Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف از فعالیت‌های اقتصادی در دانشگاه آزاد اسلامی توجه به مهارت آموزی جوانان و تولید دانش منجر به فناوری است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان کردستان عصر امروز با حضور در شهرستان مریوان، از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید که آرتیکاس اقبال فرماندار و ماموستا مصطفی شیرزادی امام‌جمعه مریوان نیز حضور داشتند، دکتر طهرانچی از بخش‌های مختلف این واحد دانشگاهی از جمله کارگاه تولید عسل بازدید کرد.

دکتر طهرانچی در این بازدید با اشاره به فعالیت موفق واحد مریوان در حوزه زنبورداری و تولید عسل، گفت: آنچه باید در فعالیت‌های اقتصادی مورد توجه واحدهای دانشگاهی قرار گیرد، این است که دانشگاه آزاد اسلامی یک مرکز علمی، آموزشی، پژوهشی و نوآور است.

وی تاکید کرد: هدف از فعالیت‌های اقتصادی در دانشگاه آزاد اسلامی توجه به مهارت آموزی جوانان و تولید دانش منجر به فناوری، است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پیشنهاد راه‌اندازی مقطع کاردانی فنی زنبورداری در واحد مریوان، اظهار کرد: نگاه به صنعت زنبورداری و تولید عسل و صنایع تبدیلی نباید تنها محدود به درخواست ایجاد رشته باشد، بلکه باید یک بسته کامل شامل صنایع پیشینی و پسینی این صنعت را مورد توجه قرار داد و با برگزاری جلسات با زنبورداران منطقه و دریافت نیازهای آن برای ورود تأثیرگذار به این حوزه برنامه‌ریزی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برای تحقق این هدف رئیس و اساتید واحد مریوان باید در قالب یک برنامه اقتصادی کامل، تمامی نیازها، ظرفیت‌ها و ویژگی‌های صنعت زنبورداری را شناسایی کرده و یک حلقه تجارت برای شهرستان مریوان ایجاد کنند.

ورود به دو حوزه پیراپزشکی و زنبور عسل مأموریت واحد مریوان خواهد بود

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: با توجه به همجواری استان کردستان به ویژه واحد مریوان با اقلیم کردستان، توجه به رشته‌های پیراپزشکی نیز باید در اولویت این دانشگاه قرار گیرد، بنابراین ورود به دو حوزه پیراپزشکی و زنبور عسل مأموریت واحد مریوان خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد سرای نوآوری زنبورداری، عسل و صنایع تبدیلی خبر داد و گفت: این سرای نوآوری با هدف ارائه مشاوره به کندوداران، تولید و ارائه دانش و فناوری به جامعه هدف، توجه به صنایع تبدیلی عسل، ایجاد آزمایشگاه‌های استاندارد، توجه به صنعت بسته بندی و فروش کندوهای مناسب به زنبورداران فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: با این رویکرد توجه واحدهای دانشگاهی به فعالیت‌های اقتصادی باید ارزش علمی داشته باشد، فناوری خلق کند و در حوزه اقتصادی نیز سودده باشد.

در ادامه این بازید، دکتر طهرانچی در دیدار با اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان با بیان اینکه کارکرد و رسالت دانشگاه آزاد اسلامی متفاوت با سایر دانشگاه‌هاست، اظهار کرد: آنچه باید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان مورد توجه قرار گیرد، ظرفیت عظیم هم‌جواری با اقلیم کردستان است. بر این اساس مسئولان و اساتید این واحد دانشگاهی، باید متناسب با ظرفیت‌ها و مزیت‌های منطقه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: اعضای هیئت علمی واحد مریوان به‌عنوان افراد بومی این منطقه که در جریان مشکلات، چالش‌ها و ظرفیت‌های شهرشان قرار دارند، باید راه‌حل‌های برون رفت از این مشکلات را ارائه کنند و بدون شک سازمان مرکزی از آنها حمایت خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با بیان اینکه اداره دانشگاه به شیوه گذشته راه به جایی نخواهد برد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک سازمان درآمدی هزینه‌ای است و ریالی بودجه دولتی دریافت نمی کند، بنابراین باید با به‌کارگیری روش‌های جدید، کارآمد و سرآمد درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی را افزایش داده تا متناسب با آن درآمد اعضای هیئت علمی نیز افزایش یابد.

دکتر طهرانچی پس از بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان و در حاشیه برگزاری نماز جماعت در جلسه صمیمانه با فرماندار و امام جمعه مریوان، موضوعات مربوط به گردشگری، ایجاد سرای نوآوری فراسودمند و برنامه‌ریزی برای جذب دانشجو از اقلیم کردستان با توجه به موقعیت استراتژیک شهرستان مریوان را مطرح کرد.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: محمدمهدی طهرانچی فعالیت های اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مریوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت های اقتصادی واحد مریوان دکتر طهرانچی صنایع تبدیلی سرای نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۱۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانش‌آموزان مدرسه پسرانه شهید بهشتی، شاهد و تیزهوشان میاندوآب در هفته مشاغل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب بازدید کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب، هدف از این بازدیدها را فرصتی برای آشنایی دانش‌آموزان با توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها و انتخاب این دانشگاه برای ادامه تحصیل عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان مدارس میاندوآب با همراهی دبیران خود از کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، فضاهای آموزشی و رفاهی، کتابخانه و سایت کامپیوتری بازدید می‌کنند.

پیام خدایی افزود: در رایزنی‌ با آموزش و پرورش شهرستان میاندوآب بازدیدهای بیشتری از سوی دانش‌آموزان در طول سال و هفته مشاغل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب صورت خواهد پذیرفت و ارائه مطالب علمی و فرهنگی، مشاوره راهنمایی و هدایت تحصیلی از سوی کارشناسان دانشگاه برای بازدیدکنندگان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران