Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:49:49 GMT

فرماندار: کاشان نیازمند افزایش پایگاه‌های اورژانس است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۲۶۷۲

فرماندار: کاشان نیازمند افزایش پایگاه‌های اورژانس است

علی‌اکبر مرتضایی روز چهارشنبه در دیدار با کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: این شهرستان به واسطه جمعیت زیاد و پراکندگی شهرها و روستاهای حوزه استحفاظی، به پایگاه‌های داخل شهری و بین جاده‌ای بیشتری نیاز دارد تا عوامل اورژانس در هنگام وقوع حوادث احتمالی در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانند خدمات هر چه بهتری به مردم ارایه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خدمت در اورژانس را یکی از مشاغل مهم و حیاتی در نجات جان مردم دانست و بیان کرد: کارکنان اورژانس همواره باید با وجود سختی‌ها، حوادث و سوانح متعددی که در سطح شهرستان با آن روبه‌رو هستند، به عنوان یک ناجی خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای نجات جان حادثه‌دیدگان برسانند که این شغل در سایه چیزی جز از خودگذشتگی نمی‌تواند باشد.

فرماندار ویژه کاشان در ادامه به نقش اساسی کادر درمان در خط مقدم مبارزه با کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: بیشترین مسئولیت به کادر درمانی منجمله پزشکان و پرستاران شاغل در بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان شهید بهشتی و عوامل اورژانس برمی‌گردد؛ افرادی که بدون استراحت، با دوری از خانواده و به جان خریدن همه خطرهای احتمالی به پرستاری و مراقبت از بیماران پرداختند که تلاش‌های همه آنها ستودنی است.

وی اضافه کرد: با وجود احتمال سپری شدن وضعیت نارنجی و قرمز تا پایان سال‌جاری، روزهای سختی را در منطقه کاشان پیش‌رو داریم که امیدواریم با همدلی و همت همه مردم و دستگاه‌های اجرایی شهرستان ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، این شرایط سخت را با موفقیت پشت سر بگذرایم.

به گزارش ایرنا، رئیس و کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور در دفتر فرماندار به بیان برخی از مسائل خود پرداختند و در پایان از تلاش‌های تعدادی از نیروهای اورژانس ۱۱۵ با اهدای لوحی قدردانی شد.

در حال حاضر ۲۳ پایگاه امداد و نجات شامل ۱۳ پایگاه شهری و ۱۰ پایگاه جاده‌ای در منطقه کاشان با ۴۵ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و نزدیک به ۱۹۰ نفر نیروی عملیاتی و ستادی در اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان به مردم خدمات ارایه می‌دهند.

برچسب‌ها سازمان اورژانس اصفهان اصفهان کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اورژانس اصفهان اصفهان کاشان سازمان اورژانس اصفهان اصفهان کاشان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  علی عباسیافزود:بر اساس آمار‌های مراکز پزشکی قانونی استان در سال ۱۴۰۲ به ترتیب شهرستان ساری با ۱۸، آمل با ۱۶ و نور با ۱۳ بیشترین فوتی و شهرستان‌های جویبار و نکا هر کدام با یک مورد فوتی، کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۶۳ نفر (با افزایش ۱۹ درصدی)، برق گرفتگی با ۳۴ (افزایش ۳۱ درصدی)، اصابت جسم سخت با ۲۵ (افزایش ۲۵ درصدی) و سایر موارد با ۱۵ مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

عباسی گفت: بر اساس تفکیک ماه های پر حادثه  سال گذشته در خرداد ماه با ۱۷ مورد و (فروردین، آبان، آذر، دی) هر کدام با ۱۳ مورد بیشترین و اردیبهشت با ۷ مورد کمترین آمار فوتی در آن گزارش شده است. و سنین ۴۱ تا ۵۰ سال با ۳۴ مورد بیشترین فوتی و بیش از ۶۱ سال با ۸ فوتی کمترین آمار را داشتند.

وی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۸۷۱ (۸۱۰ مرد و ما بقی زن) مصدوم ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک نفر بیشتر گزارش شده است.. 

دیگر خبرها

  • واژگونی مرگبار پراید در محور هفتکل -اهواز
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • استان همدان نیازمند زیرساخت تربیتی برای جوانان
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه دشمن صهیونیستی را در هم شکست
  • ماجرای حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی / کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی | کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار
  • کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری