Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@10:40:26 GMT

فضای شهرها را اربعینی کنیم/عزاداری ها تهدید سلامت نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۴۹۶۷

فضای شهرها را اربعینی کنیم/عزاداری ها تهدید سلامت نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر شکریان صبح پنجشنبه در نشست هم اندیشی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه مراسم دهه اول محرم به زیبایی و با تنوع خاصی برگزار شد، افزود: مراسم امسال با توجه و عنایت حضرت امام حسین (ع) رقم خورد و صحنه‌های زیبای امسال باید به زیبایی منعکس شود.

وی با اظهار اینکه مراسم‌های محرم امسال در مکان‌های مختلفی از جمله کنار ساحل، مدارس، حسینیه‌ها و غیره‌ها برگزار شد و سبب مدال افتخار نایب امام زمان (عج) شد، خواستار انعکاس این آئین‌های ماندگار و حسینی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اظهار اینکه مراسم‌های دهه اول محرم به زیبایی و خوبی مدیریت و برگزار شد، افزود: طبق گفته مسئولان بهداشت ودرمان، هیچ تهدیدی از سوی محافل عزاداری نیست اما سفرهای غیرضرور بزرگترین تهدید برای سلامت مردم بوده و موجب موج سوم کرونا خواهد شد.

حجت الاسلام شکریان با اظهار اینکه بیش از پنج هزار مراسم مذهبی در استان بازدید شده است، یادآور شد: هیئات مذهبی و مردم عزادار در عمل به پروتکل‌ها و برنامه‌ها موفق عمل کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی با انتقاد از عدم برپایی مراسم مذهبی توسط برخی هیئت‌ها اظهار داشت: مجالس امام حسین (ع) تعطیلی بردار نیست و به تعبیر مقام معظم رهبری، آئین‌ها و مجالس عزاداری امسال در تاریخ ماندگار شده است.

وی با اظهار اینکه مقام معظم رهبری از برپایی مراسم و محافل عزاداری ابراز خرسندی و رضایت کرده‌اند، با اشاره به اربعین حسینی یادآور شد: فضای شهرها را اربعینی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه در سال‌های گذشته شمار زیادی از مردم به پیاده روی اربعین اعزام می‌شدند و امسال با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، خواستار برپایی پرشور آئین‌های اربعین در استان شد و گفت: بایدد فضای شهر و استان را اربعینی کنیم.

حجت الاسلام شکریان یادآور شد: در شهرها باید جایی برای زیارت اربعین مشخص شود و همه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن فضا حضور یابند و زیارت اربعین قرائت شود.

وی خواستار برگزاری پررنگ آئین‌های مراسم‌های دهه صفر شد و گفت: باید این آئین‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

کد خبر 5026106

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری تبلیغات اسلامی مازندران محرم 99 ویروس کرونا شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا بازگشایی مدارس هفته دفاع مقدس شیوع کرونا توهین به پیامبر گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم کرمانشاه محرم 99 آئین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۴۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت سالگرد عملیات بازی دراز

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت سالگرد عملیات بازی دراز، با اشاره به پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به جنایات رژیم صهیونیستی گفت : شاید در ۵۰ سال گذشته کمتر کسی فکر می‌کرد امروز به چنین صلابت و اقتداری برسیم که پاسخی دندان شکن و قاطع به جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی بدهیم.

وی این دستاورد‌ها و پیشرفت‌ها را مستلزم جهاد تبیین برای نسل نوجوان و جوان جامعه عنوان کرد.

استاندار کرمانشاه به عملیات بازی دراز و ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: از رویداد بزرگی مانند «عملیات بازی دراز» می‌توانیم شرایط بهتری را برای استان کرمانشاه رقم بزنیم و باید از این فرصت برای بیان ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین تبیین مجاهدت‌های مردم شجاع ایران و استان کرمانشاه در برابر رژیم بعث عراق و استکبار جهانی استفاده شود.

وی با تاکید بر انجام مناسب وظایف هر کدام از دستگاه‌ها در گرامیداشت برنامه سالروز حماسه بازی دراز گفت: با توجه به فرصت چند روزه برای برگزاری مراسم سالگرد این حماسه بزرگ، دستگاه‌های اجرایی استان وظیفه دارند در جهت برگزاری مطلوب این رویداد مهم تلاش کنند.

وی میزبانی و برنامه‌ریزی مناسب برای گرامیداشت سالگرد عملیات بازی دراز را اقدامی مهم و موثر برای جذب بیشتر زائر در ایام اربعین به استان کرمانشاه دانست و گفت: در این مراسم می‌توانیم یک مقدمه را برای جذب زائر اربعین با عنوان جملاتی مانند "اربعین منتظر شما هستیم" و ... ایجاد کنیم.

صحرایی با اشاره به پیش‌بینی حضور حدود ۳۵ هزار نفر در مراسم گرامیداشت بازی دراز گفت: باید در این مراسم به شناساندن بیشتر فرصت‌ها و ظرفیت‌های خوب استان هم کمک کنیم. همچنین این مراسم می‌تواند زمینه‌ای برای به عرصه رساندن توانمندی و صنایع‌دستی مردم شهرستان‌های اطراف باشد که این کار مستلزم ارائه راهکار‌های ابتکاری است.

 فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: پیش‌بینی می‌شوده ۳۵ تا ۴۰ هزار در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه بازی دراز که در روز چهاردهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند.

سردار بهمن ریحانی افزود: عزت ما در تجمعات بزرگ مانند گرامیداشت حماسه بازی دراز است که منجر به قدرت روز افزون انقلاب اسلامی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • آئین نکوداشت مصطفی قلیزاده علیار در آذربایجان‌غربی برگزار شد
  • ضرورت آمادگی برای میزبانی شایسته در سالگرد حماسه «بازی دراز»
  • برگزاری جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت سالگرد عملیات بازی دراز
  • ماکرون : امکان لغو مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فضای باز، وجود دارد
  • خودکفایی غذایی در شهرها + نمونه‌های موفق
  • نقشه حریم گسل های تمامی شهرها تا پایان امسال به اتمام می رسد
  • زمان برگزاری مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم اعلام شد
  • زمان مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم اعلام شد