Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه رسول جلیلی در نشست خبری گزارش عملکرد پروژه های احیای دریاچه ارومیه اظهار داست: تخصیص اعتبارات ستاد احیا برای جهاد کشاورزی استان ۶۰ درصد کمتر از اعتبارات مصوب عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: طبق مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه از سال ۹۳ تاکنون، کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی و آزادسازی آن به سمت دریاچه ارومیه محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس یازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: ۲۹۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب در طی ۵ سال اخیر با اجرای طرح های جامع مدیریت زراعت و باغبانی، مدیریت آب و خاک و برنامه های ترویجی در بخش کشاورری صرفه جویی شده است.

جلیلی ادامه داد: مصرف آب در اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه در حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب بود که با اجرای طرح های فوق الذکر در حال حاضر به ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.
وی گفت: در عین حال میزان تولید و استفاده از روش های نوین در بخش کشاورزی نیز افزایش چشمگیری داشته است.

این مقام مسوول اعلام کرد: عمده دلیل خرد شدن اراضی کشاورزی در استان، فراهم نبودن زیر ساخت های تولید و نبود اشتغال جایگزین در سایر بخش های خدماتی و صنعتی و روی آوردن فارغ التحصیل کشاورزی و سایر مردم به زراعت و باغبانی و دامداری، وارد شدن فشار اقتصادی بیش از حد به این بخش است.

جلیلی اظهار داشت: به تعهدات خود در خصوص کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب در طی سال‌های اخیر عمل کرده ایم ولی این در حالی است که باید بر مبنای تخصیص اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه، حق آبه کشاورزان از سدها کمتر می شد که این کار عملیاتی نشده و تخصیص اعتبارات نیز ۶۰ درصد کمتر از اعتبارات مصوب عملیاتی شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دریاچه ارومیه بخش کشاورزی کشاورزی آذربایجان غربی دریاچه ارومیه مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۲۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس درس در تنگستان

فرماندار تنگستان از ساخت ۱۲۸ کلاس درس با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان در تنگستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنگستان، احمد لطفی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان تنگستان با گرامیداشت 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به عملیات سپاه پاسداران علیه اسرائیل غاصب و جنایتکار پرداخت و با قدردانی از حماسه غرورآفرین و شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: عملیات غرورآفرین همراه با اقتدار سربازان رهبر، پاسداران جان بر کف انقلاب اسلامی ایران به مقام معظم رهبری، ملت بزرگ ایران اسلامی و مردم استعمارستیز و ضد استکبار تنگستان تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه این عملیات مقتدرانه چند پیام مهم به دنبال داشت تصریح کرد: نخستین پیام عملیات مورد اشاره، تحقق وعده صادق مقام معظم رهبری بود که موجی از شادی و افتخار در دنیای اسلام و حتی ‌کشور‌های غیراسلامی ایجاد شد.

فرماندار تنگستان دومین پیام این عملیات بسیار مهم را دفاع از مظلوم و به‌عنوان منشور حکومت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: سومین پیام این عملیات افتخارآفرین این بود که با پشتوانه ایمان، تقوا و توکل به خدا و بر اساس جمله معرف سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی ما می‌توانیم با تجهیزات و امکانات بومی ایرانی به دفاع پرداختیم و همه تجهیزات جهان استکبار و اسرائیل غاصب در مقابل ناکام و از کار افتاد.

لطفی به نام‌گذاری امسال به‌عنوان جهش تولید با مشارکت مردم پرداخت و گفت: جهش تولید با مشارکت مردم فرصت مناسبی است که با مشارکت مردم در تولید، اقتصاد جهش ایجاد کرد و هر جایی که مردم حضور داشته‌اند و از ظرفیت آنها استفاده شده است شاهد رشد و موفقیت بیشتر بوده‌ایم.

رئیس شورای اداری تنگستان افزود: همه دستگاه‌های اجرایی بر اساس منویات مقام معظم رهبری که بر اساس یک راهبرد دقیق و کلی نظام ترسیم شده است موظف هستند زمینه مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کنند.

وی تخصیص اعتبارات سال 1402 را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: 60 درصد اعتبارات تملک دارایی تنگستان معادل 240 میلیارد تومان تخصیص یافت که در مقایسه با سال‌های گذشته مناسب است.

فرماندار تنگستان با اشاره به تخصیص اعتبارات ملی برای طرح‌های عمرانی در این شهرستان خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتبارات تملک دارایی تنگستان طرح مهم از جمله ساخت سد، اسکله و بندر، خط ریلی، بزرگراه و مسکن به‌عنوان طرح‌های پیشران منابع آن از   اعتبارات ملی تأمین شد.

لطفی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی تنگستان باید توجه داشته باشند رسیدگی به درخواست‌های مردمی در چارچوب مقررات که در روز دیدار مردمی صورت می‌پذیرد بسیار مهم است که غالب آنها هم خیلی سنگین، پیچیده و مشکل نیست.

وی با تأکید بر این نکته که مدیران باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در هفته 2 روز به‌صورت میدانی امور اجرایی خود را پیگیری کنند اضافه کرد: یکی از معضلات مهم شهرستان تنگستان در ابتدای دولت سیزدهم آمار بالای مدارس تخریبی بود که تا پایان سال گذشته تعداد 10 مدرسه از یک تا 9 کلاس که فرایند آن از سال‌های گذشته شروع شده بود و کمترین پیشرفت فیزیکی داشت با تخصیص کامل منابع مورد نیاز تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فرماندار تنگستان با اشاره به ساخت 128 کلاس درس در این شهرستان تصریح کرد: در یک برنامه هدفمند با انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین فرمانداری شهرستان تنگستان و اداره‌کل نوسازی استان بوشهر تعداد 128 کلاس درس با اعتباری بیش از 200 میلیارد تومان در مدت 2 سال ساخته می‌شود.

در پایان تفاهم‌نامه مورد اشاره با امضای امام جمعه شهر اهرم، مدیرکل نوسازی استان بوشهر و فرماندار تنگستان منعقد شد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ۶۰ درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • تصاویر زیبا و چشم‌نواز از حال خوب دریاچه ارومیه + عکس
  • اعتبارات سفر دوم دولت به استان سمنان قابل توجه است
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو
  • تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس درس در تنگستان
  • تخصیص کامل اعتبارات سفر رییس جمهور به خراسان شمالی محقق شود
  • (تصاویر) آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • ۶۲.۳ درصد اعتبارات تملک و دارایی‌های خراسان جنوبی تخصیص یافته است