Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری‌آنلاین ـ جواد عزیزی: این جنایت هولناک مرداد سال ۹۶رقم خورد. آن روز ۲ دوست ۱۵و ۱۶ساله به نام‌های عدنان و مهران که برای تفریح از خانه خارج شده بودند، ناپدید شدند و خانواده‌هایشان هرچه گشتند، ردی از آنها به‌دست نیاوردند. 

با گزارش ماجرا به پلیس، تحقیقات برای یافتن ردی از آنها آغاز شد و حتی تیم‌هایی از امدادگران هلال‌احمر نیز وارد ماجرا شدند، اما جست‌وجوها نتیجه‌ای نداشت و هیچ ردی از ۲ نوجوان ناپدید شده به‌دست نیامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ روز از گم‌ شدن مهران و عدنان می‌گذشت تا اینکه بارش شدید باران در استان گلستان راز هولناکی را فاش کرد. یکی از چوپان‌ها که گله گوسفندانش را به تپه‌ماهورهای اطراف روستای حاجی‌قوشان برده بود، با صحنه عجیبی روبه‌رو شد. به دلیل شسته شدن خاک بر اثر باران، دستی از دل زمین بیرون زده بود. مرد چوپان با پلیس تماس گرفت و ساعتی بعد اجساد ۲ پسر نوجوان از زیر خاک بیرون کشیده شد. قربانیان همان ۲ نوجوان ناپدیدشده بودند که با ضربات چاقو به قتل رسیده بودند. 

با شروع تحقیقات پلیسی، مأموران به جوانی به نام عارف رسیدند. او با یکی از مقتولان (عدنان) از مدتی قبل بر سر دختری اختلاف داشت. بررسی‌ها نشان می‌داد که عدنان عاشق دختری شده بود که در همسایگی‌شان زندگی می‌کرد. او دخترعمه عارف بود و عارف هم به این دختر علاقه داشت. برای همین وقتی متوجه شده بود که عدنان هم به این دختر علاقه دارد با او دچار اختلاف شده و این احتمال وجود داشت که بر سر همین اختلاف عدنان و دوستش مهران را به قتل رسانده باشد.

اعتراف هولناک

عارف دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل ۲ پسر نوجوان اعتراف کرد. او گفت: من و عدنان بر سر دخترعمه‌ام اختلاف داشتیم و قهر بودیم. روز حادثه به بهانه آشتی، سراغ عدنان رفتم. دوستش مهران نیز همراه او بود. گفتم فقط با عدنان کار دارم اما دوستش گفت که او را تنها نمی‌گذارد. بعد هردوی آنها را سوار ماشینم کردم و به بهانه تفریح به جنگل‌های اطراف مینودشت رفتیم. بعدازظهر و در راه برگشت، به سمت روستایی حوالی گنبد تغییر مسیر دادم. آنجا یک ساختمان نیمه‌کاره بود که ۲ نفر از دوستانم نگهبانش بودند و از قبل به آنها گفته بودم که می‌خواهم فردی را به اینجا بیاورم و ادب کنم. وقتی به ساختمان نیمه‌کاره رسیدیم، عدنان را از ماشین بیرون کشیدم و بر سر دخترعمه‌ام با او درگیر شدم و با ضربات چاقو وی را به قتل رساندم. 

مهران (دوست عدنان) با دیدن این صحنه از ماشین پیاده شد و فرار کرد، اما چون شاهد جنایت بود با دوستانم دنبالش دویدیم و او را هم گیر انداختیم. او گریه و التماس می‌کرد که کاری با وی نداشته باشیم اما با ضربات چاقو وی را هم به قتل رساندم. سپس با کمک همدستانم اجساد هر دوی آنها را در گودالی دفن کردیم.

حکم قصاص 

با اعترافات هولناک عارف، همدستان او هم دستگیر شدند و پس از بازسازی صحنه جنایت، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان گلستان مستقر در شهر گنبد فرستاده شد. متهمان یک سال پس از جنایت پای میز محاکمه قرار گرفتند و خانواده هردو قربانی برای آنها درخواست قصاص کردند.

عارف در جلسه دادگاه همه اعترافات قبلی‌اش را پس گرفت و مدعی شد که قاتل ۲ دوست دیگرش هستند. او گفت که نقشی در جنایت نداشته و نمی‌داند که دوستانش با چه انگیزه‌ای دست به قتل۲ پسر نوجوان زده‌اند. با این حال ۲ متهم دیگر پرونده همه اعترافات قبلی‌شان را تکرار کردند و توضیح دادند که روز حادثه چطور عارف، عدنان و مهران را به قتل رسانده بود.

پس از پایان جلسه محاکمه، قضات دادگاه با توجه به شواهد و مدارک موجود در پرونده، عارف را به جرم ۲ فقره قتل عمدی به ۲ بار قصاص و به جرم مشارکت در آدم‌ربایی و دفن اجساد به ۲ فقره ۲۰ سال و ۱۵‌ ماه حبس و همدستان او را نیز به جرم معاونت در قتل و مشارکت در آدم‌ربایی هر کدام به ۲ فقره ۳۰ سال و ۲۰ سال حبس محکوم کردند. 

این حکم با اعتراض عامل جنایت به دیوان عالی کشور فرستاده شد و قضات دیوان پس از بررسی‌های تخصصی این حکم را تأیید کردند. به این ترتیب پرونده این‌بار برای استیذان و اجازه گرفتن از رئیس قوه‌ قضائیه برای اجرای حکم به دفتر ایشان فرستاده شد و درنهایت طی چند روز گذشته مرحله استیذان نیز انجام و پرونده برای اجرای حکم به شعبه‌ اجرای حکم دادگستری گنبد ارسال شد. 

مادر مهران (یکی از قربانیان) به همشهری‌آنلاین می‌گوید: از دادگاه با من تماس گرفتند و وقتی به آنجا رفتم اعلام کردند که قرار است حکم قصاص قاتل پسرم و دوستش اواسط مهرماه اجرا شود. 

او ادامه می‌دهد: پسرم در این حادثه کاملا بی‌گناه بود و به‌ خاطر اینکه دوستش عدنان تنها نباشد با او رفت و درنهایت هم به قتل رسید و حالا چیزی جز قصاص قاتل او مرا آرام نمی‌کند.
 

کد خبر 549960 برچسب‌ها حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حوادث ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۴۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهایی یک محکوم به قصاص در شادگان پس از ۱۰ سال

رئیس کل دادگستری خوزستان از بخشش یکی از محکومان به قصاص نفس در شهرستان شادگان و رهایی وی از مجازات قصاص خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی دهقانی با اعلام این خبر گفت: این محکوم در یک فقره درگیری در شهرستان شادگان مرتکب قتل با سلاح سرد شده بود که با توجه به گواهی شاهدان در صحنه جرم و اقرار وی، از سوی دادگاه به قصاص نفس محکوم شده بود.

وی افزود: با توجه به پایان مجازات حبس 10 ساله وی و موعد اجرای حکم قصاص، اقدامات برای کسب رضایت اولیای دم از سر گرفته شد که با گذشت شاکیان، بار دیگر چهره زیبای گذشت و عفو در این شهرستان به نمایش درآمد و این محکوم از قصاص نفس رهایی یافت و به آغوش خانواده بازگشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قتل هولناک در مزون لباس | دختر ۱۱ ساله قاتل شد | دستگیری قاتل و مادرش پس از فرار نافرجام
  • طناب دار بر گردن عامل جنایت برج سپید | توقف حکم ۲ قاتل و یک متجاوز در لحظه آخر
  • مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟
  • غایب بزرگ تراکتور کم نمی‌گذارد(عکس)
  • خانواده سرباز شهید «عدنان تخت رونده»مورد تجلیل قرار گرفتند
  • ببینید | هولناک مثل سیل
  • رهایی یک محکوم به قصاص در شادگان پس از ۱۰ سال
  • بخشش مانع اجرای حکم قصاص قاتل شادگانی
  • آزادی قاتل سریالی معتادان پـس از ۲۸ سال زنــدان
  • دستگیری ۲ قاتل اجاره‌ای به جرم قتل زن جوان در روز ولنتاین