Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه تدبیر زندگی که با حمایت دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شده بود، با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره از بین ۳۷۳ اثر پایان یافت که در بین برگزیدگان نام یک اثر پویانمایی از کارگردان مازندرانی هم دیده می‌شود.

انیمیشن «آمی دِتر» با کارگردانی زهرا خورشیدی و به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوان مازندران که بر اساس منظومه عاشقانه و بومی مازندرانی «آمی دِتِر جان» تولید شده است، در بخش پویانمایی این جشنواره حائز رتبه سوم جشنواره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انیماتور مازندرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: انیمیشن آمی دِتر بر اساس داستان عاشقانه بومی که همه مازندرانی‌ها با آن آشنا هستند تولید شد. این اثر یک انیمیشن حدود ۶ دقیقه‌ای است که به صورت موزیکال تولید شد.

وی افزود: برای تولید این اثر با تعدادی از پژوهشگران و هنرمندان استان همکاری داشتیم و خوشبختانه اثر بومی قابل قبولی تولید شد. آمی‌دِتر نخستین انیمیشنی است که از یک منظومه عاشقانه بومی مازندران ساخته شده است.

هنرمند مازندرانی پویانمایی درباره تکنیک تولید این انیمیشن اظهار کرد: برای تولید این انیمیشن از تکنیک دوبُعدی دیجیتالی استفاده کردم.

فرصت ترویج فرهنگ بومی با پویانمایی

وی با اشاره به ظرفیت بالای پویانمایی برای ترویج فرهنگ بومی خاطرنشان کرد: جذابیت‌های گسترده پویانمایی کمک می‌کند که مخاطبان زیادی با آن ارتباط بگیرند. به ویژه در رده‌های سنی پایه استفاده از پویانمایی در تمام دنیا یکی از مهم‌ترین راهکارها به منظور تأثیرگذاری بیشتر و انتقال پیام است.

کارگردان آمی‌دِتر به علاقه خود برای تولید آثار بومی مازندران اشاره کرد و گفت: در تمام سال‌های فعالیتم یکی از آرزوهای کاری من این بود که در زمینه‌های بومی و به ویژه منظومه‌های عاشقانه کار کنم. هر وقت موسیقی مازندرانی می‌شنوم حس خوبی برای تولید اثر دارم و ارائه اثری برآمده از فرهنگ بومی در جشنواره‌های داخلی و خارجی را متصور می‌شوم. 

  این کارگردان و مدرس پویانمایی تصریح کرد: با توجه به غنای فرهنگی مازندران از نظر وجود قصه‌ها و افسانه‌های بومی و همچنین شخصیت‌های فرهنگی و علمی و تاریخی برجسته، این ظرفیت در استان وجود دارد که در صورت حمایت نهادهای فرهنگی با استفاده از هنر پویانمایی آثار ماندگار و اثرگذار بومی در این استان تولید شود.

نبود حمایت از پویانمایی در مازندران

خورشیدی درباره مشکلات تولید انیمیشن در مازندران گفت: متأسفانه در مازندران برای تولید انیمیشن به سختی می‌توان حامی مالی جذب کرد. طبیعی است که حامی مالی به من به عنوان یک شخص توجهی نمی‌کند ، اما اگر خود نهادهای فرهنگی پیگیر باشند با توجه به اعتبار و جایگاهی که دارند می‌توانند در این زمینه تسهیل‌کننده باشند.

وی افزود : مبالغی که گاهی از سوی دستگاه‌های فرهنگی برای تولید انیمیشن اختصاص داده می‌شود ناچیز است. با این مبالغ شاید بشود فیلم واقعی تولید کرد. چرا که بسیاری از هزینه‌ها در فیلم واقعی وجود ندارد و می‌شود از کمک دوستانه هنرمندان نیز استفاده کرد. اما انیمیشن کاملا تخصصی است و در تولید آن همه جزییات از رنگ و طراحی و فضا گرفته تا صدا و سایر بخش‌ها هزینه‌بر است. زیرا همه چیز باید خلق شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل حمایت نشدن از هنر پویانمایی در استان، فعالان این حوزه به صورت متمرکز در استان کار نمی‌کنند و نمی‌توانیم یک تیم منجسم داشته باشیم. این نکات باید در تخصیص اعتبار برای تولید اثر مورد توجه مسئولان باشد که تولید پویانمایی با فیلم‌های معمولی در هزینه تفاوت زیادی دارد.

آمی‌دِتِر سال گذشته در نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر در استان خراسان شمالی رتبه سوم بخش پویانمایی را کسب کرد و در نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش نیز یکی از آثار راه یافته به بخش ترنه‌وا بود.

خورشیدی در پنجاه‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان که به میزبانی مشهد برگزار شده بود نیز برای تولید انیمیشن «رویای کاغذی» به تهیه‌کنندگی حوزه هنری مازندران، تندیس بهترین جانبخشی در آثار پویانمایی این جشنواره را کسب کرده بود.

کسب رتبه بهترین اثر پویانمایی و بهترین کارگردانی از جشنواره سراسری بسیج تهران برای اثر «نقطه صفر پیچک‌ها»، کسب رتبه بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی متن از جشنواره پویانمایی هشت مشهد برای اثر «خاطره ماندگار» و کسب رتبه سوم پویانمایی از جشنواره رضوی گرگان برای اثر «چشمه مهر» از دیگر عناوین کسب شده توسط این انیماتور مازندرانی هستند. راه یافتن پویانمایی «رویای کاغذی» به جشنواره‌ بین‌المللی کودک هندوستان و جشنواره میامی و دو اثر «تشنگی» و «رخداد» درجشنواره محیط زیست ایتالیا نیز در کارنامه خورشیدی ثبت شده است.

برچسب‌ها پویا نمایی مازندران فیلم کوتاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پویا نمایی مازندران فیلم کوتاه پویا نمایی مازندران فیلم کوتاه اخبار کنکور تولید انیمیشن برای تولید تولید شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۲۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره ملی ورزشی و بازی‌های بومی محلی جام بلند همتان در تکاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جشنواره ملی ورزشی و بازی های بومی محلی ویژه توانخواهان برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه CBR تحت پوشش بهزیستی شهرستان تکاب با همکاری اداره ورزش و جوانان برگزار شد.

 در این جشنواره ۶۰ نفر از توانخواهان جسمی حرکتی،ذهنی،شنوایی و بینایی در چهار رشته ورزشی طناب کشی، دال پلان مهارتی، هفت سنگ مهارتی، چوب کشی ، تحت نظارت داوران تخصصی در هر رشته   به رقابت پرداختند.

درپایان از تیم های برنده و نفرات برتر مسابقات با اهدای جوایز و لوح سپاس تقدیر شد.

 منتخبین این جشنواره به مرحله استانی و کشوری راه پیدا خواهند کرد.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در تایباد
  • اعطای نخل طلای افتخاری کن به استودیو انیمیشن سازی جیبلی ژاپن
  • این شرکت مشهور دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن را می‌برد
  • «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
  • جشنواره بازی های بومی محلی بهزیستی شاهین دژ
  • برگزاری جشنواره ملی ورزشی و بازی‌های بومی محلی جام بلند همتان در تکاب
  • ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جون‌هو می‌شود
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در قوچان
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • فیلم‌های ماندگار کانون پرورش تماشایی شد/ «پریسان» به پرتغال رفت