Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-29@02:05:35 GMT

این ۵ اشتباه رایج در آشپزی عامل سرطان است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۵۲۵۲

این ۵ اشتباه رایج در آشپزی عامل سرطان است

اشتباهات رایجی در زمینه آماده سازی غذا وجود دارد که باعث بروز سرطان می‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، تحقیقات نشان می‌دهد که عارضه سرطان مربوط به رژیم‌های غذایی و نحوه پخت آن‌ها مربوط می‌شود.

بسیاری از افراد به سلامت خود اهمیت زیادی می‌دهند و در طول روز مراقب تغذیه، تحرک و سلامت خود هستند، اما برخی اشتباهات رایج روزمره می‌تواند، سلامت انسان را به خطر بیندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه این مطلب شما را با ۵ عادت بد در آشپزی که باید ترک شوند، آشنا می‌کنیم.

۱. اضافه کردن نمک به روغن داغ سرطان‌زاست
اضافه کردن نمک در روغن داغ باعث می‌شود نقطه دود روغن کاهش پیدا کند و این امر سبب آزاد شدن مواد سمی و سرطانزا در روغن می‌شود.


۲. حرارت دادن عسل در آب جوش
حرارت دادن عسل یا استفاده از آن در دمای بالا باعث تولید ماده سمی به اسم هیدروکسی متیل فورفورال یا HMF می‌شود. HMF یک ترکیب ۶ کربن جامد با رنگ زرد و دمای جوش پایین و محلول در آب است. این ماده سمی برای زنبور‌ها کُشنده و برای انسان سرطان‌زاست.

این سم به راحتی از روده جذب و در بدن متابولیزه می‌شود و دارایی خاصیت جهش زاست، یعنی ایجاد سمیت ژنتیکی می‌کند. افرادی که این ماده را استفاده کردند، متابولیت‌های ثانویه تولید شده از آن را می‌توان از ادرارشان جدا کرد.

۳. کباب کردن گوشت
کباب سرطان‌زا نیست، اما روش پخت آن می‌تواند عامل سرطان باشد. کباب کردن گوشت روی آتش سرطان‌زاست. روغنی که از گوشت روی خاکستر می‌ریزد، باعث ایجاد هیدروکربن‌های آروماتیک می‌شود. این مواد سرطان زاست و از طریق دود آتیش روی گوشت قرار می‌گیرد و مصرف طولانی مدت آن زیان آور است.

پس بهتر برای کباب کردن گوشت از دستگاه‌های الکتریکی مولد گاز استفاده کنیم نه زغال. بهتر است گوشت کبابی را در تور‌های مخصوص آلومینیومی یا فویل قرار بدهیم که از ریزش روغن روی خاکستر آتش جلوگیری کند.

۴. استفاده از رب گوجه فرنگی کپک زده
خیلی وقت‌ها شده است که رب گوجه فرنگی کپک بزند. اشتباهی که مرتکب می‌شویم این است که قسمت کپک زده را با قاشق جدا می‌کنیم و بقیه رب را مصرف می‌کنیم، غافل از اینکه اینکه بدانیم سم قارچ در کل رب گوجه پخش شده است.

این سم بیشتر تحت عنوان آفلاتوکسین‌ها شناخته می‌شود و استفاده از آن در طولانی مدت باعث سیروز کبدی و سرطان کبد می‌شود.

۵. استفاده از ظروف پلاستیکی در مایکروویو
ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در صورت تماس با مایعات و مواد غذایی در دمای بالای ۴۰ درجه سانتیگراد، باعث آزاد شدن ماده شیمیایی و سرطان زایی به نام استایرن می‌شود. این ماده سرطان‌زا و همچنین دارای سمیت عصبی هم هست.

ممکن است با چند بار استفاده، متوجه تاثیرات بد آن نباشید، اما در طولانی مدت باعث آسیب‌های برگشت‌ناپذیر می‌شود؛ بنابراین از ظروف پلاستیکی در مایکروویو استفاده نکرده و همچنین از کشیدن غذا‌های داغ در ظروف پلاستیکی خودداری کنید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: انتخابات آمریکا آیت الله صانعی آشپزی سرطان سرطان زاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۵۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان

 به گفته آنها زمینه تحقیق در مورد بیماری سرطان در فضا با توجه به این که سلول‌های بدن در آن به دلیل عدم وجود نیروی جاذبه سریع‌تر پیر می‌شوند بیش از روی سطح کره زمین فراهم است. فرانک روبیو، فضانورد آمریکایی در همین راستا در مدت حضورش در ایستگاه فضایی بین‌المللی در یک ماموریت تحقیقاتی در مورد سرطان شرکت کرد.

او از فضا به عنوان یک «محیط پژوهشی منحصر به فرد» یاد می‌کند.

به گفته دانشمندان نه تنها سلول‌های بدن در فضا سریعتر پیر می‌شوند بلکه ساختار آنها نیز «خالص‌تر» است. بیل نلسون، مدیر ناسا می‌گوید که امکان بررسی ساختار سلول‌های بدن در فضا با توجه به عدم وجود نیروی جاذبه بیشتر وجود دارد.

شرکت داروسازی مرک در همین راستا تصمیم گرفت که تحقیق‌هایی را در مورد تاثیر یک داروی ضدسرطان در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام دهد.

مدیر ناسا می‌گوید هرچند تحقیق در مورد بیماری سرطان در فضا سابقه‌ای چهار دهه‌ای دارد، اما این پژوهش‌ها طی سال‌های اخیر تحول‌های گسترده‌ای ایجاد کرده‌اند.

به گفته وی تحقیق‌ها در مورد درمان سرطان در فضا باعث شده‌اند تا پزشکان و بیمار‌ها بر روی سطح زمین از میان گزینه‌های درمان بتوانند انتخاب درست‌تری انجام دهند.

روز جهانی سرطان؛ مواد شیمیایی ماندگار در آب لوله‌کشی باعث افزایش احتمال «متاستاز» می‌شوند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که کشورش قصد دارد میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری سرطان را طی ربع قرن آینده به نصف کاهش دهد. بنا به آمار کاخ‌سفید به این ترتیب میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به سرطان چهار میلیون کاهش می‌یابد.

بیماری سرطان دومین عامل مرگ و میر در آمریکا پس از بیماری‌های قلبی و عروقی است.

منبع: یورونیوز

tags # اخبار پزشکی سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • علل ایجاد صدا‌های رایج لنت ترمز و نحوه رفع آن‌ها
  • حتی فکر اخراج تن‌هاخ هم اشتباه است
  • یه عمر اشتباه پیاز خرد می کردیم
  • (ویدیو) وقتی مسعود فراستی را با هوشنگ ابتهاج اشتباه می‌گیرند!
  • بیمه تکافل چه تمایزی با دیگر بیمه‌های بازرگانی دارد؟
  • ۱۰ فکت اشتباه از جنگ جهانی دوم که بین مردم رایج هستند(+عکس)
  • گل رودریگو به اسپانیا روی اشتباه اونای سیمون (اسپانیا 2-1 برزیل)
  • ده اشتباه رایج در طراحی آشپزخانه و نحوه انجام ندادن آن
  • چند اشتباه رایج برای رفع پشیمانی از پرخوری
  • فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان