Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد راستاد معاون وزیر و مدیرعامل سازمکان بنادر و دریانوردی در سفر به خوزستان و بازدید از مجتمع بندری امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران گفت: پروژه‌هایی که برای توسعه بندر امام خمینی (ره) در دست اجرا است، روند آن‌ها به خوبی طی می‌شود.  

او با بیان اینکه پروژه بهسازی، تعمیر اساسی و تعریض بزرگراه بندر امام خمینی (ره) مربوط به بهبود دسترسی پسکرانه بندر است، افزود: پروژه‌های احداث جاده کمربندی بندر امام و تقاطع غیرهمسطح که منجر به اتصال بزرگراه بندر امام خمینی (ره) به بزرگراه خلیج فارس می‌شود، در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی در حال اجرا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تسهیل تردد ترافیکی با بهره برداری از پروژه‌های مسئولیت‌های اجتماعی

راستاد بیان داشت: مجموع اعتبارات این پروژه‌ها بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان است که اغلب بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و براساس برنامه زمان‌بندی انتظار می‌رود بخشی از این پروژه‌ها تا پایان سال و در نهایت این ۳ پروژه، در خردادماه سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

این مقام مسئول در خصوص مزایای این پروژه اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه‌ها شرایط بسیار مناسب‌تر و بهتری برای تردد در بندر امام خمینی (ره) حاصل می‌شود و همچنین به واسطه استفاده از جاده کمربندی بندر امام به آبادان و تقاطع غیر همسطح راه آهن، از بار ترافیکی که بر معابر شهر بندر امام خمینی (ره) تحمیل می‌شود، کاسته شود و تردد‌ها به شرایط بسیار مطلوبی برسند.

۲ پروژه جدید برای توسعه بندر امام خمینی (ره) آغاز می‌شود

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به آغاز عملیات لایروبی در آبراه استراتژیک خورموسی گفت: این پروژه با اعتباری در حدود ۴۲۰ میلیارد تومان، بالغ بر ۵/۳ میلیون تن لایروبی حجم دارد که ارتقای ایمنی و تسهیل تردد کشتی‌های با تناژ بسیار بالا در آبراه خورموسی و واردات کالا‌های اساسی و صادرات را به دنبال دارد.

او با اشاره به لزوم بهسازی، اصلاح و تعمیرات زیربنا‌های بندری، تعمیرات اساسی اسکله‌های ۲۷ تا ۳۴ مجتمع بندری امام خمینی (ره) را در ادامه این روند برشمرد که از پیشرفت مطلوبی برخوردار است، ادامه داد: همچنین برج کنترل ترافیک دریایی بندر امام خمینی (ره) با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان احداث می‌شود که به منظور مدیریت ورود و خروج کشتی‌ها و ارتقای ایمنی دریانوردی ضرورت دارد.

سهم قابل توجه بندر امام خمینی (ره) در تخلیه و بارگیری کالا

محمد راستاد تصریح کرد: میزان تخلیه و بارگیری انواع محمولات در بنادر کشور از ابتدای امسال تا کنون را بیش از ۵۷ میلیون تن برشمرد که ۵/۱۴ میلیون تن آن را واردات غیرنفتی و ۱۶ میلیون دیگر صادرات غیرنفتی تشکیل می‌دهد و از کل ۵۷ میلیون تن بالغ بر ۱۷ میلیون سهم بندر امام خمینی (ره) است که سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. بخش عمده‌ای از این تخلیه و بارگیری کالاها، معادل ۶/۳ میلیون تن مربوط به کالا‌های اساسی است که از ابتدای سال جاری تا کنون در بندر امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شده است.

او با بیان اینکه میزان موجودی کالا‌های اساسی در حاضر در بندر امام خمینی (ره) بیش از ۸/۲ میلیون تن است، افزود: همه اسکله‌های این مجتمع بندری به وسیله کشتی‌هایی که در حال تخلیه و بارگیری هستند، اشغال شده و خدمات بندری و دریایی به صورت شبانه روزی در حال ارائه است.

۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید بخش خصوصی در بندر امام خمینی (ره)

راستاد با اشاره پیشرفت مطلوب پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر امام خمینی (ره)، بیان داشت: این سرمایه‌گذاری‌ها بخشی در زمینه احداث انبار‌های نگهداری کالا و بخشی در زمینه فعالیت‌های تولیدی و ایجاد ارزش افزوده انجام می‌پذیرد. در حین بازدیدی که امروز از پروژه‌های سرمایه گذاری داشتتم، کارگاه‌های احداثی این پروژه‌ها فعال بودند و امیدوارم این مجموعه سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی که بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان است بر سرمایه گذاری قبلی افزوده شود و مزیت‌های دیگری برای بندر امام خمینی (ره) ایجاد کند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروژه عمرانی تخلیه کالا در بندر بندر امام خمینی تخلیه و بارگیری میلیارد تومان سرمایه گذاری پروژه ها میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۳۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار تکمیل مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی بندر امام حسن تخصیص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر دوشنبه در بازدید از پروژه مخزن ۲ هزار متر مکعبی امام حسن اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته اعتبار لازم برای تسریع در روند انجام این پروژه تخصیص پیدا کرده است.

فرماندار دیلم بیان کرد: پروژه ۲ هزار متر مکعبی بخش امام حسن تعداد یک شهر و پنج روستا را پوشش می‌دهد که شامل ۳۴۶ خانوار می‌شود.

وی افزود: آغاز عملیات اجرایی این پروژه همزمان با هفته دولت سال ۱۴۰۲ صورت پذیرفته که مدت زمان این طرح ۱۲ ماه پیش بینی شده است.

همچنین اعتبار این پروژه ۵۰۰ میلیارد ریال تعیین شده است و منبع تأمین آب آن سد کوثر است.

کد خبر 6085626

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • اعتبار تکمیل مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی بندر امام حسن تخصیص یافت
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • اجرای روشنایی جاده کمربندی بندر امام خمینی به آبادان
  • بررسی روند پیشرفت پروژه پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان