Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی روز پنجشنبه در حاشیه نشست کمیته رسیدگی به جرائم خاص دادگستری استان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بر لزوم مبارزه قاطع با عاملان جرایم خشن، سارقان مسلح و مخلان نظم و امنیت عمومی تاکید کرد و اظهارداشت: اخیرا در فضای مجازی تصاویری از سرقت‌های مسلحانه در شهر اهواز منتشر شده که بازتاب گسترده‌ای داشته است و سلب آسایش عمومی و جریح‌دار شدن احساسات مردم را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این رابطه با هماهنگی و سرعت عمل نیروهای اطلاعاتی و انتظامی ظرف ۴۸ ساعت سارقان شناسایی و دستگیر شدند که پرونده‌ این افراد خارج از نوبت و در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار می گیرد تا بدون هیچگونه مسامحه‌ای با اشد مجازات، کیفر خواست آنها صادر شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان خوزستان با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی خوزستان اجازه نخواهد داد به امنیت و احساس امنیت مردم در استان کوچکترین خدشه‌ای وارد شود، گفت: با مرتکبان چنین جرائمی که با دستبرد زدن به اموال مردم امنیت آنان را به مخاطره می‌اندازند باید سریع و بدون اغماض برخورد شود.

مرادی صیانت از امنیت مردم را به عنوان خط قرمز دادگستری استان خوزستان عنوان کرد و افزود: اقدامات دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی در مبارزه با مخلان امنیت مردم برای  ایجاد آرامش و احساس امنیت در جامعه بسیار تاثیر گذار است.

وی اطلاع‌رسانی نشدن این اقدامات را باعث ایجاد شائبه در افکار عمومی و انتشار شایعات دانست و ادامه داد: بر همین اساس لازم است تا اطلاع‌رسانی صحیح، به ‌موقع و شفاف از اقدامات دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی در مبارزه با مرتکبان جرایم خشن، سارقان مسلح و مخلان نظم و امنیت عمومی مردم به جامعه منتقل شود تا از تشویش اذهان عمومی جلوگیری گردد.

رییس کل دادگستری خوزستان در ادامه بر نقش موثر رسانه ها در ایجاد احساس امنیت در جامعه تاکید کرد و گفت: به منظور توسعه امنیت پایدار در جامعه لازم است تا رسانه ها در مقابل حاشیه هایی که تحت تاثیر جوسازی دشمنان کشور صورت می گیرد، هوشیارانه برخورد کنند و در ایجاد آرامش و محیطی امن در جامعه بیش از پیش نقش آفرینی کنند.

مرادی همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت بسیج و سپاه در جهت مبارزه با مرتکبان جرایم خشن، سارقان مسلح و مخلان نظم و امنیت عمومی مردم تاکیدکرد و افزود: بهره‌گیری از ظرفیت این بخش از نیروهای مسلح در کنار نیروهای انتظامی می‌تواند بر تامین هرچه بیشتر رفاه، امنیت و آسایش آحاد جامعه و مبارزه با مخلان نظم و امنیت عمومی مردم موثر باشد.

سپاه ولی عصر(عج) خوزستان روز سه شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در پی درخواست‌های اخیر مردمی نسبت به ارتقاء امنیت عمومی جامعه در پی سرقت‌ها و ناامنی‌های اخیر در شهرستان اهواز، این نهاد آمادگی دارد در صورت درخواست شورای تامین استان، نسبت به فعال نمودن گشت‌های رضویون در تمام شهرهای استان برای کمک به تامین امنیت اجتماعی مردم  اقدام کند.

برچسب‌ها سرقت اختصاصی ایرنا خوزستان قوه قضاییه اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرقت اختصاصی ایرنا خوزستان قوه قضاییه اهواز سرقت اختصاصی ایرنا خوزستان قوه قضاییه اهواز اخبار کنکور مخلان نظم و امنیت عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۴۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق صلح و سازش در ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه با همت اعضای شورای حل اختلاف اهواز

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: با توجه به وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف که همان ایجاد صلح و سازش در پرونده های قضایی می باشد، خوشبختانه اعضای شعب ۱۹، ۲۰ و ۳۷ مجتمع شماره ۳ شورای حل اختلاف اهواز توانستند با اقدامی جهادی و در یک روز کاری ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه به ارزش ۱۱ میلیارد و ۳۷۵ میلیون و ۱۷۰ هزار ریال را با صلح و سازش مختومه کنند و این اقدام نشانگر اثرگذاری فراوان شورای حل اختلاف در حل و فصل دعاوی مردم است.

او می‌گوید: هر چه شورای حل اختلاف تقویت و مورد حمایت قرار بگیرد، آسیب های اجتماعی کاهش چشمگیر خواهد داشت و بر امنیت، آرامش و آسایش پایدار جامعه افزوده می شود.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیت های اعضای شوراهای حل اختلاف استان در کاهش تنش و دعاوی مردم، بر اهمیت دادن به گسترش صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و گفت: باید با استفاده از تمامی ظرفیت ها و تلاش مضاعف، پرونده های ارجاعی به شورای حل اختلاف را به صلح و سازش هدایت کنیم و در سال ۱۴۰۳ پرونده های مختومه با صلح و سازش را گسترش و افزایش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • جغرافیای جرایم پرتکرار در اهواز مشخص شده است
  • رسیدگی به مشکلات پلیسی شهروندان در مسجد زین العابدین منطقه حصیرآباد اهواز+فیلم
  • تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان و مالخران اماکن خصوصی در اهواز
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی خوزستان
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • از کار افتادن سنسور قاچاقی خودرو
  • تحقق صلح و سازش در ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه با همت اعضای شورای حل اختلاف اهواز
  • جریمه قاچاقچی سنسور خودرو در اهواز