Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه انگلیس بار دیگر ادعاها درباره نقش مسکو در بیماری یک منتقد دولت روسیه را تکرار کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وزیر خارجه انگلیس چهارشنبه بار دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه را به نقش‌آفرینی در بیماری «آلکسی ناوالنی»، از منتقدان سرشناس دولت روسیه متهم کرد. 

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس که به واشنگتن سفر کرده ادعا کرد تقریباْ محرز شده که دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه با یک سلاح شیمیایی به نام «نویچاک» به ناوالنی حمله کرده و او را مسموم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلکسی آناتولیویچ ناوالنی، سیاستمدار مخالف روسیه و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور این کشور است که یکی از سران تظاهرات‌های اعتراضی علیه دولت روسیه در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ بود.

او روز ۲۰ اوت هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو، پایتخت این کشور علائم بیماری از خودش نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد. او چند روز بعد به بیمارستانی در برلین منتقل شد. 

از همان روزهای اول این حادثه و پیش از آن که آزمایش و تحقیقی انجام شود، غرب علیه روسیه موضع‌گیری کرد و انگشت اتهام را به سمت مسکو نشانه رفت.

دولت آلمان روز ۱۲ شهریور (۲ سپتامبر) اعلام کرد یک آزمایشگاه متعلق به ارتش این کشور شواهد انکارناپذیری در اختیار دارد که نشان می‌دهند آلکسی ناوالنی ۴۴ ساله توسط عامل اعصاب مسموم شده است.

مسکو این اتهامات را رد کرده و گفته حیرت‌آور است که  برلین قبل از تماس مستقیم با روسیه مسئله را با اتحادیه اروپا، ناتو و طرف‌های ثالث در میان گذاشته است.

چند روز پیش بیمارستانی که ناوالنی در آن بستری است گفت که او بهبود پیدا کرده، اما هنوز برای اظهارنظر درباره اینکه بیماری‌اش چه آثاری بر بدنش به جا خواهد گذاشت، زود است. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آلکسی ناوالنی دولت روسیه دومینیک راب پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۳۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد تلاش مشترک کابل و مسکو می‌تواند جلو تهدیدات را در منطقه بگیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» مدیر دوم بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین برای افغانستان در ادامه دیدارهایش در کابل با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان گفت مسکو خواستار سپردن کرسی افغانستان در سازمان ملل به نماینده هیئت حاکمه افغانستان است.

وی با اظهار اینکه روابط مثبت روسیه با حکومت طالبان ادامه خواهد داشت، تلاش‌های کابل در راستای سرکوب داعش و مبارزه با مواد مخدر را مورد تقدیر قرار داد و بر گسترش مناسبات و ادامه همکاری‌ها میان دو کشور تأکید کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، عبدالکبیر نیز در این دیدار تصریح کرد: تلاش مشترک کابل و مسکو می‌تواند جلو تهدیدات را در منطقه بگیرد.

وی همچنین خواستار تفویض عضویت رسمی هیئت حاکمه افغانستان در فرمت مسکو شد.

روسیه:حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را بررسی می‌کنیمطرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا

چندی پیش «نیکی آسیا» به نقل از کارشناسان و تحلیلگران حوزه افغانستان درباره نزدیکتر شدن مسکو به کابل گفته بود، تلاش‌ها مسکو در راستای از بین بردن نفوذ آمریکا در منطقه است.

این رسانه با تأکید بر اینکه طالبان سرسختانه با گروه تروریستی داعش مبارزه کرده است، تصریح کرده بود: حمله اخیر به مسکو و طالبان انگیزه داده تا نه تنها با داعش بلکه با آمریکا به عنوان تهدید مشترک شناخته شده‌، نیز مقابله کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • ارز روسیه پیشتاز شد
  • قربانی با گل وارد 11 نفر شد (عکس)
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • انگلیس، روسیه را به دور زدن تحریم‌های غرب متهم کرد
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو