Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@09:58:30 GMT

برای عرضه اولیه وسپهر چقدر نقدینگی لازم است؟

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۳۲۴۶

برای عرضه اولیه وسپهر چقدر نقدینگی لازم است؟

به گزارش جی پلاس،‌ روز چهارشنبه (2 مهر 1399) تعداد 6 میلیارد سهم معادل 20 درصد از سهام شرکت «سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات» به عنوان "وسپهر" عرضه می شود.

به هر کد بورسی حداکثر 1100 سهم خواهد رسید،  دامنه قیمت: از  9،500 تا 10،100 ریال.

با توجه به عرضه اولیه های قبلی حداکثر نقدینگی مورد نیاز 900 هزار تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اخبار مرتبط عرضه اولیه های این هفته در بورس کدام است ؟ در عرضه اولیه ثامید به هر کد بورسی چند سهم اختصاص پیدا کرد مسیر عرضه اولیه تغییر می‌کند برای عرضه اولیه "ثامید" چقدر نقدینگی لازم است؟ خبر خوب برای بورس بازان / عرضه اولیه های جدید در راه است سهام بپیوند 11 شهریور عرضه اولیه می شود/ نقدینگی لازم چقدر است؟ 7 عرضه اولیه ای که منفی شدند+ جدول عرضه اولیه "غکورش" لغو شد+عکس عرضه اولیه در بورس در همه روزهای هفته برای عرضه اولیه "گدنا" چقدر نقدینگی لازم است؟ برای عرضه اولیه «غکورش» چقدر نقدینگی لازم است؟ برای عرضه اولیه «ثبهساز» چقدر نقدینگی لازم است؟ آخرین اخبار از عرضه اولیه پرسپولیس و استقلال

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا عرضه ارز به بازار عرضه اولیه این هفته عرضه اولیه این هفته بورس عرضه اولیه این هفته در بورس عرضه اولیه وسپهر عرضه اولیه سپهر صادرات سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی چقدر نقدینگی لازم برای عرضه اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۳۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این جنگ افزار، یکی از عجیب ترین تانک های جنگ جهانی دوم است(+عکس)

جنگ جهانی دوم میدانی برای نمایش انواع و اقسام تانک‌ها و جنگ افزارها، چه از سوی متحدین و چه متفقین بود. با این وجود در میان این مدل‌های مختلف، برخی عجیب‌تر از سایرین بودند. در این بین یکی از عجیب ترین جنگ افزارهای تاریخ متعلق به ارتش انگلستان بود و قرار بود قابلیت‌هایی جذاب و کاربردی داشته باشد. با این وجود تانک مورد بحث هرگز نتوانست به تولید انبوه رسیده و روی جنگ را مشاهده کند!

به گزارش گجت نیوز، این تانک عجیب «تانک مانتیس» (The Praying Mantis) نام داشت که توسط ارنست جیمز تپ، هم‌بنیانگذار کمپانی County Commercial Cars طراحی شده بود. او طراحی اولیه این تانک را در سال 1937 ارائه نموده و موفق به ثبت رسمی آن شد.

با این وجود چند سال بعد و با گسترش آتش جنگ در اروپا، تپ سرانجام فرآیند تولید آن را آغاز نمود. نمونه اولیه این تانک که برای تست طراحی آن مورد استفاده قرار گرفته بود از یک بخش مخصوص پرسنل بهره می‌برد که درون ناحیه جک مانند و متحرک فوقانی دستگاه واقع شده بود.‌

تانک مانتیس توانایی حمل دو سرنشین را داشت که باید به حالت خوابیده درون بازوی این تانک قرار می‌گرفتند. این بازو توانایی چرخیدن به اندازه ۵۵ درجه را داشت و در قسمت بالا نیز به دو تیربار ۰.۳۰۳ برن که آن‌ها نیز قابل چرخیدن بودند مجهز بود. علاوه بر این، فارغ از زاویه و جهت گیری بازوها، این تانک عجیب و غریب دوران جنگ جهانی قادر بود به سمت جلو یا عقب حرکت کند.

هدف اصلی این تانک حرکت مخفیانه در میان فنس‌ها و درخت‌ها بود تا پس از اتخاذ موقعیت مناسب، با تنظیم بازوها آماده نشانه‌گیری و شلیک شود. مانتیس همچنین علیرغم میدان حرکتی محدودی که داشت، به خاطر اندازه کوچکش به‌سختی توسط آتش دشمن قابل شناسایی بود و از این حیث مزیت فراوانی نسبت به تانک‌های بزرگ و سنگین آن زمان داشت.

علاوه بر این، سرنشینان این تانک هم درون محفظه مجزایی قرار داشتند و در هر صورت از آن‌ها محافظت می‌شد. در سال 1943، تپ نخستین نمونه اولیه این تانک عجیب را طراحی کرد و از شاسی معروف و قابل احترام Universal Carrier در آن استفاده نمود.

مشکل اصلی تانک عجیب مانتیس؛ بیماری حرکت!

تمامی مدل‌های اولیه تولید شده از تانم Praying Mantis از موتور هشت سیلندر و 3.9 لیتری فورد با قدرت 85 اسب بخار استفاده می‌کردند. با این وجود یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث عدم موفقیت این تانک در تست‌های میدانی شد، عدم توجه به راحتی سرنشینان بود؛ به‌طوری که حرکت‌های مداوم بالا به پایین و چپ به راست بازوی این تانک باعث ایجاد سرگیجه و تهوع ناشی از بیماری حرکت (Motion Sickness) در سرنشینان می‌شد!

علاوه بر این، سیستم کنترل این تانک هم چندان چنگی به دل نمی‌زد و در نتیجه ارتش بریتانیا در سال ۱۹۴۴ استفاده از آن را کنار گذاشت! نخستین نمونه ساخته شده از تانک مانتیس در همان سال‌ها اوراق شد! با این وجود دومین نمونه ساخته شده از آن در موزه تانک بووینگتون در انگلستان نگهداری می‌شود.

تانک عجیب مانتیس البته به‌طور کلی یک شکست بزرگ در زمینه طراحی جنگ افزارها به شمار می‌رود. با این وجود ایده کلی طراحی آن یعنی تعبیه بازوهایی متحرک که قادرند بسته به استفاده از جنگ افزار باز و بسته شده یا زاویه‌هایی خاص اتخاذ کنند در نهایت در برخی خودروهای نظامی پیشرفته و مدرن مورد استفاده قرار گرفت. نمونه‌ای از این جنگ افزارها، موشک انداز FV1620 Humber Hornet است که از مکانیزمی تقریبا مشابه با مانتیس بهره می‌برد!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمادگی نوروزی بانک های زنجان در ایام نوروز
  • خودروی هیبریدی ارزان آمد
  • حضور امیر ایرانی بین مردم سیل‌زده دشتیاری
  • حضور امیر ایرانی در بین مردم سیل زده دشتیاری
  • این جنگ افزار، یکی از عجیب ترین تانک های جنگ جهانی دوم است(+عکس)
  • استقلال خوزستان 0-0 فولاد خوزستان؛ این دربی هم گل نداشت!
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/ نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • رشد ۱۱۹۹۲هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • آمادگی پخش خراسان رضوی برای استقبال از مسافران نوروزی/ استقرار جایگاه‌ و خودروهای سوخت‌رسان سیار
  • رشد ۹۵۴۴ واحدی شاخص کل بورس