Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-16@21:49:26 GMT

جزییاتی از وضعیت نسخه‌نویسی الکترونیکی

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۴۵۹۹

سیدمحمد دریجانی در مورد وضعیت نسخه‌نویسی الکترونیک در داروخانه‌های کشور گفت: نسخه نویسی الکترونیک توسط پزشک نوشته می‌شود و همه داروخانه‌های طرف قرارداد ما ملزم هستند، این نسخه را بپیچند و الان همه داروخانه‌ها این کار را انجام می‌دهند.

عضو کمیته بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: اگر پزشک هم نسخه الکترونیک ننوشت، داروخانه باید آن نسخه را به شکل الکترونیک بپیچد، اما داروخانه‌ها با این موضوع مشکل داشتند و می‌گفتند ما نمی‌خواهیم کار پزشک را انجام دهیم، بنابراین در حال حاضر ۵۰ درصد داروخانه‌ها این کار را انجام می‌دهند، ما هم سرویس‌های مختلفی که خودشان داشتند را به سامانه بیمه سلامت وصل کردیم و با همان سامانه که کار می‌کردند، حالا نسخه می‌پیچند و دیگر کار اضافه به آن‌ها تحمیل نکردیم، ولی هر پزشکی که نسخه الکترونیک تجویز کرد، همه داروخانه‌های کشور موظف هستند تا آن را بپیچند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریجانی بیان کرد: مزایای نسخه‌نویسی الکترونیک بسیار زیاد است، از جمله شفاف‌سازی مصرف دارو در کشور به ویژه داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج و داروهای ارز آوری که باید آن را از خارج کشور وارد کنیم که همه به صورت کامل کنترل می‌شود. پرونده سلامت الکترونیکی که هر شهروند باید داشته باشد، با ایجاد این سامانه تحقق پیدا کرده و از آنجا که تمام کاغذهای دفترچه بیمه وارداتی است، بنابراین استقرار نسخه الکترونیک در کاهش میزان استفاده از کاغذ هم تاثیرگذار است و از خروج ارز جلوگیری می‌کند.

وی در مورد وضعیت پرداختی‌های بیمه گفت: سازمان بیمه سلامت ایران در شرایط فعلی کشور وضعیت بسیار خوبی از جهت پرداخت‌ها نسبت به دیگر سازمان‌های بیمه‌گر دارد و به داروخانه‌ها فقط یک ماه اسفند ۹۸ بدهی داریم، ولی مطالبات سه ماه اول سال ۹۹ پرداخت شده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: نسخه نویسی الکترونیک نسخه نویسی الکترونیک پزشک دارو سلامت نسخه نویسی الکترونیک نسخه نویسی الکترونیک داروخانه ها بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی به دلیل ارتقاء سامانه

فاطمه حاج علی عسگری اظهار کرد: سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از بزرگترین زیرساخت‌های بخش درمان و سلامت کشور، از دی ماه ۹۸ و در پی دستور موکد رئیس جمهور و وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به توسعه جدی ارائه سرویس به مردم و جامعه پزشکی و سلامت پرداخته است.

وی افزود: این سامانه تا قبل از دی ماه ۹۸ ماهانه حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار نسخه الکترونیک را ثبت و به پایگاه داده منتقل می‌کرده است که با اجرایی شدن فرآیند توسعه ارائه سرویس، به ماهانه حدود ۱۲ میلیون نسخه افزایش یافته است. همچنین رشد حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ برابری ورودی این سامانه در کنار لزوم ارائه خدمات جدید بیمه ای، ضرورت تقویت در زیرساخت و نحوه ارائه خدمت این سامانه را ایجاب کرده است.

رئیس مرکز فن آوری اطلاعات، امنیت و هوشمند سازی سازمان بیمه سلامت ایران  ادامه داد: از جمله اهداف این ارتقاء بهبود امنیت اطلاعات سلامت مندرج در پایگاه‌های داده، بهبود فرآیند پشتیبانی از نسخه نویسی الکترونیکی (نظیر سرعت بالاتر، کاهش اشکالات فرآیندی و توسعه زیرساختی) بوده است؛ لذا انتظار می‌رود با اجرایی شدن این تغییرات، سرعت پاسخگویی در انجام فرآیند‌ها افزایش بیابد.

وی گفت: با هدف انجام این ارتقاء زیرساخت روی سیستم نسخه نویسی الکترونیک، از دیروز فرآیند جابجایی به زیرساخت جدید آغاز شده و مستلزم ایجاد توقف در برخی سرویس‌های نسخه نویسی الکترونیک است. این وقفه طی مدت ۷۲ ساعت و با بروز رسانی سیستم از بین می‌رود.

حاج علی عسگری همچنین گفت: مطابق روند جاری نسخه نویسی کاغذی که از زمان شروع نسخه نویسی الکترونیکی بعنوان یک مسیر جایگزین حفظ شده است، استمرار خواهد یافت تا مشکلی در روند دریافت خدمات بیماران ایجاد نشود. همچنین همکاران سازمان بیمه سلامت در تمامی استان‌ها در مراکز بیمه و همچنین مراکز ارائه خدمت حضور خواهند یافت تا از استمرار روند نسخه نویسی و نسخه پیچی و انجام تعهدات بیمه‌ای اطمینان حاصل نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی
  • وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی به دلیل ارتقاء سامانه
  • ارتقای سامانه نسخه نویسی الکترونیکی برای پاسخگویی سریعتر
  • علت اختلال در سامانه نسخه‌نویسی "بروزرسانی" است
  • واکنش بیمه سلامت به اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک
  • اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک تا ۲۴ ساعت آینده برطرف خواهد شد
  • بیمه سلامت: علت اختلال در سامانه نسخه‌نویسی بروزرسانی است
  • رفع اختلال سامانه نسخه نویسی الکترونیک بیمه سلامت تا ۲۴ ساعت آینده
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیک