Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیرعظیم صحت‌مند روز چهارشنبه در نشستی خبری اظهار داشت: به مناسبت ماه محرم و در راستای پاکسازی طبیعت از زباله‌های بهداشتی و پلاستیکی، پویش نذر ورزشی راه اندازی شده که در این پویش شهروندان در گروه‌های مختلف با حضور در طبیعت روستاهای استان، ضمن طبیعت گردی اقدام به پاکسازی طبیعت نیز می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این پویش تا اربعین حسینی ادامه دارد، افزود: تاکنون سه برنامه با این محور در شهرستان بهاباد اجرا شده است.

صحت‌مند همچنین از معرفی یزد به عنوان نامزد اولین شهر فعال ایران خبر داد و عنوان کرد: طبق تفاهمنامه ای که با فدراسیون ورزش‌های همگانی ایران و شهرداری یزد امضا شده، یزد به عنوان نامزد اولین شهر فعال ایران معرفی شده است.

وی یادآور شد: بر اساس این تفاهمنامه، در طول ماه‌های آینده باید در یزد شرایطی فراهم شود تا امکانات بیشتر ورزشی برای افزایش تحرک بدنی شهروندان اختصاص یابد و محورهای پیاده روی، دوچرخه سواری و فضاهای ورزشی افزایش یابد.

صحت‌مند در بخش دیگری از سخنان خود در مورد فعالیت ورزشکاران سازمان یافته در استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر در تمامی رشته‌های ورزشی بالغ بر ۷۴ هزار ورزشکار سازمان یافته داریم که بیش از ۱۰ هزار نفر از آنها در رشته‌های ورزش‌های همگانی فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان یزد افزود: بالغ بر ۹ هزار نفر از این افراد را زنان و بقیه را مردان تشکیل می‌دهند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد نحوه فعالیت باشگاه‌های ورزشی در ایام شیوع کرونا بیان کرد: مجوز باشگاه‌ها بر اساس کمیسیون ماده پنج توسط ورزش و جوانان صادر می‌شود اما مجوز فعالیت مربیان ورزشی توسط هیئت‌ها به فدراسیون‌های مرتبط ارسال و تأیید و در صورت نیاز به روز رسانی می‌شود.

صحت‌مند عنوان کرد: فعالیت باشگاه‌ها نیز تابع مقررات وزارت بهداشت است و باشگاه‌هایی که در آن ورزشکاران با یکدیگر تماس و ارتباط نزدیک ندارند، در این ایام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

اجرای طرح آوای ورزش در همسایگی در یزد

مسئول امور بانوان هیئت ورزش‌های همگانی استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: یزد در زمینه آموزش از استان‌های پیشتاز است، افزود: تلاش ما ترویج ورزش در منزل به ویژه در ایام شیوع کروناست بر این اساس فیلم‌هایی توسط مربیان آموزش دیده تهیه و در فضای مجازی نشر داده می‌شود تا افراد در خانه بتوانند ورزش کنند.

مائده سعیدی عنوان کرد: تلاش ما این است که از فقر حرکتی بیرون بیاییم و بر اساس طرحی که اکنون با عنوان «آوای ورزش در همسایگی» اجرا می‌شود، یک پزشک در کنار حرکات ورزشی، درمان‌ها و آسیب‌ها را نیز تشریح خواهد کرد.

وی بیان کرد: در این طرح، مربیان ورزش‌های همگانی با حضور در محلات مختلف شهر و مجتمع‌های مسکونی، اقدام به برگزاری همایش‌های ورزش صبحگاهی و شامگاهی می‌کنند.

سعیدی یادآور شد: این طرح برای سهولت کار شهروندان در دسترسی به ورزش در شرایط همه گیری کرونا برنامه ریزی شده و طی ماه‌های آینده در سطح استان اجرایی خواهد شد و در اجرای آن علاوه بر مربیان ورزشی، پزشکان نیز مشارکت خواهند داشت.

نشر فیلم‌های ورزشی در شبکه‌های اجتماعی

مسئول روابط عمومی هیئت ورزش‌های همگانی استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: بر اساس کمپین کشوری که در حال برگزاری است، هر روز فیلم و آموزش‌های ورزشی از رشته‌های مختلف ورزش‌های همگانی تولید و در صفحه اینستاگرام منتشر می‌شود.

امین سامعی بیان کرد: یکی از برنامه‌های این کمپین، برگزاری مسابقات و چالشهای آنلاین و مجازی است که تاکنون در رشته‌های طناب زنی، لیوان چینی، دومینو، مکعب روبیک، مسابقات کودکان و … برگزار شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه یزد از استان‌هایی بود که از فقر تحرک رنج می‌برد، افزود: خوشبختانه وضعیت استان یزد در زمینه تحرک به ویژه در سنین زیر ۱۸ سال بهبود یافته و اکنون به بهترین جایگاه در کشور رسیده است.

کد خبر 5026034

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ورزش همگانی ویروس کرونا شیراز شهرکرد آمار کرونا بوشهر بازگشایی مدارس هفته دفاع مقدس شیوع کرونا توهین به پیامبر گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی کرمانشاه انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم محرم 99 ورزش های همگانی استان یزد باشگاه ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۳۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ این رشته رزمی حالا پس از گذشت ۳۰ سال از حضورش در ایران به عنوان یک انجمن ورزشی مستقل کار خود را در کشور آغاز کرده است.
مسئول هیئت موی تای استان اصفهان با بیان اینکه موی تای یک ورزش رزمی با قابلیت‌های بالایی است، گفت: این رشته ورزشی از سال ۱۳۷۸ ازاصفهان فعایت خود را به صورت رسمی در ایران آغاز کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


یوسف محرابی افزود: این رشته جذاب ورزشی با فنون خاص رزمی آمیخته شده که متشکل از ضربات، دست، آرنج و پاست که سال‌ها زیر نظر چند انجمن و کمیته ورزشی بود ولی با پیگیری‌های به سرانجام رسیده موافقت وزارت ورزش و جوانان این ورزش رزمی به صورت یک انجمن ورزشی مستقل کار خود را در ایران آغاز کرده است.
محرابی گفت: موی تای دارای فدراسیون جهانی است و ورزش آن از قوانین و مقررات کامل و استاندارد پیروی می‌کند. وی در ادامه و با بیان اینکه استان اصفهان یکی از پایگاه‌های این ورزش در ایران است.
وی افزود: چه در حوزه قهرمانی و چه همگانی اصفهان در موی تای پیشتاز کشور است. مسئول هیئت موی تای استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار نفر در استان اصفهان در رشته موی تای فعالیت می‌کنند که تعدای از آنها با حضور در تیم‌های ملی نشان‌های بین الملی و جهانی زیادی را برای کشور به ارمغان آورده اند.

دیگر خبرها

  • بانوی ورزش ایران: جایزه ای که از مردم بگیری چیز دیگری است
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • ثبت نام اولین دوره مسابقات گل کوچک محلات استان مرکزی تمدید شد
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است