Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-16@13:25:56 GMT

جزئیات مهم توافق اسرائیل با اعراب

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۳۵۹۶

به گزارش صدای ایران از انتخاب الجزیره نوشت ، در توافق میان امارات اسرائیل، طرفین بر مفاهیم اصلی از جمله لزوم توسعه روابط طبق منشور سازمان ملل و قوانین بین‌الملی و احترام به «حاکمیت» یکدیگر و حق زندگی امن تأکید کردند.
طرفین همچنین تعهد دادند که مانع از استفاده از خاک خویش برای انجام حملات «ستیزه جویانه» و «تروریستی» علیه دیگری شوند و از هیچ‌گونه عملیاتی در خاک طرف مقابل حمایت نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(طبق این بند دولت امارات هیچ‌گاه از هیچ جنگ و حمله‌ای علیه رژیم صهیونیستی دفاع نخواهد کرد.)
ابوظبی و تل آویو در این توافقنامه اعلام کردند که آماده هستند تا به همراه آمریکا، توافق راهبردی برای برقراری ثبات در منطقه غرب آسیا برقرار کنند.
از دیگر بندهای مهم این توافق سازش، برقراری روابط کامل دیپلماتیک و تبادل سفرا بود. طرفین همچنین بر همکاری در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، حمل و نقل هوایی، بهداشت، علوم و تکنولوژی، انرژی، کشاورزی، آموزش و محیط زیست تأکید کردند.
در اعلامیه سازش بحرین با رژیم صهیونیستی نیز، دو طرف بر ایجاد روابط دیپلماتیک در بالاترین حد خود یعنی ایجاد سفارتخانه با هدف ادعایی برقراری امنیت و مقابله با تهدیدات تأکید کردند. آن‌ها همچنین توافق کردند که همزیستی مسالمت‌آمیز و زندگی بر مبنای فرهنگ صلح را میان خود توسعه دهند.
عمده مسائل مطرح شده در توافق امارات، در خصوص بحرین نیز تکرار شده و در بخشی از آن با اشاره به مسأله فلسطین بر لزوم حل عادلانه و فراگیر مناقشه فلسطین و اسرائیل تأکید شده است.
شبکه اسرائیلی «کان» نیز در این باره نوشت که در این دو توافقنامه هیچ سخنی از لغو طرح الحاق کرانه باختری یا تشکیل کشور فلسطینی به میان نیامده است.
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «عبدالله بن زاید»، وزیر خارجه امارات و «عبدالطیف بن راشد الزیانی»، وزیر خارجه بحرین شب گذشته (سه شنبه) در مراسمی در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین را امضا کردند.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: توافق اسرائیل و امارات جزئیات توافق رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۳۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه نگرانی خود را از وضعیت کنونی خاورمیانه ابراز و خواستار پایان دادن به تشدید تنش شد.

وزارت خارجه امارات اعلام کرد: ما برای جلوگیری از عواقب خطرناک در منطقه خواستار خویشتنداری هستیم.

حملات گسترده موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اهدافی در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی نیمه‌شب گذشته صورت گرفت.

این عملیات با نام «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق بود که طی آن سردار محمدرضا زاهدی فرمانده مستشاران ایرانی در سوریه و لبنان به‌همراه 6 نفر از همرزمانش به شهادت رسیدند.

در این عملیات، انبوهی از پهپادها و موشک‌های کروز در موج اول به‌سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شدند و در موج‌های بعدی، تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک دوربرد ایرانی به‌سمت اهداف شلیک شدند.

تصاویر اصابت پی‌درپی و دقیق موشک‌های بالستیک به اهداف خود و اذعان رسانه‌های اسرائیلی به انهدام پایگاه هوایی این رژیم در صحرای نقب بیانگر توانمندی تجهیزاتی و تاکتیکی ایران و ناتوانی سامانه‌های پدافندی ارتش رژیم صهیونیستی در مقابله با آنان است.

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل گروه‌های فلسطینی حمله ایران علیه اسرائیل را تبریک گفتند

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • منابع مصری: حماس نرمش نشان می‌دهد، اما اسرائیل وقت‌کشی می‌کند
  • وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به دبی سفر کرد
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • تأکید رییس‌جمهور چین بر توسعه روابط پکن و برلین
  • آمریکا بر حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی تأکید کرد
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار با چین
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین
  • الوفاق بحرین: عملیات «وعده صادق»، پیروزی الهی و باعث شادی دل‌های مومنان است
  • امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید