Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@18:34:19 GMT

آغاز موج سوم کرونا در تهران

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۴۵۶۲

آغاز موج سوم کرونا در تهران

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از شکل گیری موج سوم بیماری کرونا در تهران خبر داد و تاکید کرد برای کنترل رشد فزاینده بیماری نیازمند انجام مداخلات جدی تر در تهران هستیم. ناطقان: به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های تهران بستری شدند که ۱۴۷ نفر آنان در بخش های مراقبت وِیژه تحت مراقبت قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




به گفته زالی در شبانه روز گذشته ۹,۶ درصد مراجعان به بخش های سرپایی نیاز به بستری در مراکز درمانی داشتند که ۲۰ درصد آنان بدحال بوده و در بخش های ویژه بستری شدند. درحالی که ۴۲۰ بیمار در این بازه زمانی از بیمارستان های تهران ترخیص شدند.

وی با ذکر این مطلب که در سه هفته اخیر برای اولین بار تعداد موارد جدید بستری از مرز ۷۰۰ نفر گذشته است گفت: تحلیل آمار و وضعیت بیماری کرونا در تهران حاکی از این است که موج سوم در تهران شکل گرفته است. با توجه تهران یکی از اپی سنتر ها مهم اپیدمیولوژیک این بیماری در کشور است نیازمند به انجام مداخلات جدی تر در سطح شهر واستان تهران اعمال شود تا این رشد فزاینده بیماری کنترل شود.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت برای مقابله با رشد شتابان بیماری در تهران، تمدید و تکرار محدودیت های اعمال شده را در هفته آینده ضروری برشمرد.

زالی به حجم بالای سفرهای درون شهری و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران اشاره کرد و افزود: بطور متوسط روزانه ۹۵۰ هزارنفر از مترو و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از ناوگان اتوبوسرانی تهران استفاده می کنند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران کاهش دلایل سفرهای درون شهری را یکی از تمهیدات مهم پیشگیرانه عنوان کرد و بازگشایی مدارس، بازگشایی برخی مشاغل آموزشی و تعلیق حضور یک سوم کارکنان را از جمله دلایل افزایش حجم این سفرهای درون شهری در پایتخت برشمرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: گرچه استفاده از ماسک شرط لازم برای جلوگیری از انتشار بیماری است اما شرط کافی نیست و فاصله گذاری اجتماعی کماکان عامل اصلی عدم ابتلا و پایین امدن شانس میزان سرایت است و باید حضور افراد در سطح شهر کاهش یابد.

زالی تاکید کرد: باید مصادیق حضور افراد در سطح شهر کاهش یابد و در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که تمام دستگاههای دولتی و غیر دولتی خدمات خود را به صورت الکترونیک ارایه دهند.
منبع: تابناک برچسب ها: کرونا ، ناطقان ، موج ، تهران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کرونا ناطقان موج تهران فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا بیماری کرونا کرونا در تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۴۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید یک مقام تبلیغی برتکریم مقام دختران استان تهران طی دهه کرامت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی صبح چهارشنبه در اولین جلسه ستاد برگزاری دهه کرامت استان تهران که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این استان و با حضور نمایندگان دستگاه‌ها برگزار شد، ضمن تبریک دفاع مشروع و موفقیت آمیز سپاه مقتدر و نیروهای مسلح در هدف قرار دادن مراکز نظامی رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل گفت: باید همه در تبیین این اقدام مهم و بی نظیر تلاش کنند.

محمودی افزود: مناسبت‌های دینی و انقلابی یکی از این فرصت‌های تبیین است که باید به خوبی از آنها استفاده شود.

رئیس ستاد دهه کرامت استان تهران با اشاره به اهمیت دهه کرامت از ۲۱ الی ۳۱ اردیبهشت ماه افزود: باید همه دستگاه‌ها و فعالان مردمی جهت گرامیداشت این ایام پر سرور و تکریم مقام دختران برنامه ریزی مناسب را داشته باشند.

وی با اشاره به دبیری ستاد توسط مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران خواستار توجه جدی به این مناسبت مهم شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام عالمی مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران نیز طی سخنانی از همگان خاصه تشکل‌ها و فعالان مردمی خواست در برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم دهه کرامت همت گمارند.

در ادامه این جلسه محوریت برنامه‌ها در بقاع متبرکه استان تهران به ویژه امام زاده‌های خانم، برگزاری برنامه‌های معنوی با حضور خادمیاران رضوی، برنامه‌های ویژه در مدارس، دانشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها، فضاسازی تبلیغی مناسب و تهیه محتواهای تبلیغاتی از جمله برنامه‌های پیشنهادی بود که مقرر شد، برنامه‌های دستگاه‌ها و مجموعه‌ها ارائه شود.

کد خبر 6080628

دیگر خبرها

  • منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • به آغاز دوران تازه‌ای از عزت رسیده‌ایم
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • تاکید یک مقام تبلیغی برتکریم مقام دختران استان تهران طی دهه کرامت
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد