Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@14:46:51 GMT

متوسط قیمت زمین در بهار ۹۹ اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۳۹۲۱

متوسط قیمت زمین در بهار ۹۹ اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز آمار ایران، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ٥٧١٤١ هزار ریال با میانگین مساحت ٢٣٦ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل، ٢٢.١درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٧١.٨ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات کلیه‌ی معاملات خرید و فروشی که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند را در سامانه‌ی اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت نمایند.

با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهرهای بزرگ، باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح استان یا کشور می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد. در ضمن وزن‌های مورد استفاده بر مبنای واحدهای مسکونی دارای سکنه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ١٣٩٥ به‌روز شده است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ٥٧١٤١ هزار ریال با میانگین مساحت ٢٣٦ مترمربع بوده است، که نسبت به فصل قبل، ٢٢.١درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٧١.٨ درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور ٥٧٤٦١ هزار ریال با میانگین مساحت ١٠٧ مترمربع و متوسط عمر بنای ١٢ سال بوده است، که نسبت به فصل قبل، ١٨.٦ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل٦٢.٧ درصد افزایش داشته است.

متوسط مبلغ اجاره‌ی ماهانه به‌علاوه‌ی سه درصد ودیعه‌ی پرداختی برای اجاره‌ی یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور ١٧٢٢٣٠ ریال با میانگین مساحت ١٠٠ مترمربع و متوسط عمر بنای ١٣ سال بوده است، که نسبت به فصل قبل ٧.٢ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٦.١ درصد افزایش داشته است.

برای دریافت اطلاعات تفصیلی به اینجا مراجعه نمائید.

کد خبر 5025842

منبع: مهر

کلیدواژه: زمین مرکز آمار ایران قیمت مسکن بازار سهام قیمت دلار ویروس کرونا بانک مرکزی ایران بورس قیمت نفت تعاونی وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تولید نفت قیمت سکه بهار آزادی قیمت یورو ایالات متحده امریکا وزارت جهاد کشاورزی درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل درصد افزایش داشته نسبت به فصل قبل متوسط قیمت کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۳۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶۲۳۵ واحدی بورس در انتهای معاملات امروز

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز با رشد بیش از ۶۰۰۰ واحدی مواجه شد، ارزش معاملات خرد عدد ۲,۶۹۷ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۲۳% و نسبت به میانگین ماهانه ۳۹% کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۳,۶۳۰ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز ۲۰ میلیارد تومان ورود نقدینگی انجام شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۱,۱۸۵ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. اما صندوق‌های درآمد ثابت امروز شاهد ۲۸۴ میلیارد تومان ورود نقدینگی بوده‌اند. این دومین روز متوالی است که نقدینگی حقیقی وارد این صندوق‌ها می‌گردد.

ارزش صف‌های خرید ۴۱۲ میلیارد تومان است که کاهش ۴ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۲۲۶ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۴۶۹ میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم ۲۶۸ میلیارد تومان (۰.۸ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های شیمیایی با ارزش معاملات ۱۹۷ میلیارد تومان (۰.۷ برابر میانگین هفتگی) و فلزات اساسی با ارزش معاملات ۱۸۱ میلیارد تومان (۰.۶ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه عرضه برق و گاز با ارزش معاملات ۳۵ میلیارد تومان (۱.۲ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه منسوجات با ارزش معاملات ۱۲ میلیارد تومان (۱.۲ برابر میانگین هفتگی) و گروه قند و شکر با ارزش معاملات ۲۷ میلیارد تومان (۱.۱ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

کد خبر 6080952 وحید بلالی

دیگر خبرها

  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • قیمت طلا و سکه کاهش یافت
  • رشد ۶۲۳۵ واحدی بورس در انتهای معاملات امروز
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است
  • حداکثر اختلاف قیمت گوجه‌فرنگی از میدان تا خرده‌فروشی ۳۵ درصد است