Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد صادق معتمدیان در چهارمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال جاری، از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست برای افزایش سهم استان از اعتبارات بودجه سال ۱۴۰۰ تلاش کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه تدوین بودجه ۱۴۰۰ هستیم لذا از مدیران انتظار می‌رود با تلاش و جدیت هرچه بیشتر نسبت به افزایش سهم استان از اعتبارات سال آینده اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: از دستگاه‌ها انتظار داریم چنانچه برای اجرای پروژه‌ای نیاز به اخذ مجوز دارند، اعلام کنند تا از طریق رایزنی با سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارتخانه‌های مربوطه، مقدمات کار فراهم و پروژه‌ها ردیف‌دار شود.

وی تصریح کرد: ردیف‌دار شدن پروژه‌ها تا قبل از شکل‌گیری لایحه بودجه در دولت، شرط موفقیت در اختصاص اعتبار در بودجه است.

معتمدیان گفت: با عنایت دولت در سال جاری در اعتبارات نقدی تخصیص یافته، به نسبت سال گذشته شرایط خوبی داشتیم و این اعتبارات براساس اولویت‌های تعیین شده به حساب دستگاه‌ها واریز خواهد شد.

وی افزود: تلاش ما بر این است پروژه‌هایی که در دهه فجر و نهایت تا پایان سال تکمیل می‌شوند، تخصیص بیشتری داشته باشند، بنابراین مدیران باید پروژه‌هایی که قابلیت اتمام تا پایان سال را دارند به معاونت عمرانی استانداری معرفی کنند.

وی با بیان این که ۸۵ درصد اعتبارات در قالب ردیف‌های ملی دیده شده است گفت: دستگاه‌های اجرایی استان توانستند با پیگیری‌های مجدانه خود، چندین برابر ردیف استانی از محل ردیف ملی، اعتبار جذب کنند که این اقدام در نوع خود بی‌سابقه بود.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشکر از اقدامات بی‌سابقه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در احداث واحدهای مسکونی روستایی در سال گذشته گفت: تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز در برخی از این واحدها با موانعی همراه است که باید دستگاه‌های خدمات‌رسان هرچه سریعتر نسبت به رفع آنها همت گمارند تا مردم مشکلی نداشته باشند.

وی به مشکل محدودیت زمین در بخش عمده‌ای از روستاهای استان اشاره کرد و افزود: با وجود گستردگی استان، اینکه پروژه‌هایی به دلیل نبود زمین متوقف شوند، اصلا قابل قبول نیست و با سیاست‌های دولت و استان در تحقق مهاجرت معکوس منافات دارد، بنابراین از بنیاد مسکن و منابع طبیعی انتظار می‌رود، با تغییر رویکردها نسبت به الحاق زمین به روستاها اقدام کنند تا در هیچ روستایی مشکل زمین نداشته باشیم.  

معتمدیان اظهار داشت: سال گذشته پروژه‌هایی همچون احداث مسکن روستایی، نصب نیروگاه‌های خورشیدی و سایر موارد از راهکارهایی بود که مهاجرت معکوس را به همراه داشت.

وی به ظرفیت خیرین مسکن‌ساز در پر کردن خلأهای موجود در روستاهای با جمعیت پایین اشاره کرد و گفت: در راستای بهره‌برداری از توان نهادهای حاکمیتی، طرح‌های خوبی در قالب اسناد توسعه شهرستان‌های نهبندان، درمیان، زیرکوه و سربیشه و با استفاده از اعتبارات استانی و ملی، همچنین بودجه‌های دستگاه‌های معین تجربه‌های موفقی رقم خورد و در خیلی از شاخص‌ها، جایگاه استان را ارتقا داد.

نماینده عالی دولت در استان از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست در عمل به تعهدات خود در تفاهم‌نامه‌ها جدی‌تر باشند تا روند اجرای کارها شتاب گیرد.

وی به تأثیر حضور نهادهای حاکمیتی در افزایش سهم اعتبارات استان اشاره و تصریح کرد: این اعتبارات که در پروژه‌های عمرانی هزینه شده، نقش مؤثری در تحولات شهرستان‌های مرزی داشته است.

چهارمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، با سه دستور کار بررسی و تصویب اولویت‌های پژوهشی استان مصوبه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، بررسی مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری و آمایش سرزمین و ارائه گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان درخصوص اعتبارات ملی و تخصیص دریافتی سال جاری و نحوه هزینه‌کرد آن همراه بود.

برچسب‌ها استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان سازمان برنامه و بودجه اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان سازمان برنامه و بودجه اعتبارات استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان سازمان برنامه و بودجه اعتبارات اخبار کنکور دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی پروژه هایی دستگاه ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۵۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ایمنی در جاده‌های خراسان جنوبی در حد استاندارد است

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در اولین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان در سال جدید گفت: در جلسه ستاد راهبری تصادفات مطرح شد خراسان جنوبی رتبه برتر کشوری را به لحاظ عملکرد مدیریت تصادفات داشته که نشانگر توجه لازم به ایمنی راه هاست و در مقایسه با دیگر استان‌ها خوب بوده است.

