Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم معارفه حجت‌الاسلام و المسلمین حسین روحانی‌نژاد نماینده تازه منصوب شده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران، در خصوص وام ودیعه مسکن اعلام کرد: امیدواریم با سرعتی که سه روز گذشته بانک‌ها در پرداخت وام ودیعه مسکن داشتند، پرداخت وام ودیعه مسکن سرعت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا هم اکنون خروجی قابل قبول نیست.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در عین حال با فشاری که بانک مرکزی آورده و با هماهنگی که انجام داده و همچنین با مصوبه‌ای که از ستاد ملی کرونا ساده‌سازی و روان‌سازی برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن گرفتیم، امیدوار هستیم تا این مجموعه راهبردهای اثربخشی خود را نشان دهد و شاهد باشیم که مردم با سرعت بالاتری از وام ودیعه مسکن بهره‌مند شوند.

عضو کابینه دولت دوازدهم در خصوص افتتاح واحدهای مسکن ملی، اعلام کرد: برخی از واحدهای مسکونی مهر آماده شده و تحویل متقاضیان شده است که در حال برنامه‌ریزی هستیم که واحدهایی که بهره‌برداری شده‌اند در مراسمی افتتاح شوند و افتتاح برخی از واحدها بعد از تحویل خواهد بود. در حال حاضر، مسکن مهر حدود ۴۰ هزار واحد تحویل متقضیان شده و در حدود ۵۰۰۰ واحد مسکن ملی آماده شده و در حال تحویل است.

اسلامی در خصوص قیمت مصالح ساختمانی و افزایش افسارگسیخته قیمت مصالح ساختمانی و تعامل با وزارت صمت برای کنترل قیمت‌ها، گفت: انتظار داریم تا مسئولانی که وظیفه قانونی در خصوص کنترل قیمت بازار دارند کنترل لازم را داشته باشند. شرایط کنونی بازار و لجام گسیختگی قیمت ها در بازار قابل قبول نیست. این مورد تنها مختص به قیمت مصالح ساختمانی نیست بلکه در خصوص همه کالاها این افسارگسیختگی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: تنها عضو ستاد تنظیم بازار بودن مهم نیست بلکه تاثیرگذاری مهم است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، امروز ۲۶ شهریورماه، رییس جمهوری در ستاد ملی کرونا تاکید کردند تا مسئولان مربوطه تلاش لازم را برای کنترل قیمت ها در بازار انجام دهند که این کنترل قیمت ها شامل مصالح ساختمانی نیز می شود.

اسلامی تاکید کرد: از رییس جمهوری دستوری گرفتیم تا فولاد و مصالح ساختمانی و سایر مصالح را که در بورس انجام می شود به ویژه آهن آلات و قیر دستور دادند تا خارج از بورس برای پروژه های عمرانی و مسکن دریافت کنیم تا بتوانیم قیمت تمام شده را کنترل کنیم.

وی توضیح داد: دستور رییس جمهور در این باره به وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار ارایه شد و مصوبه ابلاغ شده است. منتظر هستیم تا دستگاه های مربوطه از جمله ستاد تنظیم بازار بپذیرند تا محصولات را خارج از بورس دریافت کنیم و بتوانیم به پروژه ها تخصیص بدهیم تا از این طریق بتوانیم پیمانکاران با آرامشی کار را انجام دهند.

اسلامی گفت: نکته مهمی که در موضوع مسکن بوده این بوده که برنامه ریزی پایدار به شکل مکان محور و متقاضی محور انجام شود. در سال گذشته از زمانیکه طرح اقدام ملی مسکن رونمایی شد هم اراضی مستعد، شناسایی و هم آماده سازی زمین و عمران انجام شد. همچنین متقاضیان واقعی را با ثبت نام و غربالگری شناسایی کردیم، به رغم آنکه کرونا بود.

وی یادآور شد: متقاضیان شناسایی شدند و دارای شناسه مشخص هستند باید در بانک افتتاح حساب کنند و پول به حساب بریزند و به پروژه ها متصل شوند. به تعدادی نیز زمین به شکل گروهی واگذار می شود. این پروژه هم اکنون فعال شده و تا امروز نزدیک ۴۵ هزار نفر پول به حساب واریز کرده و نزدیک به ۷۰ هزارنفر در بانک افتتاح حساب داشتند.

به گفته اسلامی، تایید شده ها ۴۶۰ هزار خانوار هستند که باید مراحل تشکیل پرونده را طی و افتتاح حساب کنند. هم اکنون برنامه ای که در حال اجراست در این مسیر حرکت می کند. متقاضیانی نیز که زمین دریافت می کنند کار خود را باید با سیستمی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعریف کرده، کار خود را آغاز و دنبال کند.

انتهای پیام



منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مسکن ملی ودیعه مسکن وام کرونا مسکن مهر مصالح ساختمانی وام ودیعه مسکن کنترل قیمت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۵۰۰ زمین در استان بوشهر آماده واگذاری به مددجویان است

سه‌هزارمین واحد مسکن روستایی شهرستان بوشهر از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی ویژه مددجویان با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار، مدیران کل کمیته امداد و بهزیستی، راه و شهرسازی و دیگر مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر افتتاح شد.

استاندار بوشهر در این آیین اظهار داشت: حمایت از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مورد توجه و تاکید قرار دارد و مدیریت استان در این مسیر نهایت توان خود را به کار گرفته است.

احمد محمدی زاده افزود: تامین مسکن برای مددجویان از اقدامات مهم در استان بوشهر است و امروز سه‌هزارمین واحد مسکونی مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر نیز در این آیین با اشاره به اینکه واگذاری زمین مسکونی به مددجویان نهاد‌های حمایتی و محرومین در اولویت است، اظهار داشت: بیش از ۲۵۰۰ زمین در روستا‌ها و شهر‌های استان بوشهر برای ساخت مسکن مددجویان آماده واگذاری است.

محمد هادی رستمیان با قدردانی از نهاد‌های انقلاب اسلامی از جمله سپاه پاسداران، بسیج سازندگی، کمیته امداد، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان در تأمین زمین و مسکن مددجویان و محرومین استان بوشهر اضافه کرد: تلاش می‌شود بر اساس برنامه‌ریزی، مسکن خانواده‌های تحت پوشش نهاد‌های حمایتی و محرومین ساخته و جشن خانه‌دار شدن این افراد برگزار شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر هم با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰۰ قطعه زمین مسکونی برای مددجویان کمیته امداد استان بوشهر واگذار شده است گفت: در این راستا ۵۸۰ قطعه زمین هم به مددجویان بهزیستی برای ساخت مسکن تحویل شده است.

سید محمود دستغیبی بیان کرد: در واگذاری زمین در شهر‌های استان بوشهر هیچ مشکلی وجود ندارد و با کمترین قیمت به جامعه هدف تحویل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۵۰۰ زمین در استان بوشهر آماده واگذاری به مددجویان است
  • ۵۰۰۰ واحد مسکونی تا هفته دولت تحویل مالکان گلستانی می شود
  • ۵۱ واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی شهرستان گناوه افتتاح شد
  • واگذاری ۳۳۵۵ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد کرمان
  • ۲ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران افتتاح شد
  • واگذاری بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان یزد
  • افتتاح و واگذاری بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان یزد
  • قیمت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام شرایط واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس
  • اجاره یک واحد ۶۵ متری در اطراف تهران چند؟