Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@23:07:36 GMT

خواص میوه های پاییزی/ خرمالو

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۳۷۷۳

خواص میوه های پاییزی/ خرمالو

میوه های پاییزی سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی برای بدن هستند . با این پنج شنبه برنا همراه باشید تا با خاصیت های خرمالو بیشتر آشنا شوید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ این میوه نارنجی‌رنگ در اصل متعلق به کشور چین است که هزاران سال پیش انسان‌ها از خواص اعجاب‌انگیز آن و حتی چوب درختش نیز بهره‌مند می‌شدند. این میوه خوش‌رنگ دارای طعم و مزه‌ای شیرین شبیه عسل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرمالو ارزش تغذیه‌ای بسیاری از جمله ویتامین‌های K، C، A و E، نیاسین، فولات و تیامین دارد. مصرف خرمالو می‌تواند باعث حفظ سلامت قلب، کمک به عملکرد بهتر سیستم گوارش و تقویت بینایی و سیستم دفاعی بدن شود.

علاوه بر تمامی این موارد، خرمالو گزینه بسیار مناسبی برای افراد مبتلا به دیابت هم است. متأسفانه به دلیل وجود قند در بیشتر میوه‌ها افراد مبتلا به دیابت گزینه‌های محدودی برای انتخاب میوه مناسب با سلامتشان دارند اما فیبر زیاد خرمالو آن را به گزینه‌ای عالی برای افراد مبتلا به دیابت تبدیل کرده تا علاوه بر کنترل و تنظیم قند از احساس گرسنگی مضاعف در این گروه بیماران بکاهد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خرمالو خواص میوه های پاییزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۳۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  همزمان با هفتۀ سلامت طرح غربال‌گری و پایش سلامت کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به‌همت گروه بهداشت عمومی و با همکاری دانشجویان به‌مدت دو روز در شهرک سلامت دانشگاه برپا شد.

دکتر هادی علیزاده، رئیس دانشکدۀ بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه هدف از اجرای این طرح را ارائۀ آموزش‌های لازم برای اصلاح شیوۀ زندگی سالم دانست وگفت: در راستای برگزاری هفتۀ سلامت با شعار "سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت" و با توجه به این موضوع که چاقی و دیابت از مشکلات عمده و شایع در جامعه می‌باشد و رفتار‌های سلامت افراد جامعه دست‌خوش تغییرات زیادی شده است.

وی گفت: اقدامات پیشگیری کننده می‌تواند رفتار‌های نامناسب بهداشتی را در افراد تغییر دهد و سبک زندگی سالم را جایگزین سازد و بدین منظور برای ارتقاء آگاهی خانوادۀ دانشگاه، ایستگاه غربال‌گری و پایش سلامت برپا شد.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش آگاهی دربارۀ بیماری‌های غیر واگیر هم گفت: دیابت و فشار خون از جمله بیماری‌هایی است که بدون علامت و به اصطلاح خاموش هستند، به‌طوری که گاه افراد دارای دیابت و یا فشار خون بالا هستند، اما هیچ علامتی را تجربه نمی‌کنند و افراد معمولا پس از بررسی‌های معمول فشار خون و آزمایش قند خون متوجه می‌شوند که به پرفشاری خون و یا دیابت مبتلا هستند؛ از این رو تشخیص و شناسایی به‌موقع در درمان این بیماری‌ها بسیار مهم است.

 

دیگر خبرها

  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • خواص درمانی رازیانه
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • این چای برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه شده
  • آلرژی و حساسیت فصلی رو به این میوه کوچک و خوشمزه بسپارید