Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@00:13:18 GMT

کشف عتيقه جات عصرآهن در البرز

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۰۷۱۵

کشف عتيقه جات عصرآهن در البرز

خبرگزاری آریا- فرمانده انتظامی استان البرز از کشف 67 عتیقه مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد (عصرآهن) و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پلیس، سردار "عباسعلی محمدیان" گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر قاچاق و نگهداری اشیاء عتیقه در یک ساختمان مسکونی در "جاده ملارد"، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان "فردیس" قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کارآگاهان با اقدامات پلیسی از وجود اشیاء عتیقه در منزل فرد مورد نظر اطمینان یافته و با هماهنگی مقام قضائی به آن جا اعزام شدند.
سردار "محمدیان" با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، افزود: در بازرسی از منزل متهم یک پارچ و یک ظرف کوچک سنگی، یک عدد لوح اسطرلاب برنجی، یک کاسه و یک بشقاب مفرغی، یک صندوقچه کوچک، 58 قطعه سنگ زینتی کوچک، یک عدد کاسه مسی و یک عدد جام درب دار کوچک کشف شده است.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کشف 821 قطعه سکه جعلی اظهار داشت: بنابر اعلام کارشناسان اداره میراث فرهنگی، عتیقه‌های کشف شده مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد (عصر آهن) است.
فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و برای انجام مراحل قانونی به مراجع ذی ربط ارسال شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کشف عتیقه جات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم جعلی صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سردار رضا بنی اسدی فر گفت: یک دستگاه کامیون تریلر از یکی از کشور‌های همسایه غربی به منظور ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشوری وارد گمرک مرزی بازرگان می‌شود.

این مقام انتظامی افزود: کالای خودروی مذکور توسط یکی از شرکت‌های داخلی بعنوان کود شیمیایی به گمرک اظهار کالا شده بود.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی گفت: در بررسی‌های اسنادی مشخص شد که کود شیمیایی از نوع نیترات پتاسیم و با مارک "HAIFA" محصول و ساخت رژیم جعلی صهیونستی (اسرائیل) است.

سردار بنی اسدی فر با اشاره به اینکه با بررسی اسناد و تطبیق آن با قوانین و به استناد آیین نامه اجرایی ماده ۹ قانون مقررات صادرات و واردات، هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است، افزود: ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله را قاچاق تلقی کرد و با هماهنگی انجام گرفته با مرجع قضایی خودرو و کالا توقیف و برای سیر مراحل قانونی پرونده قضایی تشکیل شد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تکریم عفاف و حجاب در استان
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم جعلی صهیونیستی
  • کشف ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان
  • سردار رادان: طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم
  • طرح نور را با قوت ادامه خواهیم داد
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • بازدید از اداره کل و اردوگاه مراقبتی اتباع البرز
  • خطر ریزش سنگ در جاده کرج چالوس
  • کشف ۱۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان
  • کاسه غبار در دهه ۳۰ میلادی