Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از اختصاص ردیف استخدامی در راستای اجرای قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس خبر داد و گفت: بیش از ۵ هزار معلم برای سال تحصیلی جدید در سیستان و بلوچستان استخدام شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حمید رضا رخشانی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: بازگشایی مدارس مصوبه ستاد ملی کرونا بود؛ می دانید که مصوبات ستاد ملی کرونا لازم الاجرا است، همانطور که مقام معظم رهبری در این عرصه پیش قدم بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: بازگشایی مدارس دارای سه مصوبه از سوی ستاد ملی کرونا بود،  اولا باید مدارس بازگشایی شود دوما در 15 شهریور بازگشایی انجام شود و سوما آموزش حضوری باشد.

 

 رخشانی عنوان کرد:  با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا  جلسات متعددی برگزار شد تا به جد تصمیم گیری ها انجام شود؛ دستورالعملی در وزارت خانه تنظیم شد که همه مدارس پایبند به مصوبات ستاد ملی کرونا باشند ولی  اطلس آموزشی را مد نظر قرار داشته باشند.

 

وی افزود: براساس اطلس آموزشی شورای مدارس دو اصل اساسی اقتضایی و قابل انعطاف را رعایت کنند زیرا که هر مدرسه شرایط خاص خودش را دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان  با اشاره به اینکه نزدیک به 71 درصد از مدارس سیستان و بلوچستان روستایی هستند، ادامه داد: شوراهای مدارس در مورد چگونگی تدریس دانش آموزان تصمیم گیرنده است و باید اقتضایی عمل کنند و قابلیت انحطاف را داشته باشند.

 

رخشانی با اشاره به اینکه اطلس آموزش براساس اقتضایی و قابلیت انحطاف در مدارس تنظیم شده است، گفت: باید مدیران مدارس به حداقل آمار دانش آموز در کلاس درس و  به حداقل زمان حضور دانش آموزان در مدارس دقت لازم را داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه زدن ماسک برای دانش آموزان در مدارس اجباری است، افزود:  با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان در وضعیت زرد قرار دارد دانش آموزان در مدارس شیفت بندی شده اند.

 

 مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تاکید کرد: آموزش زمانی می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد که معلم بتواند ارتباط نزدیک با دانش آموزان داشته باشد و بتواند تفاوت های دانش آموزان را بشناسد و دانش آموزان بتوانند ارتباط خوبی با معلمان داشته باشند و از نزدیک با روش تدریس معلم آشنا شوند.

 

رخشانی یادآور شد: اگر ارتباط دو طرفه بین معلمان و دانش آموزان برقرار نشود معلم نمی تواند آموزش را تفهیم کند و تاثیرات مثبت خودش را بگذارد؛ همه ما می دانیم که معلمان الگوی فرزندان ما هستند به همین دلیل مردم خودش را ببینند رفتار و برخورد معلم خودش را ببیند خیلی تاثیر برای الگو پذیری دارد.

 

وی افزود: اگر شرایط پیش آمد و ما نتوانستیم آموزش حضوری را داشته نداشته باشیم و به فضای مجازی هدایت شدیم حداقل یک شناخت کافی معلم با دانش آموز و بالعکس آن از هم داشته باشند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد:  هر چقدر مدت حضور دانش اموزان بیشتر شود  سرعت آموزش بیشتر می شود و کار به نحوی انجام شود که مفاهیم اصلی که دانش آموز باید حضوری متوجه شود معلمان بتوانند در این مدت این مفاهیم اصلی را که نیاز به حضور دانش آموز است آموزش بدهند و  دیگر توضیح و فعالیت ها در بستر مجازی دنبال شود.

 

رخشانی گفت: در رابطه با جدب نیروی انسانی در سال تحصیلی 98- 99 و 99-1400  13 هزار و 400   نفر ردیف استخدامی جذب کرده ایم.

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: قابل انعطاف ستاد ملی کرونا سال تحصیلی جدید مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ستاد ملی کرونا داشته باشند دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۴۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی صبح سه شنبه در همایش تخصصی مدیران مدارس متوسطه دوره اول ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: تقویت خود آگاهی دانش آموزان در دوره اول متوسطه ضروری است و باید دانش والدین را باید نسبت به زوایای مختلف هدایت تحصیلی افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه ها در این دوره تحصیلی باید به سمتی حرکت کند که دانش آموزان به خودآگاهی، خودشناسی و محیط شناسی برسند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه اگر خودشناسی در دوره اول متوسطه اتفاق بیافتد، دوره آرامش بعدی اثر بخش خواهد بود، افزود: طراحی مسیر زندگی در دو سال آخر متوسطه اول روی می دهد.

مشکی گفت: باید با برنامه ریزی درست علاقه دانش آموزان را پیدا کرده و زمینه بالفعل شدن استعدادهایشان را فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل تغییر نگرش در مدیران مدارس دوره اول و دوم را یادآور شد و بیان کرد: تغییر نگرش در مدیران باید به گونه ای اتفاق بیافتد که نگاهشان نسبت به هدایت تحصیلی نزدیک به هم و اقداماتشان مکمل یکدیگر باشد.

مشکی گفت: هدایت تحصیلی یک فرآیند است به طوریکه پایه نهم برای دانش آموزان دوره اول متوسطه از یک سو پایان و از سوی دیگر آغاز یک انتخاب است.

کد خبر 6086356

دیگر خبرها

  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • نام خانوادگی چه تاثیری در شرایط تحصیلی و آینده دانش‌آموزان دارد؟
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت