Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:11:16 GMT

مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در مشهد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۱۶۴۹

مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در مشهد آغاز شد

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در حاشیه این مراسم گفت: مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در این استان عصر امروز در رشته‌های حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء و کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل و اذان آغاز شد.

جعفر حسینی افزود: ۱۲۳ مرد و ۹۴ زن از شهرستان‌های خراسان رضوی به مرحله استانی این دوره از مسابقات راه یافتند که ۱۳ داور در بخش زنان و ۱۲ داور در بخش مردان به قضاوت این مسابقات می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مسابقات بخش مردان فردا به پایان می‌رسد و رقابتهای بخش زنان روزهای ۲۸ و ۲۹ شهریور برگزار می‌شود و منتخبان زن و مرد هر رشته به مرحله نهایی این دوره مسابقات راه می‌یابند.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی به صورت مجازی و از طریق ارتباط زنده تصویری برگزار شده که از اجتماع در محل برگزاری و محل اسکان جلوگیری می‌شود، در محل برگزاری مسابقات نیز پروتکلهای بهداشتی به صورت دقیق و کامل رعایت شده است.

وی افزود: هشت شهر برای ارتباط زنده شرکت کنندگان این دوره از مسابقات قرآن کریم در نظر گرفته شده و شرکت کنندگان شهرهای همجوار با عزیمت به شهرهای قوچان، مشهد، نیشابور، سبزوار، تربت‌حیدریه و کاشمر در این مرحله از مسابقات حضور می‌یابند.

حسینی ادامه داد: به منظور فراهم کردن ظرفیت بهره‌مندی همه علاقه‌مندان، پخش زنده تصویری از طریق شبکه های اجتماعی روبیکا، آپارات و اینستاگرام انجام می‌گیرد، همچنین نکات ضعف و قوت هر تلاوت توسط استاد راهنما از طریق پخش زنده در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مسابقات سراسری قرآن کریم هر سال توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت حافظ قرآن کریم برگزار می‌شود.
 

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه مشهد قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه مشهد قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه مشهد قرآن کریم اخبار کنکور اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۱۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از بوابة الاهرام، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این طرح دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح، از طریق تارنمای اینترنتی مقرأة الحرمین به نشانی maqraa.gph.gov.sa یا از طریق نرم افزار‌های (اپلیکیشن)‌های طراحی شده اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور