Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیکی گفت: مساجد در خط مقدم پشتیبانی فرهنگی و خدماتی جنگ تحمیلی بودند و این ماموریت را به خوبی انجام دادند.

«مهدی بیکی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اگر چه باعث ویرانی های زیادی شد و بسیاری از خانواده ها را داغدار کرد، مادران شهید زیادی را در سوگ فرزندان خود نشاند و فرزندان شهید را چشم به راه پدران خود کرد و در مجموع ماهیت جنگ آثار مخربی را برای ملت ها و دولت ها داشته و دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: با تدبیر فرماندهان جنگ و مدیران نظام و در راس آن مقام معظم رهبری جنگ تحمیلی ما تبدیل به یک جهاد مقدس و دفاع مقدس شد و از دل آن فرهنگ های مقاومت و ایثار و شهادت تولید و برای نسل جوان و نو که جنگ را ندیده بودند عرضه شد.

 

وی اظهارداشت: جنگ ما جنگ حق علیه باطل بود و امروز به یک فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی تبدیل شده است که در تاریخ دفاع از این مرز و بوم همیشه ماندگار خواهد بود و آیندگان باید از آبشخور فرهنگی آن بنوشند.

 

بیکی خاطرنشان کرد: ثبت خاطرات شهدا، رزمندگان، ایثارگران و آزادگان یکی از بهترین و مهمترین راهکارها جهت انتقال مفاهیم دفاع مقدس به آیندگان است که امروز با سفارش و عنایت رهبر معظم انقلاب و تشویق و تقدیر ایشان این کار در کشور نهادینه شده است و کتاب های فراوانی در ادبیات دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده است که این کتاب ها می تواند فرهنگ یک کشور را متحول کند.

 

وی ادامه داد: یکی از مهمترین و حساس ترین مراحل پشتیبانی و ساماندهی جنگ و یکی از تاثیرگذارترین مراکزی که می توانست به خوبی در خدمت اداره جنگ باشد، مساجد بودند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با بیان اینکه مساجد نقش بسیار کلیدی در اداره جنگ داشتند، گفت: از جمع آوری کمک مومنانه، آموزش های نظامی، ساماندهی نیرو تا تربیت نسل نوجوان برای پشتیبانی از انقلاب، اسلام و جبهه نبرد از فعالیت های مساجد در دوران جنگ بود.

 

وی افزود: انصافا یکی از کارکردهای مهم مساجد را می توان در زمان جبهه و جنگ مشاهده کرد، نقشی را که مساجد از لحاظ فرهنگی و پشتیبانی مردمی در زمان دفاع مقدس داشتند هیچ ارگان فرهنگی به این خوبی نمی توانست ایفای نقش کند.

 

بیکی اظهارداشت: مساجد در خط مقدم پشتیبانی فرهنگی و خدماتی جنگ تحمیلی بودند و این ماموریت را به خوبی انجام دادند.

 

 

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: مساجد دفاع مقدس جنگ تحمیلی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش پهپادها و موشک‌های ایرانی در نمایشگاه بغداد +عکس

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان دستاوردهای مختلف صنعت دفاعی ایران را در نمایشگاه بین المللی امنیت و دفاع بغداد به نمایش گذاشت.

به گزارش مشرق، نمایشگاه بین المللی امنیت و دفاع بغداد با حضور نمایندگان نظامی ۲۲ کشور از جمله وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان برگزار شد.

وزارت دفاع کشورمان در این نمایشگاه دستاوردهای مختلف صنعت دفاعی ایران از جمله خانواده پهپادهای مهاجر، پهپاد بردبلند غزه، موشک‌های ضد زره دهلاویه، سامانه‌های پدافند هوایی، سلاح‌های فردی و صنایع جنگ الکترونیک را به نمایش گذاشته است.

دیگر خبرها

  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • اعتبارات سفر دولت مربوط به موزه دفاع مقدس مازندران جذب شد
  • ضرورت تسریع در پروژه احداث موزه دفاع مقدس در خراسان‌رضوی
  • آیت‌الله علم‌الهدی: پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • نمایش پهپادها و موشک‌های ایرانی در نمایشگاه بغداد +عکس