Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از صدور اولین مجوز گردشگری کشاورزی کشور در این استان برای مزرعه گردشگری توسکا شهرستان گرگان خبر داد. - اخبار استانها -

احمد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: اولین مجوز گردشگری کشاورزی کشور برای یک مزرعه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 16 میلیارد و 548 میلیون ریال و ایجاد زمینه اشتغال 20 نفر در شهرستان گرگان صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: درخواست‌های متعددی برای ایجاد مزارع گردشگری کشاورزی در سطح کشور وجود داشته و استان گلستان به‌عنوان اولین استان در کشور در این حوزه برای مزرعه‌ای گردشگری مجوز صادر کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بیان داشت: مزارع کشاورزی زمینه جذب بیشتر گردشگران را به گلستان فراهم خواهد کرد و موجب می‌شود تا گردشگران در کنار اقلیم‌ متعدد از ظرفیت کشاورزی استان نیز که جاذبه‌های خاص و منحصربه‌فردی دارد، بهره‌مند شوند.

وی گفت: محور توسعه استان بر دو محور گردشگری و کشاورزی استوار است و در رونق اقتصادی آن نیز گردشگری و کشاورزی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

تجری با اشاره به این‌که دستورالعمل گردشگری کشاورزی در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تدوین‌شده است، یادآور شد: با ابلاغ این دستورالعمل یک عنوان شغلی به فهرست مشاغل حوزه گردشگری افزوده شد و افرادی که علاقه‌مند در حوزه گردشگری کشاورزی هستند می‌توانند از این زمینه شغلی بهره برده و به‌صورت قانونی و با استفاده از ضوابط دستورالعمل‌های ابلاغی فعالیت کنند.

تحقق وعده رئیس بنیاد مستضعفان به مردم درمیان و گره‌گشایی از مشکل چندین‌ساله/ اراضی کشاورزی و مسکونی به مردم واگذار شدگرانی‌ نهاده‌ها و نبود الگوی کشت معضل بخش کشاورزی گلستان/ قیمت خرید محصولات باید منطقی شودتصویب کلیات طرح قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی در مجلس

اولین مجوز گردشگری کشاورزی در گلستان برای مزرعه " توسکا" صادر شد. کار احداث این مزرعه به‌ مساحت 5 هکتار از سال 96 آغاز و در تابستان 98 فاز نخست آن آماده بهره‌برداری شد.

باغ تمشک، مزرعه توت‌فرنگی، مزرعه سبزی‌ها و صیفی‌جات، مزرعه حیوانات و فضای آموزش کشاورزی از بخش‌های مختلف مزرعه توسکا است. همچنین فعالیت‌های داخلی این مزرعه از قبیل کاشت، داشت و برداشت محصول بر اساس الگوی کار داوطلبانه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/581/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجوز گردشگری کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۱۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت

 اکبری رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دانشکده دندانپزشکی از سال ۱۳۹۰ در بیرجند راه‌اندازی شد و اکنون ۳۶۰ دانشجو در حال تحصیل دارد.

وی افزود: از این تعداد ۲۵ دانشجو انتقال از خارج بوده، ۱۵ دانشجوی اتباع خارجی و مابقی دانشجویان سراسری هستند که از این تعداد هم ۳۰ درصد تعهدی خراسان جنوبی محسوب می‌شوند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هفت دوره فارغ‌التحصیلی در این دانشکده برگزار شده است عنوان کرد: ۱۵۰ دانشجو تاکنون از دانشکده داندانپزشکی بیرجند فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی گفت: در زمینه تجهیزات دانشکده دندانپزشکی مشکل خاصی نداریم، اما بخشی از ساختمان استیجاری است که امیدواریم با تکمیل پروژه در حال ساخت تا خرداد امسال این مشکل هم رفع شود.

اکبری، گرانی مواد مصرفی و فرسودگی تجهیزات را از دیگر مشکلات دانشکده برشمرد و عنوان کرد: اکنون پذیرش دانشجو در دانشکده دندانپزشکی بیرجند با ظرفیت کامل انجام می‌شود لذا به میزان کافی دندانپزشک داریم، اما نیاز است به خوبی توزیع انجام شود.

وی با بیان اینکه دانشکده اکنون ۱۲۰ یونیت دندانپزشکی دارد گفت: انجام درمان در بخش دانشجویی بر اساس کوریکولوم درسی بوده که زیر نظر اساتید از سوی دانشجویان است و هزینه‌های آن طبق مصوبات هیات امنا و هیات رئیسه بوده لذا فقط هزینه جزئی بابت مواد مصرفی اخذ می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت
  • صدور بیش از ۱۵ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان گلستان
  • گلستان در قعر جدول تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا
  • بیش از ۱۵ هزار شناسه‌یکتا برای پروانه‌کسب کاغذی در آذریجان‌غربی صادر شد