Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@10:24:34 GMT

۷خاصیت فوق العاده سیب

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۳۲۷۳

۷خاصیت فوق العاده سیب

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، مصرف روزانه سیب می‌تواند به پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها کمک کند:

جلوگیری از بیماری آلزایمر

مزایای سیب شامل پتانسیل دفع بیماری آلزایمر است. سیب حاوی یک آنتی اکسیدان قوی است که از سلول‌های مغز در برابر تحلیل رفتن محافظت می‌کند.

جلوگیری از فشار خون

شواهد متعددی وجود دارد که یک سوم کل موارد سرطان و نیمی از موارد بیماری‌های قلبی عروقی و فشار خون بالا را می‌توان به رژیم غذایی نسبت داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که سیب سرشار از پتاسیم است به کنترل فشار خون کمک می‌کند و می‌تواند به کاهش خطر سکته کمک کند.

محافظت از قلب

محققان دانشگاه کالیفرنیا-دیویس دریافتند که سیب و آب سیب ممکن است به کند شدن روند اکسیداسیون کمک کنند که در ایجاد بیماری قلبی موثر است.

کاهش کلسترول

یک سیب متوسط پنج گرم فیبر فراهم می‌کند بیشتر از بسیاری از غلات. سیب همچنین مملو از پکتین است، یک فیبر محلول که باعث کاهش کلسترول می‌شود. پکتین از تجمع کلسترول در دیواره دیواره رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند، بنابراین خطر تصلب شرایین و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

پیشگیری از سرطان روده بزرگ

طبق تحقیقات جدید از محققان آلمان، وقتی فیبر طبیعی موجود در سیب در روده بزرگ تخمیر می‌شود، مواد شیمیایی تولید می‌کند که به مبارزه با تشکیل سلول‌های سرطانی کمک می‌کند.

کمک به درمان آسم

مطالعه‌ای که در دانشگاه آبردین انجام شد، نشان داد که شواهد زیادی وجود دارد که رژیم غذایی سالم و غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین برای آسم مفید است. محققان دریافتند وقتی کودکان آب سیب را نوشیدند علائم آن‌ها برطرف می‌شد. دکتر پیتر برنی، رهبر این پروژه، معتقد است که مواد شیمیایی شیمیایی موجود در سیب مانند فلاونوئید‌ها و اسید‌های فنلی به آرام شدن التهاب در مجاری تنفسی کمک می‌کنند.

محافظت از استخوان‌ها

محققان بر این باورند که یک فلاونوئید به نام فلوریدزین که فقط در سیب یافت می‌شود ممکن است از زنان پس از یائسگی در برابر پوکی استخوان محافظت کند و همچنین ممکن است تراکم استخوان را افزایش دهد.

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۱۳۹۹/۶/۲۵) اهواز قرمز شد آخرین آمار کرونا در ایران (۱۳۹۹/۶/۲۶) آخرین وضعیت واکسن ایرانی کرونا واکسن آنفلوآنزا با قیمت ۴۲هزارتومان توزیع می‌شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سیب آلزایمر آلزایمر سرطان فشار خون سیب آنتی اکسیدان قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۳۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا

به گزارش خبرگزاری مهر، در مقاله‌ای که در مجله Langmuir منتشر شده است، دانشمندان توضیح دادند که بیشتر آزمایش‌هایی که امروز استفاده می‌شود مبتنی بر واکنش‌های آنتی‌ژن و آنتی‌بادی است. ماده فلورسانس یا پروب ذرات رنگی به آنتی‌بادی‌ها وصل می‌شود تا نتیجه مشخص شود. هنگامی که آنتی‌بادی‌ها به ویروسی مانند SARS-COV-۲ می‌چسبند، این پروب‌ها حضور ویروس را اعلام می‌کنند. استفاده از نانوذرات رنگی به دلیل سادگی در اجرای آن و تجهیزات علمی کمی برای انجام آزمایشات بسیار مورد توجه است.

نانوذرات طلا رنگی با ثبات شیمیایی بالا و جذب پلاسمون منحصر به فرد، به طور گسترده به عنوان پروب در آزمایشات ایمنی‌سنجی استفاده می‌شوند. به گفته محققان، چنین موادی دارای تطبیق‌پذیری بالایی هستند و رنگ‌های آن‌ها بر اساس اندازه و شکل تغییر می‌کند. علاوه بر این، سطح آن‌ها را می‌توان با استفاده از ترکیبات تیول اصلاح کرد.

در آزمایش‌های معمولی که از نانوذرات طلا رنگی استفاده می‌کنند، اغلب باید چگالی نوری نانوذرات طلا را تقویت کنند، به طوری که پزشکان بتوانند به راحتی قدرت سیگنال تولید شده توسط تعامل بین آنتی‌بادی‌ها و ماده هدف را اندازه‌گیری کنند. با افزایش میزان نانوذرات طلا می‌توان تا حدی سیگنال را بهبود داد اما مقدار بسیار زیادی از نانوذرات طلا نیاز است. برای حل این مشکل محققان چیدمان جدیدی از نانوذرات طلا ارائه کردند.

محققان روش جدیدی به نام رسوب خودسازمانده (SORP) را پیشنهاد کردند. SORP با حل کردن پلیمرها در حلال‌های آلی کار می‌کند. پس از اینکه حلال آلی توسط تبخیر حذف شد، پلیمرها با هم جمع می‌شوند و ذرات ریز را تشکیل می‌دهند.

هیروشی یابو، یکی از نویسندگان این مقاله می‌گوید: «با استفاده از پلیمرهای تزئین‌شده با نانوذرات طلا که توسط SORP جمع‌آوری شده‌اند، تصمیم گرفتیم ببینیم چقدر در تشخیص ویروس آنفولانزا موثر هستند و آیا حساسیت بیشتری در تشخیص واکنش‌های آنتی‌ژن-آنتی‌بادی دارد یا خیر. روش ما منجر به چگالی نوری بالاتری نسبت به نانوذرات طلا شد.»

یافته‌های این گروه نشان داد که می‌توان از این فناوری در فضای خارج از آزمایشگاه نیز استفاده کرد.

کد خبر 6087499 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • جلوگیری از مرگ زودهنگام با جایگزینی گوشت گاو با ماهی
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • راز جوان شدن در پیری فاش شد