او با بیان اینکه عملکرد شاخص و آمادگی‌های ویژه باید به خوبی برای مردم بیان شود، افزود: با توجه به طول راه‌های خراسان جنوبی، حفظ و نگهداری آنها کار بسیار سخت و پرهزینه‌ای است، اما با وجود همه محدودیت‌ها و کمبودها، خدمات مورد نظر به خوبی ارائه می‌شود.

عباس زاده با تأکید بر اینکه استاندارد‌های بهره برداری از محور‌های مواصلاتی استان به خوبی رعایت شده، بیان کرد: بی توجهی به نقاط پرحادثه وجود ندارد لذا هر اقدامی لازم باشد برای آشکارسازی یا رفع موانع در نقاط حادثه خیز انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه آمار‌های تصادفات فوتی در سطح کشور قابل توجه است و انسان، خودرو و جاده می‌توانند از جمله عوامل دخیل در تصادف باشند، عنوان کرد: در سال‌های اخیر باند‌های دوم استان افزایش یافته و ۲۷۰ کیلومتر باند دوم در ۲ سال گذشته به بهره برداری رسیده است که ایمنی جاده‌ها را افزایش می‌دهد.

او تصریح کرد: دوبانده سازی احتمال تصادف رخ به رخ را کم می‌کند، اما احتمال تصادف با سرعت غیر مجاز را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید

ایمنی جاده‌ های خراسان جنوبی اولویت اول استان در شرایط فعلی است

عباس زاده با اشاره به اینکه طول راه‌های استان ۱۷ هزار کیلومتر است، اظهار کرد: امکان اینکه در همه این راه‌ها دوربین نصب کنیم یا نیرو مستقر شود، مقدور نیست لذا رانندگان باید در رعایت سرعت مطمئنه دقت داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: پارسال در سه فقره تصادف ۱۲ فوتی داشتیم لذا باید در کنار ایمنی جاده‌ها، فرهنگ ترافیک مورد توجه قرار گیرد و از همه ظرفیت‌ها در این زمینه کمک بگیریم تا تردد در جاده‌های استان ایمن‌تر شود.

او گفت: عامل انسانی از جمله خستگی و خواب آلودگی بیشترین تأثیر را در تصادفات دارد لذا مدیریت رفتار ترافیکی ضروری است.

عباس زاده افزود: آمار تلفات جاده‌ای در کشور خوشایند نیست و با استاندارد‌ها همخوانی ندارد لذا باید فرهنگ سازی را جدی بگیریم و رسانه‌ها در این زمینه مسئولیت دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: معضل اصلی مخاطرات جاده‌ای در تمام کشور عامل انسانی است، چون بخش عمده‌ای از نواقص جاده‌ای جبران شده و اگر نقطه‌ای پر حادثه‌ای وجود دارد، اقدامات کنترلی لازم صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه امسال باید تلاش کنیم با هم افزایی نصب دوربین‌های کنترل سرعت درون شهری را به سرانجام برسانیم، چون در کاهش تصادفات اثرگذار است، اظهار کرد: پویش‌های اجرا شده از جمله بهرفت و چشم به راهیم نیز خدمتی مضاعف از سوی دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی است که امیدواریم منجر به کاهش فوتی‌ها و مجروحان حوادث جاده‌ای شود.

عباس زاده تصریح کرد: حضور نیرو‌ها در سطح جاده‌ها باید تقویت شوند و با توجه به کویری و طولانی بودن راه‌های استان فعالیت سیاه چادر‌ها برای استراحت موقت رانندگان همچنان مورد تأکید است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: با توجه به فرارسیدن موج دوم سفر‌های نوروزی، شب‌های قدر و تعطیلات عید فطر اولویت اول استان در شرایط فعلی، حفظ ایمنی جاده هاست و باید تلاش کنیم روند خوب روز‌های گذشته در موج دوم سفر‌های نوروزی هم تداوم داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سال ۱۴۰۲ به لحاظ بودجه‌ای و تأمین مالی دستگاه‌های اجرایی به خوبی پشت سر گذاشته شد
  • مولدسازی؛ راهکاری مناسب برای تأمین بودجه خراسان رضوی
  • بخشی از درآمد معدنی در یزد به ورزش اختصاص می‎یابد/سهم ورزش از بودجه استان افزایش می‌یابد
  • بخشی از درآمد معدنی در استان به ورزش اختصاص می‎یابد/سهم ورزش از بودجه استان افزایش می‌یابد
  • آغاز فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد بر اساس بودجه ۱۴۰۳
  • شروع فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد براساس بودجه ۱۴۰۳
  • لزوم پیگیری جدی و نگاه همه‌جانبه در تامین اعتبارات
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • نظارت بر بازار قم امسال افزایش می‌یابد
  • وضعیت ایمنی در جاده‌های خراسان جنوبی در حد استاندارد است