Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رضا مهدی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای از حدود سه سال پیش چند سیاست و رویکرد مهم را پیگیری و در دستور کار قرار داده، گفت : بحث استانی شدن دانشگاه‌ها یکی از مهمترین این سیاست‌ها است که در آن بدنبال این هستیم که تکثیر عبث نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : برای مثال اگر در استانی چند دانشکده فنی و حرفه‌ای داشته باشیم و در یکی از این‌ها رشته‌ای راه اندازی شود، دیگری نیازی نیست دیگر دانشکده‌ها هم چنین رشته‌ای را راه اندازی کنند.

معاون دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارجحیت جذب نیرو‌های جوان بومی داخلی را از دیگر رویکرد‌های مورد توجه این دانشگاه دانست و افزود: در تلاشیم تا نیرو‌های جوان نخبه دانشگاهی را جذب دانشگاه فنی و حرفه‌ای کنیم که البته تا به امروز حدود ۲۰۰ نفر از این نیرو‌ها را بعنوان هیات علمی دانشگاه بکارگرفته ایم.

او به سیاست دانشگاه در تمرکز زدایی از تهران اشاره کرد و افزود: ایران کشور بزرگی است و قطعا ما در تهران نمی‌توانیم برای هرکدام از استان‌ها مطابق شرایط خاص خودشان تصمیم گیری کنیم، برای همین انتظار داریم دانشگاه هر استانی مستقل عمل کند، مگر برای کار‌هایی که نتوانند به تنهایی آن را انجام دهند و نیاز به ورود ما باشد.

مهدی با اشاره به بودجه محدود و اندک این دانشگاه هم گفت: کل پولی که از دولت می‌گیریم، یک سوم نیازمان هم نیست. سالانه به حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، اما فقط هزار میلیارد تومان از دولت می‌گیریم.

او ادامه داد: در این راستا، همکاران ما جهاد گونه کار می‌کنند تا این کمبود را جبران کنند، البته صنایع استان‌ها هم می‌توانند به کمک دانشگاه بیایند و اگر تجهیزاتی و کارگاهی دارند در اختیارمان قرار دهند تا مجبور به احداث چنین زیرساخت‌هایی نشویم؛ لذا اگر دانشگاه فنی و حرفه‌ای در استانی خوب پیشرفت کرد، نشان می‌دهد که در استانش خوب حمایت شده است.

معاون دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بر افزایش مشارکت دادن دانشجویان در فعالیت‌های دانشگاه هم تاکید کرد و گفت: ضروری است که برخی از کار‌های دانشگاه مانند تعمیرات، تزئینات، برگزاری مراسم و... به دانشجویان واگذار شود، حتی اگر آن را بخوبی انجام ندادند هم اشکالی ندارد، چراکه باید چنین کار‌هایی را یاد بگیرند و بعد وارد جامعه شوند.

او افزود: رسالت دانشگاه هم براین اساس یعنی تربیت نیروی انسانی کامل است، لذا باید به دانشجویان فرصت دهیم تا خودشان را نشان دهند.

مهدی از تلاش برای ارتقاء همه جانبه کیفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور خبرداد و گفت: برای تحقق این هدف نیازمند مشارکت شرکایی همچون آموزش و پرورش هستیم.

او ادامه داد: از سوی دیگر باید کارگاه‌های باکیفیت را راه اندازی کنیم که امسال برای این‌کار حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده‌ایم.

 معاون دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: بکارگیری اساتید باکیفیت، بازنگری در دروس، افزایش کیفیت زندگی دانشجویان برای ایجاد انگیزه از موارد دیگری است که به تحقق این هدف کمک می‌کند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای مهارت آموزی استاد دانشگاه اساتید دانشگاه دانشگاه فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۱۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی روستاهای فلسطینی بر سر درِ دانشگاه‌ها در کانادا+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه عربی ۲۱، گروهی از دانشجویان در کانادا در پویشی با هدف حمایت از مردم مظلوم غزه، نام برخی روستاهای ویران شده فلسطینی در سال ۱۹۴۸ از سوی اشغالگران اسرائیلی را بر روی دانشگاه های این کشور نصب می کنند.

اخیرا جمعی از این دانشجویان تابلوی نام ساختمان‌های دانشگاه مک‌گیل کانادا، را با اسامی روستاهای و شهرهای ویران شده فلسطینی پوشاندند.

ویدیویی هم در این ارتباط در شبکه‌های اجتماعی پخش شده که لحظات تغییر نام دستکم ۳۰ ساختمان دانشگاه های کانادا را به تصویر می کشد. در این اقدام دانشجویان بر روی تابلوی اسامی دانشگاه ها، اسامی روستاها و شهرهای فلسطینی مانند دیر یاسین، غزه شمالی و خان یونس را نصب می کنند.

کد خبر 6077004 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • طراحی و راه اندازی سامانه مهارت افزایی هدفمند و نوآورانه به منظور شناسایی مهارت‌های بازار کار
  • در کره شمالی دانشگاه رفتن هم عجیب و غریب است!
  • تکمیل پازل امنیت غذایی در دانشگاه/ تولید سالانه ۱۰۰ میلیون بذرهیبریدی در دانشگاه آزاد اصفهان
  • سالانه ۵۰۰ میلیون تست در آزمایشگاه‌های کشور انجام می‌شود
  • حدود ۳ میلیون راس دام سبک مازاد بر نیاز کشور است
  • اتلاف سالانه هزار همت ازمنابع مالی درحوزه مسکن به‌دلیل تعلل دولت
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • اسامی روستاهای فلسطینی بر سر درِ دانشگاه‌ها در کانادا+ فیلم
  • نیاز سالانه کشور ۳۱ میلیون حلقه لاستیک است
  • نیاز دانشگاه آزاد دستیابی به منابع پایدار درآمدی است