Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@18:34:50 GMT

اورژانس پیش بیمارستانی خط مقدم ارائه خدمات پزشکی است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۳۴۴۱

اورژانس پیش بیمارستانی خط مقدم ارائه خدمات پزشکی است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اورژانس پیش بیمارستانی خط مقدم ارائه خدمات پزشکی است.

محمدرضا نیکبخت در نشستی که به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد اورژانس ۲۶ شهریورماه برگزار شد با بیان اینکه اورژانس پیش بیمارستانی به‌عنوان خط مقدم ارائه خدمات پزشکی محسوب می‌شود، اظهار کرد: از اواخر دهه ۸۰ و با شروع دهه ۹۰ اورژانس کشور با رشد چشمگیری روبرو شد و ما شاهد توسعه اورژانس و حتی اورژانس هوایی در کشور (و به دنبال آن، در استان لرستان) هستیم و این نقش مهم توسعه‌ای مرهون خدمات عزیزانی است که در اورژانش کشور مشغول فعالیت هستند و با آمدن دکتر کولیوند این نقش‌ها دوچندان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نوع تماس گرفتن، چگونگی پاسخگویی به تماس‌های مردمی و رفتارهای ما در تماس‌های اورژانسی را مهم دانست و افزود: تماس فوری و به‌موقع مردم، نوع پاسخگویی پرسنل مرکز به این تماس‌های اورژانسی، به‌موقع رسیدن به محل حادثه و رسیدگی به حال بیمار برای نجات جان فرد حادثه دیده، بسیار حیاتی است و تحقق آن، به فرهنگ‌سازی در جامعه نیاز دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: رانندگان و مردمی که در مسیر تردد هستند؛ زمانی که آمبولانسی را می‌بینند یا آژیر آن را می‌شنوند؛ باید از مسیر تردد کنار بروند و بدانند که آمبولانس فوریت‌های پزشکی در حال مأموریت است و راه را برایش باز کنند.

نیکبخت از هماهنگی خوب نمایندگان استان، استاندار و دیگر مسئولین استانی با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: این فرصت خوبی است که ما بتوانیم با کمک نمایندگان، پیگیر کارهای توسعه‌ای استان در حوزه بهداشت و درمان باشیم.

وی اورژانس هوایی را یکی از خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی ما امیدمان به اورژانس هوایی بوده؛ زیرا نجات جان بیماران به‌خصوص مادران باردار از مناطق بسیار سخت و صعب‌العبور برای ما مهم و حیاتی است؛ لذا توسعه اورژانس بخصوص اورژانس هوایی همیشه مدنظر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: در حین سادگی، در برخورد با مردم خوش‌خلق و خوش‌اخلاق باشید که مورد تأکید دین مبین اسلام نیز است.

گفتنی است، در این نشست ضمن تجلیل از پرسنل فوریت‌های پزشکی استان توسط دکتر نیکبخت؛ وی در خصوص پرداخت بخش عمده‌ای از مطالبات پرسنلی مرکز فوریت‌های پزشکی استان، قول مساعد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی لرستان دانشگاه علوم پزشکی اورژانس هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان با بهزیستی استان البرز

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: ۵۱ هزار و ۲۰۰ مشاوره تلفنی رایگان از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ در سال گذشته ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، وجیهه محمدی‌فلاح صبح امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ از ارائه خدمات مشاوره حضوری به ۱۳ هزار و ۱۰۰ نفر طی یکسال گذشته خبر داد و اظهار کرد: این خدمات با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و پاسخ به نیازهای مشاوره‌ای در زمینه اختلالات روانشناختی و مشکلات فردی خانوادگی در راستای ارتقای سطح سلامت روان آحاد جامعه از طریق یک مرکز دولتی و ۳۱ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی ارائه شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، ۵۱ هزار و ۱۲۰ مشاوره تلفنی رایگان از طریق خط تلفنی ۱۴۸۰ به منظور فوریت دسترسی آحاد مردم به خدمات مشاوره‌ای انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: بیشترین فراوانی مشاوره‌ها به ترتیب مربوط به اختلالات افسردگی، اضطراب، کودک و نوجوان، مشکلات فردی و بین فردی و مشکلات با همسر بوده است.

محمدی‌فلاح با اشاره به اینکه همه تماس‌های مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است، تصریح کرد: همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس‌گیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماس‌گیرندگان و گوناگونی مشکلات آن‌ها، ضرورت دارد که برای دریافت راهنمایی و خدمات روان‌شناختی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و سایر منابع حمایتی متناسب ارجاع داده شوند.

کد خبر 746512

دیگر خبرها

  • یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • تصادف زنجیره‌ای در یاسوج ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • ارائه ۵۱ هزار مشاوره تلفنی در‌ بهزیستی البرز
  • ارایه بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان در البرز
  • برقراری بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان با بهزیستی استان البرز