Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، قدرت الله مهدیخانی روز پنجشنبه با بیان این مطلب، افزود: پس از کنترل بیماری کرونا در استان، در ماه‌های اردیبهشت و خرداد سال جاری، طبق پیش بینی‌های ستاد ملی و استانی پیشگیری از کرونا، پاییز سختی را در پیش رو خواهیم داشت و باید همه دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در جلسات استانی، تصمیماتی مبنی بر تهیه و ذخیره سازی ملزومات پیشگیری شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی اتخاذ شد و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را موظف کردیم برای رفع نیاز فضاهای آموزشی ذخیره سازی لازم را داشته باشند و دستگاه‌ها نیز همکاری لازم را با ستاد پیشگیری از کرونای استان داشته باشند.
مهدیخانی با بیان اینکه اهمیت دادن به موضوع پیشگیری از کرونا از سوی مردم بسیار مهم است، افزود: از هم استانی‌های عزیز می‌خواهیم که خطر کرونا را عادی انگاری نکنند چون این بیماری هوشمند و بسیار پیچیده بوده و هر روز بخش بزرگی از جامعه جهانی و بالتبع کشور و استان ما را درگیر می‌کند.
وی در ادامه گفت: اکنون با موج سخت‌تر و حادتری از شیوع بیماری نسبت به اوایل سال و آغاز شیوع بیماری کرونا در استان قزوین مواجه هستیم و همین امر نیاز استان را به الزامات پیشگیری از بیماری، تخت‌های بیمارستانی، امکانات تخت‌های ویژه، فضاهای نگهداری از بیماران و... بیشتر می‌کند.
مهدیخانی در خصوص آمادگی استان در بحث مقابله با کرونا عنوان کرد: در این خصوص، بیمارستان صحرایی وجود دارد و طی جلسات گذشته پیش بینی شد که طبقه دوم منفی بیمارستان بوعلی قزوین فضای مناسبی است که اگر وضعیت کرونا در استان قزوین بحرانی شود، با اضافه کردن ۷۰ تخت، بیماران در این فضا بستری شوند.
وی افزود: همچنین بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه که در برنامه کاری مدیریت بحران استان و دانشگاه علوم پزشکی قزوین بوده و در شهرستان‌ها نیز خوابگاه‌های دانشگاه‌ها پیش بینی شده و احتمال اینکه از فضاهای دیگری به جای خوابگاه‌ها استفاده کنیم نیز وجود دارد.
این مسوول تصریح کرد: هیچ یک از تلاش‌های ما مانند پیشگیری و جدی گرفتن موضوع از سوی مردم اهمیت ندارد بنابراین انتخاب با مردم است که می‌توانند به عنوان سفیران سلامت، همه در کنار هم مراقبت‌های ویژه و اصول بهداشتی را رعایت نمایند در غیر این صورت در فصل پاییز و زمستان مشکلات زیادی متوجه استان خواهد بود.
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: از هم استانی‌ها می‌خواهیم که با رعایت دستورالعمل‌های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت کشور، با ستاد کرونا همکاری داشته باشند تا شاهد تردد مردم در بیمارستان‌ها نباشیم.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا مدیریت بحران استان قزوین استانداری قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مدیریت بحران استان قزوین استانداری قزوین ویروس کرونا مدیریت بحران استان قزوین استانداری قزوین اخبار کنکور استان قزوین داشته باشند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، بهمن رشیدپور، امروز_ سه‌شنبه، بیست‌وهشتم فروردین_ از شناسایی ۱۲ مورد بیمار مبتلا به کیست هیداتید در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: «کیست هیداتید» یک بیماری انگلی است که از فضولات سگ‌های ولگرد به انسان منتقل می‌شود.

وی افزود: سال گذشته یک هزار و ۷۲۴ نفر مورد گزش جانوران زهرآگین عقرب و مار قرار گرفتند که با انتقال به مراکز درمانی، تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، با اشاره به شناسایی دو بیمار مشکوک به بیماری هاری طی سال گذشته، گفت: مراقبت، پیگیری و درمان یک هزار و ۹۴۹ نفر که توسط حیوانات مورد گزش قرار گرفته بودند، در مراکز پیشگیری و درمان هاری انجام گرفت.

وی از شناسایی و تحت درمان قرار گرفتن هشت بیمار مبتلا به مالاریا خبر داد و تصریح کرد: ۳۲ بیمار مبتلا به بیماری سل شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

رشیدپور از شناسایی و کنترل ۵۰۴ مورد طغیان بیماری‌های متشکله از آب و غذا در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲۱ بیمار مبتلا به «هپاتیت A» شناسایی شد، ضمن اینکه پنج هزار و ۹۶ بیمار مشکوک به بیماری «گال» که یک بیماری پوستی است، شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

وی به شناسایی و مراقبت از ۲۴۰ بیمار مبتلا به «تب مالت» در سطح استان خبر داد و گفت: شناسایی و مراقبت از ۴۰ بیمار مبتلا به «سالک» انجام گرفت.

مدیر پیشگیری بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: ۱۲ مورد نمونه مشکوک به بیماری «تب خونریزی کریمه کنگو» به انیستو پاستور ارسال شد.

کد خبر 745139

دیگر خبرها

  • توصیه های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم