Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از ابلاغ ۲۷ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در این استان خبر داد و گفت: سال قبل با اجرای طرح‌های آبخیزداری ظرفیت استحصال آبهای روان ۱۶میلیون مترمکعب افزایش یافت. - اخبار استانها -

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به اهمیت طرح‌های آبخیزداری و نقش آن  تقویت سفره‌های زیرزمینی آب اظهار داشت: سال قبل 53 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری اختصاص یافت که 43 میلیارد تومان آن از محل صندوق توسعه ملی و 10 میلیارد تومان هم از اعتبارات وزارت نفت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، از احداث 98 سازه آبخیزداری در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این راستا در اجرای طرح‌های آبخیزداری حجم سنگ ملاتی و خاکی 155 هزار و 510 متر مکعب و 2 هزار مترمکعب خشکه‌چینی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اجرای بیومکانیکی در سطح 710 هکتار در طرح‌های آبخیزداری گفت: طرح‌های آبخیزداری اثرات مهمی در کنترل سیلاب، جلوگیری از تشکیل رسوب، تغذیه سفره‌های زیرزمینی آب، کنترل فرسایش خاک، افزایش پوشش گیاهی داشته است.

منتظری با اشاره به اهمیت اجرای 98 سازه آبخیزداری تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها در سال قبل، ظرفیت استحصال آبهای روان 16 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

طرح آبخیزداری در 95 هزار هکتار اراضی استان بوشهر اجراء می‌شود 711 سازه آبخیزداری در استان بوشهر ایجاد شد بوشهر| اعتبارات لازم برای طرح‌های آبخیزداری در کمیسیون کشاورزی مصوب شد

وی، از ابلاغ 27 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در این استان در سال جاری خبر داد و گفت: این اعتبار مرحله اول است که از محل توسعه صندوق ملی تامین شده که به‌زودی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری پیمانکار آن از طریق برگزاری مناقصه انتخاب می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با بیان اینکه به صورت میانگین سالانه 58 سازه آبخیزداری در استان بوشهر احداث می‌شود افزود: بیشترین سازه‌ها در 2 سال گذشته بوده که  174 طرح آبخیزداری اجراء شده است.

منتظری از اجرای بیش از 2 هزار بند خاکی در عرصه‌های ملی خبر داد و تصریح کرد: اجرای سازه‌های آبخیزداری باتوجه به بیلان منفی بیشتر دشت‌های استان بوشهر تقویت سفره‌های زیرزمینی است.

انتهای پیام/190/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای اجرای طرح های آبخیزداری آبخیزداری استان بوشهر سازه آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۳۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی آبگیری شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا عظیمی اظهار کرد: با توجه به میزان بارش‌ها از ابتدای اسفندماه تاکنون در سراسر استان، حدود ۴۰ میلیون متر مکعب از روان‌آب‌های سطحی و سیلاب در پشت سازه‌های آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، کنترل و ذخیره سازی شد.

وی با اشاره به بازدید مستمر از وضعیت سازه‌ها ادامه داد: بارش‌های اخیر هیچ گونه خسارتی به سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی از جمله بندهای خاکی، سنگ و ملاتی و سدهای این استان وارد نکرده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مساحت حوضه‌های آبخیز استان را حدود دو میلیون و ۹۱۲ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: عملیات آبخیزداری در ۷۷۳ هزار هکتار از اراضی استان اجرا شده و عملیات اجرایی ساخت سازه‌های آبخیزداری در ۲۲ هزار هکتار از اراضی استان در حال اجرا است.

عظیمی با اشاره به اینکه به واسطه بارشهای اخیر ۵۰ درصد سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی آبگیری شد، ادامه داد: اجرای عملیات آبخیزداری نقش مهمی در کنترل سیلاب داشته و موجب افزایش نفوذپذیری آب در سفره‌های زیرزمینی می‌شود.

وی بیان کرد: انجام عملیات آبخیزداری علاوه بر افزایش آب چشمه‌ها، قنوات و چاه‌ها، نقش مهمی در کاهش شوری آب‌های زیرزمینی و کاهش فرسایش خاک دارد.

عظیمی، حجم کنترل روان آب‌ها توسط پروژه‌های آبخیزداری را ۹۳ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: کنترل روان آب‌های سطحی و رسوبات خاک توسط ۱۲۸۰۰ پروژه آبخیزداری در استان صورت می‌پذیرد.

کد خبر 6062800

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری
  • تخصیص ۸ هزار میلیارد ریال برای اجرای دو مصوبه سفر رییس جمهور به بوشهر
  • آبگیری ۳۶۰ هزار مترمکعبی آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان‌های ممسنی و رستم
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در بارش‌های اخیر
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری استان در بارش‌های اخیر
  • حال خوب سازه‌های آبخیزداری استان بوشهر
  • پرداخت ۲۱۰۰ میلیارد ریال به طرح فجرانه در استان بوشهر
  • ۵۰ درصد سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی آبگیری شد