Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:16:08 GMT

دیدار سفیر فرانسه با مسئولان حزب الله لبنان

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۳۵۹۱

دیدار سفیر فرانسه با مسئولان حزب الله لبنان

المیادین گزارش داد: این دیدار در فضایی دوستانه انجام شد و حزب الله موضع حزب و جنبش امل را در باره کابینه پیش روی لبنان تکرار کرد.

سفیر فرانسه در این دیدار هیچ جایگزینی را در قبال وزارت دارایی به حزب الله و جنبش امل پیشنهاد نکرده است.

سفیر فرانسه در عین حال حزب الله را مسئول پایان ضرب الاجل مربوط به تشکیل کابینه لبنان که روز گذشته خاتمه یافت، ندانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه، ۱۱ شهریور در دومین سفرش به لبنان پس از انفجار مهیب ۱۴ مرداد در بندر بیروت، گفت: رهبران لبنان قول داده اند ظرف دو هفته دولت جدیدی تشکیل دهند تا بتوانند تحت حمایت های بین المللی، لبنان را از بحران اقتصادی خارج کنند.

طی روزهای اخیر فرانسه فشارهای زیادی را بر نیروهای سیاسی برای تشکیل کابینه جدید وارد کرده است.

هرچند از نظر بسیاری از ناظران، اظهارات مکرون دخالت آشکار در امور داخلی لبنان است اما این مساله مانعی برای تحرکات فرانسه در لبنان نشده است. در روزهای گذشته مکرون با تماس های تلفنی ، بدنبال جلب موافقت دو چهره ی سرشناس لبنان یعنی جبران باسیل رئیس حزب جریان ملی آزاد و نبیه بری رئیس پارلمان برای تشکیل کابینه بود اما اخبار حاکی از آن است که این مذاکرات تلفنی به نتیجه مثبتی ختم نشده است.

بری در گفت‌وگو با رییس جمهوری فرانسه اعلام کرده است در صورت عدم واگذاری کرسی وزارت دارایی به جنبش امل و حزب‌الله، این دو حزب شیعی در دولت آتی مشارکت نخواهند کرد. باسیل و بری از مخالفان رویکرد مصطفی ادیب در تشکیل دولت به شمار می روند.

برچسب‌ها حزب الله لبنان امانوئل مکرون جنبش امل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حزب الله لبنان امانوئل مکرون جنبش امل حزب الله لبنان امانوئل مکرون جنبش امل اخبار کنکور حزب الله جنبش امل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۳۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات برخورد عظیم بمب اسرائیل به ساختمان حزب الله

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 14 جنگنده‌های رژیم اسرائیل به دو ساختمان در مناطق عیتا الشعب و بیضاء در جنوب لبنان حمله کردند و ادعا کردند این ساختمان‌ها مراکز نظامی حزب الله لبنان بوده است. لحظات این بمباران مهیب را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال
  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • لحظات برخورد عظیم بمب اسرائیل به ساختمان حزب الله
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم