Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@23:51:06 GMT

۳۰۰ هزار اصله نهال صنوبر در نهالستان اراک تولید شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۴۶۳۱

۳۰۰ هزار اصله نهال صنوبر در نهالستان اراک تولید شد

«حمیدرضا مرادی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نهال‌ها با هماهنگی مرکز تحقیقات استان مرکزی از گونه‌های با رشد سریع انتخاب شدند به طوری که ارتفاع آنها در مدت یکسال به بیش از ۲ و نیم متر می‌رسد.

وی ادامه داد: این نهال‌ها با آبیاری مناسب توسط کشاورزان در سال چهارم قابل برداشت بوده و شرکت‌های تولیدکننده نئوپان خریداران این نهال‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: تولید صنوبرهای با رشد سریع با هدف زراعت چوب در اراضی کشاورزی و ملی، حفاظت از جنگل‌های طبیعی استان و کشور و ایجاد بادشکن در اطراف زمین‌های زراعی و کشاورزی استان انجام می‌شود.

مرادی گفت: کشت صنوبر در اطراف مزارع و زمین‌های کشاورزی کاهش سرعت باد، کاهش تبخیر و نیاز آبی، کمک به گرده افشانی و باروری گیاهان و افزایش تولید در اراضی کشاورزی را به همراه دارد.

وی با یادآوری اجرای طرح زراعت چوب در اراضی ملی مستعد اطراف زمین‌های کشاورزی افزود: کشاورزان در صورت وجود اراضی ملی مستعد کشت صنوبر در اطراف زمین‌های کشاورزی می توانند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های استان نسبت به اجرای این طرح اقدام کنند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: کشت انبوه صنوبر در زمین‌های کشاورزی و ملی در راستای اجرای طرح زراعت چوب امسال در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان قرار دارد.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها کاشت نهال اراک استان مرکزی منابع طبیعی و آبخیزداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشت نهال اراک استان مرکزی منابع طبیعی و آبخیزداری کاشت نهال اراک استان مرکزی منابع طبیعی و آبخیزداری اخبار کنکور منابع طبیعی و آبخیزداری زمین های کشاورزی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این نشست که شماری از سفرا و نمایندگان کشور‌های عضو همچون روسیه، قزاقستان، عراق، بلاروس و کنیا و نمایندگان سازمان‌های بین المللی مرتبط بویژه یونسکو، که این مرکز تحت پوشش آن می‌باشد و فائو و نهاد‌های مسؤول داخلی دولتی و غیردولتی حضور خواهند داشت، برنامه‌های میان و درازمدت، طرح‌های مرکز بین المللی در سال جاری میلادی و نیز اعتبارات موردنیاز مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.   گفتنی است:موضوع تشکیل مرکز بین المللی مدیریت جامع حوزه آبخیز و تنوع زیستی در مناطق خشک و نیمه خشک در سی و هشتمین نشست کنفرانس عمومی یونسکو در سال ۱۳۹۴ در پاریس مورد تصویب قرار گرفت و در سال ۱۳۹۹ در قالب مراکز نوع دوم مؤسسات سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) با هدف توانمندسازی جوامع محلی و ارتقا دانش و فناوری عینیت یافت و نهایتا این مرکز با امضا وزیر وقت جهاد کشاورزی و مدیرکل سازمان یونسکو، در ایران و مستقر در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تاسیس شد.   همچنین این مرکز با توجه به رویکرد قاطع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نسبت به موضوعات اجتماعی و اقتصادی در بوم سازگان حوزه‌های آبخیز، بر لزوم اخذ تصمیمات فراگیر، جامع و هم افزا با مشارکت مردم تاکید داشته و آن را عنصری مهم و کلیدی در راستای مدیریت پایدار سرزمین و توانمندسازی و مشارکت جوامع محلی در سلامت حوزه‌های آبخیز و حفاظت از منابع طبیعی می‌داند.

دیگر خبرها

  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • دستگیری یکی از عوامل قطع ۷۰ اصله درخت در بهشهر
  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری