Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@02:17:09 GMT

دفاع مقدس چراغ راه گام دوم انقلاب

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۴۹۵۸

دفاع مقدس چراغ راه گام دوم انقلاب

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رییس کارگروه رسانه و اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس فارس با بیان اینکه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم تبیین شده است، گفت: بهترین و روشن‌ترین چراغ هدایت در گام دوم انقلاب دفاع مقدس است که برگرفته از مکتب امام حسین علیه السلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید تقی سهرابی با بیان اینکه آنچه که در حال حاضر در معرض دید ما قرار می‌گیرد و به تصویر کشیده می‌شود از دوران دفاع مقدس تلاش‌های حوزه تبلیغات و رسانه در آن دوران حماسه است اظهارداشت: اگر آن‌ها در آن شرایط سخت از خود گذشتگی و جانفشانی انجام نمی‌دادند و صحنه‌های دوران دفاع مقدس را ثبت و ضبط نمی‌کردند الان نمی‌توانستیم تصویری روشن برای نسل جوان و آیندگان در خصوص دفاع مقدس ترسیم کنیم.

مدیرکل صداوسیمای فارس با تاکید بر اینکه کسانیکه از خاطرات، قصه‌ها و رویداد‌های در روایتگر دوران دفاع مقدس استفاده می‌کنند باید روایت و مطالب آن‌ها بروز و با زبان امروزی برای نسل جدید باشد چرا که برای حرکت جدید و نو باید نوآوری داشت و از درجا زدن پرهیز کرد.

رییس کارگروه رسانه و اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس فارس با شاره به اینکه اوج کار و فعالیت رسانه‌ها در هفته دفاع مقدس است، تصریح کرد: صداوسیمای مرکز فارس برنامه‌های مختلف و متنوعی در حوزه‌های چهارگانه صدا، سیما، خبر و فضای مجازی از سوم خردادماه شروع کرده است که به پخش برنامه زنده تلویزیونی حکایت فتح هرچهارشنبه می‌توان اشاره کرد.

او به ساخت فیلم مستند «عبدالله» زندگی سردار شهید مدافع حرم شهید اسکندی اشاره کرد و گفت: ایشان از مدیران در طراز انقلاب بوده که این ویژگی‌ها به دلیل ولایت پذیری و در مکتب امام خمینی (ره) است.

سهرابی افزود: صداوسیمای مرکز فارس ۷۳۰ برنامه در قالب ۶۵۰ ساعت برای بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس تدارک دیده است که از این شبکه پخش می شود.

در ادامه این جلسه سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، گفت: یکی از برنامه‌های شاخص این هفته تهیه و پخش ۱۵ برنامه زنده تلویزیونی در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان با همکاری صداوسیمای مرکز فارس با حضور اقشار مختلف و یگان‌های نظامی و انتظامی استان است که از ۲۸ شهریورماه تا ۱۰ مهرماه انجام خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس به نقش و جایگاه رسانه در ترویج فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود رسانه‌های مکتوب و برخط استان نیز در جهت گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس به رسالت خود عمل نمایند و این ایام را با انتشارا مطالب و اطلاع رسانی برنامه‌های مختلف که در سطح استان برگزار می‌شود همراهی کنند.

او تصریح کرد: به دلیل وجود ویروس کرونا و شرایط به وجود آمده امسال رژه ۳۱ شهریورماه برگزار نمی‌شود و بجای آن مقام معظم رهبری به صورت ویدئو کنفرانس با رزمندگان و مسئولین سراسرکشور صحبت خواهند کرد و این مراسم در استان فارس نیز در این اداره کل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس گام دوم انقلاب صداوسیمای فارس دفاع مقدس فارس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش نیرویی مقتدر درجهت آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش خبرگزاری مهر، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با درود به روح تابناک همه گلگون کفنان ارتش جمهوری اسلامی ایران و آرزوی توفیق روز افزون آن نیروی الهی، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است؛

پیام تاریخی و به موقع معمار کبیر انقلاب اسلامی در ۲۹ فروردین ۱۳۵۸ حیات دوباره ای بر کالبد ارتش انقلابی دمید و با حمایت قاطعانه خویش مشت محکمی بر دهان مزدوران داخلی و بدخواهان ایران عزیز کوبید. این درایت و دوراندیشی حکیمانه بنیان گذار جمهوری اسلامی، زمینه ساز نقش مهم ارتش در دوران ۸ سال دفاع مقدس شد و غیور مردان ارتش با شجاعت و ایثارگری مثال‌زدنی خود، نقشی کلیدی در دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال کشور ایفا کردند.

به فرموده رهبر حکیم و فرزانه انقلاب امام خامنه ای (مدظله العالی) در دفاع مقدس، جوهر ارتش جمهوری اسلامی ایران آشکار شد. ارتش در بخش‌های مختلف، با عناصر گوناگون خود توانست کارهای درخشان و بزرگی را انجام بدهد. اکنون که بیش از ۴ دهه از حیات طیبه انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، ارتش قهرمان با تحولات و پیشرفت‌های اعجاب انگیز در عرصه‌های گوناگون و حوزه‌های مختلف نشان داد که نیرویی انقلابی و ولایتمدار و مقتدر در جهت پیشبرد آرمان‌های این نظام مقدس است.

امروز اقتدار، آمادگی و توانمندی بی نظیر ارتش جمهوری اسلامی خود به قدرتی بازدارنده تبدیل و غیورمردان ارتش دوشادوش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در کنار سایر قوای نظامی و انتظامی کشور در جهت تحکیم اقتدار و امنیت این مرز و بوم جان بر کف و گوش به فرمان فرمانده معظم کل قوا، حاضرند تا همچون شیرانی غران در برابر هر تهدیدی از سوی دشمنان این مرز و بوم به میدان آمده و از ارزش‌های این نظام مقدس در هر گوشه‌ای از پهنه‌ی گیتی حراست و صیانت کنند.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با درود به روح تابناک همه گلگون کفنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، توفیق روز افزون آن نیروی الهی را در راستای تحقق حداکثری اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تا ظهور حضرت بقیة الله الاعظم (عج) از خداوند منان مسئلت می‌نماید.

کد خبر 6079486 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • حماسه‌آفرینی‌های ارتش چراغ راه مجاهدان عرصه حق و باطل است
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی
  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • ارتش نیرویی مقتدر درجهت آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است
  • انتخاب چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان غربی