Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@16:44:36 GMT

آزادی 406 زندانی در شش ماهه نخست سال

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۱۱۵۴

آزادی 406 زندانی در شش ماهه نخست سال

حبیبی رئیس کل دادگستری استان‌ اصفهان گفت‌: در ۶ ماهه ابتدای امسال با فعالیت ستاد دیه استان‌اصفهان ۴۰۶ نفر از زندانیان‌که‌برای بدهی اعم‌از مهریه و بدهی مالی بودند آزاد شدند که این عدد قابل توجهی است و استان اصفهان رتبه اول را در کشور دراین زمینه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حبیبی، رئیس کل دادگستری استان‌ اصفهان گفت‌: در ۶ ماهه ابتدای امسال با فعالیت ستاد دیه استان‌اصفهان ۴۰۶ نفر از زندانیان‌که‌برای بدهی اعم‌از مهریه و بدهی مالی بودند آزاد شدند که این عدد قابل توجهی است و استان اصفهان رتبه اول را در کشور دراین زمینه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مبلغ بدهی زندانیان ۱۳۷ میلیارد تومان بوده که حدود ۱۰۶ میلیارد تومان را شاکی رضایت داده و ۳۱ میلیاردتومان را که بخشی ناچیزی از آن را خود افراد و بقیه را افراد خیر پرداخت کرده اندکه ۷۶ نفر از این آزاد شدگان کسانی هستند که فقط برای مهریه در زندان هستند.

رئیس کل دادگستری گفت: باتلاش سازمان زندان و همکاری معاونت فناوری دادگستری در حال حاضربرای ۱۵۰ زندان و بازداشتگاه در سطح استان زیر ساخت دادرسی الکترونیکی فراهم شده که وجود این سیستم در زندان‌های استان موجب ارتقاء امنیت و آرامش هر چه بیشتر و کاهش آسیب در زندان‌ها می‌شود.

حبیبی افزود: طی دوماهه گذشته با نصب تجهیزات و نتیجه اعلام شده در زندان مرکزی استان اصفهان ۳۵ درصد اعزام بدرقه زندانیان کاهش داشته و از جهت امنیتی و صرفه جویی در نیرو، وضعیت کرونا که خروج زندانیان و برگرداندن آن‌ها خود مخاطراتی دارد قدم خوبی برداشته شده است.

مدیرکل زندانهای استان اصفهان تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد حوزه قضایی‌به دادرسی الکترونیکی الکترونیکی تجهیز شده و امیدواریم تا پایان سال جاری اعزام‌و بدرقه زندانیان را به حداقل برسانیم و بالای ۷۰ در صد محاکمات و رسیدگب‌ها از طریق سیستمی و الکترونیکی انجام شود که این از برنامه‌های خوب در سطح استان اصفهان است.

وی ادامه داد: در اجرای یکی از سیاست‌های مورد تاکید رئیس قوه قضاییه‌کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌باشد که علاوه بر بحث فعالیت ستاد دیه که‌۴۰۶ نفر در ۶ ماهه سال جاری آزاد شدند کمیسیون عفو‌هم فعالیت و تلاش بسیار خوبی در استان‌داشته که در این مدت ۶ ماهه بیش از هزارو ۱۰۰ پرونده بررسی و ۹۰۰ پرونده مورد پذیرش در کمیسیون استانی و به تهران ارسال شده است که حدود ۵۰۰ مورد مورد موافقت قرار گرفته که عدد قابل توجهی می‌باشد.

رئیس کل دادگستری گفت: از نظر آماری افزایش ۳۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته در تشکیل کمیسیون و‌بررسی پرونده و درخواست عفو داشته ایم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان زندان مهریه آزادی سکه رئیس کل دادگستری استان اصفهان ۶ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۱۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در مراسم تجلیل از خیرین جشن گلریزان میاندوآب گفت: با کمکهای خیرین بزرگوار که با نگاهی دقیق و درست به یک موضوع اجتماعی به نام زندان ورود کردند در سه سال گذشته کمکهای خیرین به جشنهای گلریزان رشد ۵۵ برابری داشته که نشان از اعتماد مردم به مجموعه دستگاه قضایی استان است.

ناصر عتباتی افزود: از محل کمکهای مردمی جمع آوری شده در سال گذشته ۷۷۵ محکوم مالی و جرایم غیر عمد از زندانهای استان آزاد شدند و امید است با کمکهای مردمی به ستاد دیه در جشنهای گلریزان امسال در مرحله نخست ۲۵۰ نفر از ۶۰۰ زندانی جرایم غیر عمد و مالی استان تا پایان اردیبهشت ماه از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگردند.

عتباتی، با اشاره به اینکه شهرستان میاندوآب در سازش پرونده ها بویژه در پرونده های قصاص نفس دارای رتبه های برتر استان است، گفت: این امر نشان از بزرگواری و قلب های بخشنده و مهربانی است که خدا نصیب مردم این خطه از استان نموده، لذا از خیرین انتظار داریم به مانند همیشه نگاه ویژه ای به این فرهنگ حسنه داشته باشند.

وی، در پایان از انجمن حمایت از زندانیان نیز خواست تا اقدامات خود را در راستای حرکت به سمت درآمدزایی مستمر و پایدار برای خانواده های زندانیان نیازمند سوق دهند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام گل حسینی، رئیس دادگستری شهرستان میاندوآب از خیرین این شهرستان قدردانی کرد.

دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان هم در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان میاندوآب گفت: ۳۲۰ خانواده زندانی نیازمند تحت پوشش انجمن هستند و خدماتی همچون بسته های معیشتی، خدمات پزشکی، دارویی و روانپزشکی از سوی خیرین و پزشکان خیر به خانواده های زندانیان نیازمند ارائه می شود.

مسعودی افزود: در جشن گلریزان امسال خیرین بزرگوار میاندوآب مبلغ هفت میلیارد و 280 میلیون تومان به صورت نقد به حساب ستاد دیه واریز نمودند و شاکیان نیک سیرت هم به میزان سه میلیارد و 840 میلیون تومان در ماه مبارک رمضان از حق خود گذشت کردند.

فتحی، مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان هم در این مراسم از حضور فعال خیرین در جشنهای گلریزان قدردانی کرد.

در پایان این مراسم از خیرین نیک سیرت با اهدای لوح تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع بدهی دو نفر زندانی را پرداخت کردند
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان