Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: ضرورت دارد همه سفارتخانه‌ها با احترام به قوانین و هنجارهای بین‌المللی و در چارچوب نزاکت دیپلماتیک به فعالیت خود ادامه دهند.
«سعید خطیب‌زاده» عصر چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد اظهارات مداخله‌جویانه برخی سفارتخانه‌های اروپایی در تهران گفت: همانگونه که در احضار سفیر آلمان در تهران چنین اظهارات مداخله‌جویانه‌ای در امور داخلی کشورمان، به ویژه در حوزه قضایی به شدت رد و محکوم شد، طبعا این رفتار از سوی هیچ سفارتخانه دیگری نیز تحمل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  
وی ادامه داد: ضرورت دارد همه سفارتخانه‌ها با احترام به قوانین و هنجارهای بین‌المللی و در چارچوب نزاکت دیپلماتیک به فعالیت خود ادامه دهند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره احضار سفیر آلمان هم اظهار داشت: هیچ گونه تماس تلفنی از سوی سفیر آلمان در تهران با وزارت امور خارجه صورت نگرفته است و هر فرد آگاه به امور دیپلماتیک معنا و مفهوم احضار و بار سیاسی - حقوقی مترتب بر آن را می‌داند.  
 در پی توییت‌های اخیر سفارت آلمان در تهران در مورد یک موضوع قضایی سفیر آن کشور روز دوشنبه  ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ توسط مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه احضار شد.
وزارت خارجه کشورمان در این احضار نسبت به اظهار مداخله جویانه سفارت آلمان در امور داخلی ایران بشدت اعتراض کرد.  برچسب ها: سخنگوی وزارت خارجه

منبع: خرداد

کلیدواژه: سخنگوی وزارت خارجه سفارتخانه ها سخنگوی وزارت وزارت امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه

سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «هاله غریط»، سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا امروز پنجشنبه برای اعتراض به حمایت‌های آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه از سمتش استعفا کرده است.  از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود. 

غریط که از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود در صفحه خود در لینکدین نوشته که روز 24 آوریل 2024 بعد از 18 سال خدمت در وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های آمریکا در قبال غزه از سمتش کناره‌گیری کرده است. 

وزارت خارجه آمریکا در صفحه‌ای که برای معرفی او در وب‌سایت خود اختصاص داده غریط را به عنوان فردی «مشتاق به دیپلماسی و مشتاق برای شکستن موانع از طریق ارتباطات و فهم دوجانبه» معرفی کرده است. 

استعفای این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعتراضات گسترده در داخل این کشور به سیاست‌های دولت جو بایدن برای حمایت‌های بی‌چون و چرا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود. 

در ماه اکتبر هم جاش پائول، مدیر اداره امور نظامی-سیاسی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به سیاست‌های بایدن از سمتش استعفا کرد. 

ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیمریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیمتحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایراننمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

انتهای پیام/ 

 

 

دیگر خبرها

  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد