Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@11:12:07 GMT

کیم کارداشیان فیسبوک و اینستاگرام را بایکوت کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۴۵۵۶

ساعت 24-قانونگذاران در سراسر جهان نگران رشد پیام‌های نفرت‌پراکنانه هستند، نه فقط روی فیسبوک بلکه روی همه شبکه‌های اجتماعی. بسیاری از کشورها شروع کرده‌اند تا از شرکت‌های فن‌آوری بخواهند درمورد چگونگی روی دادن این پدیده و حل این معضل توضیح بدهند.

کیم کارداشیان وست و ده‌ها شخصیت سرشناس دیگر اعلام کرده‌اند که حساب‌های شبکه اجتماعی خود را در اعتراض به "نفرت پراکنی، تبلیغات و سوءاطلاعات" به مدت یک روز مسدود می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام بخشی از کارزار (هشتگ-ستاپ-هیت-فور-پرافیت) است، به معنی "هشتگ نفرت‌پراکنی در ازای سودجویی را متوقف کنید"، که توسط نهاد‌های دفاع از حقوق مدنی سازماندهی شده است.

این تصمیم شخصیت‌های سرشناس برای تعلیق حساب‌های‌شان، فقط برای ۲۴ ساعت است، و از امروز (چهارشنبه) شروع شده است.

کارداشیان وست در بیانیه‌ای دیروز (سه‌شنبه) گفت "سوءاطلاعاتی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند، تاثیر جدی بر انتخابات ما دارد و به دموکراسی ما آسیب می‌زند".

در ادامه این بیانیه که در حساب کارداشیان وست منتشر شده، آمده است "من نمی‌توانم دست روی دست بگذارم و سکوت اختیار کنم، در حالی که این پلتفورم‌ها همچنان امکان نفرت‌پراکنی، تبلیغات و سوءاطلاعات را برای گروه‌هایی فراهم می‌کنند که بذر اختلاف می‌کارند و آمریکا را به دودستگی سوق می‌دهند".

لئوناردو دی‌کاپریو، ساشا بارون کوهن، جنیفر لورنس، و کتی پری، شخصیت‌های دیگری هستند که در این بایکوت مشارکت کرده‌اند.

کتی پری، خواننده معروف، در اینستاگرامش نوشته است "نمی‌توانم بیکار بنشینم، در حالیکه که این پلاتفورم‌ها چشم‌شان را بر این گروه‌ها و پست‌هایی بسته‌اند که سوءاطلاعات نفرت‌پراکنانه را اشاعه می‌دهند".

اشتون کوچر، هنرپیشه، هم که میلیون‌ها دنباله‌رو (فالوور) دارد، به این بایکوت ملحق شده و گفته است "این ابزار (شبکه‌های اجتماعی) برای اشاعه نفرت و خشونت ساخته نشده است".

سازمان‌دهندگان کارزار (هشتگ-ستاپ-هیت-فور-پرافیت) که سه ماه پیش، در ژوئن، به راه افتاد، فیسبوک و اینستاگرام را متهم می‌کنند که اقدامات کافی برای توقف پیام‌های نفرت‌پراکنانه و سوءاطلاعات انجام نداده‌اند.

سازمان‌دهندگان این کارزار روی فیسبوک تمرکز کرده‌اند که مالک اینستاگرام و اپلیکیشن واتس‌اپ است، و سال گذشته ۷۰ میلیارد دلار درآمد از تبلیغات کسب کرده است.

هزاران تاجر و گروه‌های بزرگ فعالان حقوق مدنی، ازجمله "انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان" و "اتحادیه ضد افترا" به این کارزار پیوسته‌اند.

سازمان‌دهندگان این کارزار در بیانیه‌ای گفته‌اند "ما به زودی به یکی از مهم‌ترین انتخابات در تاریخ آمریکا نزدیک می‌شویم، و تغییرات تاییدنشده و مبهمی که فیسبوک ادعایش را دارد، بطرز خطرناکی برای حفاظت از دموکراسی‌مان ناکافی است".

در ماه ژوئن، فیسبوک گفت که برای تعیین ارزیابی پست‌های خبری، از برچسب بالقوه مضر یا گمراه‌کننده استفاده می‌کند.

مارک زوکربرگ، بینانگذار فیسبوک، همچنین گفت که این شبکه اجتماعی، تبلیغاتی را ممنوع می‌کند که مدعی شود "افراد متعلق به نژاد، اقلیت، ملیت، مذهب، طبقه، گرایش جنسی، هویت جنسی، یا وضعیت مهاجرتی خاصی" تهدیدی برای دیگران هستند.

زوکربرگ در بیانیه‌ای گفت "انتخابات سال ۲۰۲۰ هم اکنون هم داغ و پرهیاهو شده است. در این برهه، فیسبوک اقدامات احتیاطی بیشتری انجام می‌دهد تا همه ایمن باشند و در جریان امور بمانند".

اما سازمان‌دهندگان کارزار (هشتگ-ستاپ-هیت-فور-پرافیت) از این شبکه اجتماعی خواسته‌اند که اقدامات بیشتری انجام دهد. این در حالی است که بیش از ۹۰ شرکت، در حمایت از تلاش‌های این کارزار، تبلیغات خود را روی این شبکه اجتماعی متوقف کرده‌اند.

در نتیجه این بایکوت، سهام فیسبوک شدیدا افت کرد. به گزارش رسانه‌های آمریکا، ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از ارزش خالص درآمد شخصی آقای زاکربرگ کاسته شد.

قانونگذاران در سراسر جهان نگران رشد پیام‌های نفرت‌پراکنانه هستند، نه فقط روی فیسبوک بلکه روی همه شبکه‌های اجتماعی. بسیاری از کشور‌ها شروع کرده‌اند تا از شرکت‌های فن‌آوری بخواهند درمورد چگونگی روی دادن این پدیده و حل این معضل توضیح بدهند.

منبع: بی بی سی

منبع: فرارو

منبع: ساعت24

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی سازمان دهندگان نفرت پراکنانه شبکه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح حمایتی دولت در پرداخت وام فرزندآوری گفت: برخی از افراد سودجو و کلاهبردار با ارسال پیامک و انجام تبلیغات مختلف در شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را به سمت درگاه‌های جعلی پرداخت هدایت می‌کنند و قصد کلاهبرداری از آنان را دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: افراد سودجو همواره از هر فرصتی برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران استفاده می‌کنند و یکی از این فرصت‌ها، سوءاستفاده از ارائه تسهیلات و وام‌های بانکی است، در همین راستا نیز این احتمال وجود دارد که مجرمان سایبری تحت عنوان ثبت‌نام وام فرزندآوری یا دریافت خارج از نوبت این وام اقدام به درج تبلیغ در فضای مجازی کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری با روش‌های مختلف مانند ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی همچون «برای ثبت‌نام وام فرزندآوری بر روی لینک زیر کلیک کنید» متقاضیان را به صفحات فیشینگ هدایت و اقدام به سرقت از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: هموطنان توجه داشته باشند که سایت ve.cbi.ir به عنوان تنها سامانه رسمی تسهیلات قرض الحسنه فرزند فعال است و از مراجعه به لینک‌های ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

کد خبر 747366

دیگر خبرها

  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • نماوا بایکوت می‌شود؟/ رضا کیانیان: از شانه‌ساززاده شکایت می‌کنیم/ همایون اسعدیان: با شما قطع همکاری می‌کنم/ فرحبخش: برو سرامیکت را بفروش !
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • نفرت از صهیونیست‌ها به نقطه پایان این رژیم کودک‌کُش تبدیل خواهدشد
  • جنجال هوش مصنوعی در انتخابات هند
  • تیزر خلاقانه «منِ نفرت‌انگیز» با حضور ستاره NBA +فیلم
  • کلاهبرداری میلیاردی رمال در شبکه های اجتماعی