Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دادستان‌های آمریکا روز چهارشنبه اعلام کردند دو هکر ایرانی به دست داشتن در حملات سایبری برای نفوذ در دانشگاه‌های آمریکا و دیگر کشورها، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن و سازمان‌های غیرانتفاعی و ... متهم شده اند.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد که «هومن حیدریان» ۳۰ ساله، و «مهدی فرهادی» ۳۴ ساله، هر دو اهل شهر همدان، صد‌ها ترابایت اطلاعات ازجمله اطلاعات جاسوسی امنیت ملی، اطلاعات هوا فضا، تحقیقات علمی منتشر نشده و اطلاعات هسته‌ای غیرنظامی را به سرقت برده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه نشده و حتی نام هیچ کدام از اهداف این حملات هم اعلام نشده است.

چند ساعت پیش از آن نیز وزارت دادگستری خبر متهم شدن پنج تبعه چینی را به ترکیب کردن فعالیت‌های اطلاعاتی طرفدار دولت با جرایم سایبری معمولی منتشر کرده بود. دولت آمریکا برخورد با افرادی را که به سرقت‌های سایبری می‌پردازند، افزایش داده است.

در حالی که چند وقت پیش آمریکا به انجام بیشترین حملات سایبری در جهان متهم شد «جان دمرز» معاون دادستان کل در امور امنیت ملی این کشور، گفت پرونده‌های اخیر نشان دهنده آن است که دست کم چهار کشور یعنی ایران، چین، روسیه و کره شمالی، به هکر‌ها اجازه می‌دهند افراد و شرکت‌ها را در سراسر جهان هدف حمله قرار دهند و تازمانی که برای دولت کشور خود کار می‌کنند، به جمع آوری اطلاعات درباره فعالان حقوق بشر، مخالفان و دیگر منافع جاسوسی بپردازند.

بیشتر بخوانید:

جوان ایرانی، تحت تعقیب وزارت دادگستری آمریکا!

روز گذشته نیز رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند دو هکر که یکی از آن‌ها ایرانی و دیگری فلسطینی است، تحت تعقیب وزارت دادگستری آمریکا قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله سایبری هکر ایرانی وزارت دادگستری آمریکا وزارت دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۵۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت اعتماد ملی و بین‌المللی به کالای ایرانی لازمه تحقق شعار است

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، غلامعلی دهشیری در نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان یزد در سال جدید، بر لزوم اصلاح قوانین در حوزه حمایت از جهش تولید تاکید کرد و گفت: اگر ستاد اقتصاد مقاومتی به برخی از موارد ورود می‌کند به دلیل ضعف قانون به ویژه در شرایط کنونی با هدف حمایت از تولید در جنگ اقتصادی نابرابر موجود است.

وی افزود: تغییر نگاه به سرمایه‌گذار و ثروتمند در ارائه مشوق‌های مالیات و حمایتی، در نظام مالیاتی و بیمه‌ای و ... باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار کرد: قطعا رسیدن به این جهش نیازمند الزاماتی در سه قوه، بخش خصوصی، دانشگاه ها، تشکل ها، نهاد‌های عمومی و دولتی است تا با کنار گذاشتن منازعات و اختلاف‌ها همه دست به دست هم دهیم و ساز و کارتحقق شعار سال را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه جهش به معنای خلق ثروت و درآمد است، تصریح کرد:، اما در اصطلاح افزایش توان علمی، صنعتی، فنی، نوآوری، مدیریتی، فرهنگی، قانونی و حقوقی برای رسیدن به افزایش تولید و کاهش فاصله با کشور‌های پیشرو، جهش نامیده می‌شود.

دهشیری با بیان اینکه از بنیادی‌ترین اندیشه‌های اجتماعی اسلام، مردمی‌سازی فرهنگ، اقتصاد و اقدامات اجتماعی است، گفت: مقام معظم رهبری در ۱۰ سال اخیر در نامگذاری شعار سال بر مسائل اقتصادی به عنوان پاشنه آشیل نظام تاکید کرده‌اند که باید برای آن برنامه‌ریزی و اقدام شود.

وی بیان کرد: هر جا کار به مردم واگذار شد شاهد موفقیت و پیشرفت بودیم، اما قطعا تحقق شعار سال مستلزم الزامات و مؤلفاتی است.

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: بدون تعریف دقیق و فهم مشترک نمی‌توانیم برنامه‌ای مدون و کاربردی با اهداف قابل وصول را برای تحقق شعار سال تعریف کنیم.

شایان ذکر است نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان در سال جدید با حضور اعضا به میزبانی دادگستری کل استان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • بازداشت یک شرور مسلح در محله شوش تهران
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • حمله سایبری به سیستم‌های اطلاعاتی رژیم اسرائیل
  • حمله سایبری به سیستم‌های اطلاعاتی حساس رژیم اسرائیل
  • شرکت های هواپیمایی بین المللی حاضر نیستند به تل آویو برگردند
  • حمله هکری علیه رژیم صهیونیستی
  • ترکیه: پیام‌هایی میان ایران و آمریکا منتقل کردیم
  • تقویت اعتماد ملی و بین‌المللی به کالای ایرانی لازمه تحقق شعار است
  • استقلال بدون مشتری روی دست دولت!