Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@23:16:56 GMT

به میزان بدهی معادن بافق به شهرداری دسترسی ندارم

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۴۵۰۱

به میزان بدهی معادن بافق به شهرداری دسترسی ندارم

نوروز زاده گفت: شهرداری عوارض را مستقیم از معادن دریافت نمی‌کند و به مبلغ بدهی معادن دسترسی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید علی نوروز زاده در گفتگو با خبرنگار یزدرسا؛ در خصوص شایعه بدهی میلیاردی سنگ آهن بافق به شهرداری این شهرستان گفت: طبق قوانینی که وجود دارد همه معادن اعم از عمومی و خصوصی بافق باید دو درصد از فروش خود را با نظر استانداری به عمران و آبادانی این شهرستان اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهرداری از آنجا که به عنوان یکی از دستگاه‌هایی است که این عوارض باید به آن پرداخت شود و مستقیم آن را از معادن دریافت نمی‌کند به مبلغ بدهی معادن دسترسی ندارد و مرجع اصلی در این زمینه استانداری است که به فرمانداری تفویض اختیار شده است.

شهردار بافق گفت: اینکه مبلغ اعلام شده در فضای مجازی به عنوان بدهی سنگ آهن بافق به شهرداری از چه کانالی و چگونه محاسبه شده مشخص نیست و رقم بدهی معادن شهرداری اطلاع ندارد و نیاز به بررسی بیشتر است و فرمانداری با توجه به اینکه مرجع دریافت کننده و پرداخت آن به دستگاه‌های مختلف است اطلاعات کاملتری در این زمینه دارد.

نوروز زاده افزود: موضوع پرداخت دو درصد از فروش معادن برای عمران و آیادانی شهر از سال 86 وجود دارد که در کنار بدهی‌هایی که وجود دارد پرداخت‌هایی نیزدر این مدت انجام شده است که البته اختلاف نظرهایی نیز در زمینه نحوه محاسبه آن وجود دارد که در حال بررسی و نتیجه گیری است.

وی با بیان اینکه مشکل خاصی در زمینه پرداخت بدهی معادن به شهرداری بافق وجود ندارد، با اشاره به حواشی ایجاد شده در این زمینه تصریح کرد: حداقل سنگ آهن بافق طی سال‌های اخیر همکاری خوبی را در این زمینه داشته است و نیاز به مباحث حاشیه‌ای نیست اگر چه اختلاف نظرهایی در زمینه نحوه محاسبه بدهی وجود دارد اما سنگ آهن اعلام آمادگی برای پرداخت و تسویه بدهی را داشته است و در فضای کاری این مباحث قابل حل است.

نوروز زاده گفت: مبالغی که تاکنون شهرداری بابت عوارض از معادن دریافت کرده در گزارش‌های عملکرد مالی که شهرداری مکلف است در آن درآمدها و هزینه‌ها را اعلام کند آمده و منتشر شده است و برای عموم قابل دسترس است و شهروندان می‌توانند مبالغ دریافت شده را در بحث درآمدها در هر ردیف مشاهده کنند.

گفتنی است در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی اعلام شده بود که سنگ آهن بافق به شهرداری بافق بابت عوارض بدهی 180 میلیارد تومانی دارد و مسئولان در این رابطه سکوت کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بافق به شهرداری سنگ آهن بافق بدهی معادن نوروز زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۴۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن کشور

رئیس سازمان صمت هرمزگان گفت: هرمزگان در سال گذشته با صدور ۴۶ فقره گواهی کشف و درنتیجه شناسایی حدود صد میلیون تن ذخایر فلزی و غیر فلزی رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داد.

وی افزود: در سال‌های اخیر در زمینه مطالعات اکتشافی و شناسایی ذخایر معدنی با استفاده از ظرفیت مجموعه‌های توسعه‌ای و بهره گیری از فناوری‌های نوین اکتشافی تحولات بسیار خوبی صورت گرفته به نوعی که تقریباً بیشتر مساحت استان در قالب پهنه‌های مطالعاتی مورد اکتشاف قرار گرفته است.

رئیس سازمان صمت هرمزگان نقش معادن در توسعه مناطق کم برخوردار، ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد ارزش افزوده را حائز اهمیت برشمرد.

خلیل قاسمی با تاکید بر لزوم تکمیل زنجیره‌های ارزش گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته ساخت شهر‌های تخصصی و ایجاد صنایع پایین دستی با هدف ایجاد ارزش افزوده مواد معدنی نیز در دست اقدام است که نقش مهمی در زمینه توسعه و رونق اقتصادی ایفا خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۷ هزار میلیارد ریال سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده
  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن در کشور
  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن کشور
  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان‌غربی فراهم شد
  • دو برابر شدن بدهی‌های اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه
  • راز جهش ۴۲ درصدی بودجه شهرداری مشهد در دو ماه پایانی ۱۴۰۲
  • مطالعات ژئوفیزیک هوایی در شمال آذربایجان غربی
  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان غربی فراهم شد
  • ظرفیت‌های معدنی آذربایجان‌غربی نیازمند مطالعه است
  • ظرفیتهای معدنی آذربایجان‌غربی نیازمند مطالعه است