Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود میرمحمدصادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمامی مصرف کنندگان منابع آبی در بخش‌های مختلف در مرکز کشورمان و بویژه در استان اصفهان باید بپذیرند که در مناطق خشک و نیمه خشک هستیم و انطباق مصرف با الگوهای مصرف بهینه و سازگاری با کم آبی باید بطور جدی رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی و کمبود آب همواره مورد تایید مسئولان ملی و استانی بوده است، ادامه داد: تشکیل ستاد سازگاری با کم آبی در کشور و متناظر با آن کارگروه سازگاری با کم آبی در اصفهان نشان از اهمیت توجه به کاهش شدید منابع آبی دارد که در صورت رعایت نکردن موارد پیشگیرانه در آینده نزدیک همه ما را با مشکل رو به رو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اضافه کرد: بر همین اساس در کارگروه سازگاری با کم آبی اصفهان در ۳۵ سرفصل و بخش اصلی، تمامی نکات لازم مرتبط با سازگاری با کم آبی تهیه و تدوین شده که رعایت آنها از سوی تمامی بهره برداران تا حد زیادی از بار مشکلات موجود می‌کاهد.

میرمحمدصادقی خاطرنشان کرد: تغییر سبک زندگی و مصرف مطابق با الگوهای سازگاری با کم آبی به معنای مصرف نکردن نیست بلکه چارچوب‌هایی را مطرح می‌کند که نتیجه رعایت آن توزیع عادلانه مایه حیات و بهره گیری تمامی ذینفعان خواهد بود.

وی با بیان اینکه اجرای این الگو و بهره گیری از طرح‌های انتقال آب به حوضه آبریز زاینده‌رود سبب به حداقل رسیدن مشکلات خواهد شد، گفت: بنابراین نه الگوی صحیح مصرف و نه اجرای طرح‌های انتقال آب به تنهایی گره‌گشای کمبودها و چالش‌ها در مناطق مرکزی ایران و بخصوص اصفهان نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود یکی از تبعات توجه نکردن به کاهش منابع آبی را فرونشست زمین برشمرد و تصریح کرد: استان اصفهان از این حیث چهارمین رده در کشور را به خود اختصاص داده است.

میرمحمدصادقی اظهارداشت: مصرف بی رویه و بدون حساب و کتاب از منابع آبی بویژه افت سفره‌های زیرزمینی سبب شده ۲۷ دشت در دسته بندی ممنوعه از حیث فرونشست زمین قرار بگیرند و تنها هشت دشت که بیشتر در مناطق بیابانی مستقرند وضعیت عادی‌تری داشته باشند. 

به گزارش ایرنا، کم‌آبی مناطق مرکزی ایران و خشکی زاینده‌رود به‌عنوان شاهرگ حیاتی این مناطق، یکی از اصلی‌ترین مشکلات امروز کشورمان است، زاینده‌ رودی که قرن‌ها سرچشمه حیات و رشد در مرکز ایران زمین بوده، سال‌هاست بر اثر بی‌توجهی و دخالت بی‌حساب و کتاب در نظام طبیعت، گرفتار خشکی شده، جریان دوره‌ای، نه دائم این رودخانه مشکلات متعددی برای محیط ‌زیست، پوشش گیاهی و گونه‌های جانوری ، بخش کشاورزی و تامین آب آشامیدنی ایجاد کرده است.

استان اصفهان از سال‌های گذشته با پدیده کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی و فرونشست زمین مواجه شده و میزان فرونشست زمین در این منطقه در هر سال ۱۳ سانتیمتر اعلام شده است.

در این اصفهان ۴۰ هزار و ۵۶۶ حلقه چاه مجاز و ۲۱ هزار و ۲۹۷ حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد که بین ۱۰ تا ۱۱ هزار حلقه آنها فعال است و سالانه سه میلیارد و ۶۷۰ میلیون متر مکعب از آب‌های زیر زمینی و چاه‌های این استان بصورت مجاز و غیرمجاز استخراج و کم می‌شود.

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای اصفهان زاینده رود شرکت آب منطقه ای اصفهان وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای اصفهان زاینده رود شرکت آب منطقه ای اصفهان وزارت نیرو شرکت آب منطقه ای اصفهان زاینده رود شرکت آب منطقه ای اصفهان وزارت نیرو اخبار کنکور شرکت آب منطقه ای اصفهان سازگاری با کم آبی فرونشست زمین منابع آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌تفاوتی در برابر جنایات صهیونیست‌ها با اسلام ناب سازگاری ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین شهابی صبح دوشنبه در جمع دانش‌آموزان شرکت کننده در دوره‌های امداد و نجات اظهار داشت: شما باید بر خود ببالید چرا که شرکت در دوره‌های امداد و نجات که برآیند آن فراگیری اصولی برای نجات گری جان انسان‌هاست توفیقی بزرگ است.

وی افزود: این آموزش‌ها به شما کمک خواهد کرد که در جامعه بیش از پیش مفید باشید و بتوانید در حوادث مختلف انسان‌هایی را که در معرض خطر هستند از مرگ نجات دهید.

حجت‌الاسلام شهابی عنوان‌کرد: شرکت در دوره‌های هلال‌احمر آن هم از سنین کودکی و نوجوانی منجر به تقویت حس مسؤولیت پذیری می‌شود، شاخصه‌ای که دین مبین اسلام به آن تأکید ویژه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام شهابی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، عنوان‌کرد: برخی‌ها ایجاد سوال می‌کنند که چرا ما باید با وجود مشکلاتی که در کشور داریم به کمک مردم غزه بشتابیم؛ این دیدگاه با نگرش اسلام ناب محمدی (ص) سازگاری ندارد چرا که همه ما در قبال یکدیگر مسؤول هستیم.

وی عنوان‌کرد: این روزها کودکان و نوجوانان غزه بی هیچ گناهی توسط دژخیمان رژیم اشغالگر قدس به شهادت می‌رسند، بسیاری از این کودکان در حالی که والدین خود را از دست داده‌اند شب‌ها سر گرسنه بر زمین می‌گذارند و دادشان در برابر جهانیان بلند است پس بر ما است که به فریاد آن‌ها برسیم و بی‌تفاوتی در برابر جنایات صهیونیست‌ها با اسلام ناب سازگاری ندارد

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان خاطرنشان‌کرد: جمعیت هلال احمر فارغ از دین و مذهب و نژاد و رنگ پوست هر جا که انسانی نیاز به کمک داشته باشد حضور فعال پیدا می‌کند بنابراین ما نیز باید برای این حضور خود را آماده نگه داریم.

کد خبر 6085061

دیگر خبرها

  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است
  • بز‌های کوهی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی (فیلم)
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • محله‌های همدان قدیم مرز بندی داشتند / در کاوش از میدان مرکزی همدان هیچ گنجی یافت نشد
  • بی‌تفاوتی در برابر جنایات صهیونیست‌ها با اسلام ناب سازگاری ندارد
  • انتقال ضروری صنایع آلاینده اصفهان
  • اصلاح الگوی تولید در زیربخش‌های شیلات و دامپرورری ضروری است
  • بحث عفاف و حجاب باید در اولویت فعالیت‌های دانشگاه باشد
  • مقایسه تعداد تعطیلات در ایران با دیگر کشورها / در ساماندهی تعطیلات به افزایش مصرف سوخت و گردشگری خودرو محور توجه شود