Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهرزاد حمیدی عصر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران که در محل استانداری برگزار شد گفت: هفت سال است سند تحول را اجرا می‌کنیم که چرخش تحول‌آفرین ما این بوده که پروژه‌هایمان به سمت مدارس رفته است همچنین فعالیت‌های درون مدرسه‌ای و حیاط پویا و غیره را گسترش داده‌ایم چون مدرسه ارتباط با خانواده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به پروژه دستیابی به وزن مطلوب و کنترل وزن و چاقی در دانش‌آموزان افزود: پروژه‌ها مدرسه محور و خانواده محور است و امیدوارم که همکاری موثری از سوی دستگاه ها برای نجات نسل آینده صورت گیرد.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نزدیک به ۶۰ درصد جمعیت ما دچار اضافه‌وزن هستند و این فاجعه است تاکید کرد: ۹.۷ درصد دانش‌آموزان ما چاق هستند، قبل از کرونا در مدرسه بیشتر حضور فیزیکی دانش‌آموز را داشتیم و همکاری خانواده کم بود، در ایام کرونا همکاری فعال خانواده افزایش پیدا کرد و ارتباطات مجازی شکل گرفت اما در پساکرونا تعادل ایجاد می شود و خانواده‌ها بیشتر مداخله می‌کنند.
 
وی ادامه داد: کنترل وزن دانش‌آموز تمرینی برای پساکرونا است، البته بدون حضور فعال خانواده و آموزش‌هایی که به آن‌ها می‌دهیم نمی‌توانیم نتیجه بگیریم، از اینرو باید دیوار خانواده و مدرسه برداشته شود و همسویی مدرسه و خانواده رخ دهد.

اجرای طرح کنترل وزن و چاقی در مدارس
 
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به مدل فعال ارتباط خانواده و مدرسه گفت: پروژه کنترل وزن و چاقی با دوبال خانواده و مدرسه حرکت می‌کند و این طرح شهریور به مدارس ابلاغ‌ شده و ماه مهر آموزش منابع به والدین انجام می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: آبان تا بهمن راهنمایی و مشاوره در خصوص کنترل وزن انجام می شود و اسفندماه غربالگری ثانویه است، همچنین تا آخر اسفندماه نتایج را بررسی می‌کنیم و در روز درختکاری به شکرانه موفقیت در این پروژه درخت می‌کاریم و در فروردین غربالگری و تقدیر انجام می‌شود.

توسعه فضاهای ورزشی در مدارس پایتخت

همچنین استاندار تهران نیز در این جلسه با اشاره به لزوم توسعه فضاهای ورزشی مدارس گفت: بخشی از کمک های مومنانه به اقلام ورزشی اختصاص یابد.

انوشیروان محسنی بندپی  در مورد ضرورت های کنترل وزن در میان دانش آموزان افزود: توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی جهت کاهش میزان استفاده از سرویس های مدارس و توسعه فضاهای ورزشی باید مدنظر قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: ساخت ورزشگاه خوب است منتها باید زمینه توسعه امکانات ورزش های همگانی و امکان دسترسی عمومی به وسایل ورزشی فراهم شود به علاوه صداو سیما نیز در زمینه تبلیغ کالاهای مضر از جمله چیپس و پفک و غیره باید رویکرد جدیدی اتخاذ کند چرا که چنین تبلیغاتی ممنوع است.
 
استاندار تهران خاطرنشان کرد: در مدارس استان تهران وسایل ورزشی باید توسعه پیدا کند و بخشی از کمک های مومنانه نیز به اقلام ورزشی اختصاص یابد تا زمینه ارتقا فعالیت های ورزشی در میان دانش آموزان فراهم شود.

در این جلسه همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران از توسعه فضاهای ورزشی در این استان خبر داد و گفت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش با اختصاص اعتبارات مورد نیاز می توانیم نسبت به افزایش فضاهای ورزشی امیدوار باشیم.

افزایش ۱۲ سانتی متری فضاهای ورزشی در استان تهران

رضا گلمحمدی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم با احداث مجموعه های ورزشی چند منظوره و همچنین زمین های ورزشی روباز و سایر فضاهای ورزشی ۱۲ سانتی متر به سرانه فضاهای ورزشی در استان تهران افزوده شد.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم با همکاری بخش خصوصی و دولت در آینده نیز اماکن ورزشی جدید در سطح استان تهران و به ویژه شهر تهران ایجاد کنیم تا شاهد اضافه وزن دانش آموزان نباشیم.

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران عصر امروز- چهارشنبه به ریاست انوشیروان محسنی بندپی در محل استانداری برگزار شد.

برچسب‌ها انوشیروان محسنی بندپی شهر تهران وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انوشیروان محسنی بندپی شهر تهران وزارت آموزش و پرورش انوشیروان محسنی بندپی شهر تهران وزارت آموزش و پرورش اخبار کنکور توسعه فضاهای ورزشی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش دانش آموزان استان تهران کنترل وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در مرحله مدرسه و شهرستانی مسابقات قرآن، عترت و نماز استان بوشهر بالغ‌بر ۶۰ هزار نفر شرکت داشتند که در زمان حاضر نیز مرحله استانی با حضور دوهزار دانش آموز به میزبانی منطقه کاکی در بخش دانش‌آموزان دختر و شهرستان دیلم در بخش دانش‌آموزان پسر آغاز شده و به مدت چهار روز ادامه دارد.

محمود حق‌دوست با اشاره به اهمیت فراگیری معارف اسلامی، بیان کرد: ما به‌عنوان یک مسلمان در راستای ترویج معارف قرآنی از همان ابتدای دوران دانش‌آموزی به عنوان یک رسالت باید تلاش کنیم تا در فعالیت‌های قرآنی حضور چشمگیر و فعال داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح مسطوران و پیوند مسجد، منزل و مدرسه، گفت: با حمایت و پیگیری‌های مدیر کل آموزش و پرورش استان و توجه ویژه استاندار محترم مبلغ ۵ میلیارد تومان برای احیای نمازخانه‌های مدارس اختصاص یافته است که امیدواریم یا همکاری سایر دستگاه‌ها نیز گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی