Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد، طرح صلح عربی خطرناک‌تر از بیانیه بالفور است زیرا اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد و ما با آن موافق نیستیم.

به گزارش ایسنا، زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: گروه‌های فلسطینی به زودی فرمول‌های جدیدی را ایجاد خواهند کرد که ممکن است به اقدام نظامی مشترک برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: زیان حاصل از توافق امارات و بحرین با "اسرائیل" بیشتر اخلاقی است.

نخاله با اشاره به اینکه مردم فلسطین از ابتدا به تنهایی مبارزه می‌کنند و به عنوان مثال امارات به مقاومت سلاح نمی‌داد تا شرایط تغییر کند، گفت: کشورهایی که توافقنامه‌هایی را با اشغالگران امضا می‌کنند، هرگز تغییرات منطقه‌ای متعادلی ایجاد نخواهند کرد، کشورهایی که در واشنگتن با اشغالگران توافقنامه‌هایی را امضا کردند، در اصل با ما نبوده‌اند.

او افزود: کرانه باختری در باور یهود یعنی یهودا و سامره و در واقع اصل طرح صهیونیستی است، به همین دلیل آنها هرگز از کرانه باختری دست نخواهند کشید.

نخاله در ادامه گفت: طرح صلح عربی خطرناک‌تر از بیانیه بالفور است زیرا اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد و ما با آن موافق نیستیم.

این مسؤول فلسطینی ادامه داد: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به ویژه پس از موضعگیری اخیر اتحادیه عرب، از نظر مالی تحریم و از سوی کشورهای عربی طرد و منزوی شده است.

دبیرکل جهاد اسلامی با اشاره به تصمیم ریاض در صدور مجوز برای عبور هواپیمای اسرائیلی از حریم هوایی این کشور گفت: صرف عبور هواپیمای اسرائیلی از فراز مکه مکرمه و مدینه منوره مساله‌ای غم‌انگیز و تحقیرآمیز است، عربستان جایگاه دینی دارد و هر سقوطی در موضعگیری‌اش نسبت به اشغالگران مساله خطرناکی خواهد بود.

او افزود: اگر موضعگیری عربستان نبود، بحرین برای امضای توافقنامه اقدام نمی‌کرد، امیدواریم که عربستان هیچ‌گونه توافقی را با اشغالگران امضا نکند.

نخاله درباره موضعگیری‌های جهانی تاکید کرد: موضعگیری ایران در مقابل توافق‌ها با اشغالگران سنگین و بسیار با اهمیت است. موضعگیری ترکیه نیز اهمیت دارد و ما منتظر جانبداری برخی کشورهای اسلامی از فلسطین هستیم.

او درباره موضعگیری مصر نیز گفت: مصر محکوم به توافق کمپ دیوید است و قاهره به دلیل موقعیت جغرافیایی و روابط تاریخی نقش انسانی را در غزه ایفا می‌کند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: بیانیه فرماندهی مشترک مقاومت مردمی با اهمیت و اقدامی ضروری و نیز پیامی برای فلسطینی‌ها است، ما در عمل از اختلافات فلسطینی‌ها عبور کرده و به تشکیل کمیته‌هایی برای مقابله با اشغالگران و اتحاد میان فلسطینی‌ها رسیدیم.

او با تاکید بر لزوم پایبندی به توافق اقدام مردمی میان گروه‌های فلسطینی افزود: برای اجرای توافق به دست آمده در نشست دبیران کل گروه‌ها به احساس مسؤولیت و اعتماد به یکدیگر نیاز داریم، به زودی فرمول‌های جدیدی را تعیین خواهیم کرد که ممکن است به اقدام نظامی مشترک نیز برسند.

نخاله در ادامه گفت: پس از توافق گروه‌های فلسطینی افق‌ها گشوده‌اند و تشکل‌های نظامی مقاومت در کرانه باختری حضور دارند، آرامش الزامی برای مقاومت در غزه وجود ندارد، ما در جنگی مستمر و درگیری مستمر در مرزهای نوار غزه هستیم.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: در صورتی که با اشغالگران جنگ شود، تمام فلسطین اشغالی هدف موشک‌های مقاومت است و هیچ خط قرمزی در عملکرد مقاومت هنگام بروز چنین جنگی وجود ندارد.

او در ادامه تاکید کرد: مقاومت همواره در آمادگی کامل است و روحیه نیروهای مقاومت بالا است و یگان‌های تولیدی و تسلیحاتی موارد زیادی را آماده کردند، مقاومت فلسطین ما را برای نبرد آتی و درگیری‌های روزانه با اشغالگران آماده کرده است.

نخاله افزود: خط مقاومت انتخاب مردم فلسطین است و ما در جنگی مستمر با اشغالگران هستیم، مقاومت فلسطین در غزه به اتفاق تحقیرآمیز در کاخ سفید پاسخ داد.

این مسؤول فلسطینی ادامه داد: ما به بیانیه اخیر توافق فلسطین که بر گزینه مقاومت مردمی تاکید دارد، پایبند هستیم، تغییرات مهمی در منطقه فلسطین به ویژه در کرانه باختری و به ویژه پس از اتفاق نظر گروه‌های فلسطینی ایجاد خواهند شد.

نخاله با تاکید بر لزوم تدوین یک برنامه سیاسی یکپارچه پس از شکست برنامه سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت: می‌خواهیم مردم فلسطین و رهبری آن در یک طرح آشکار و یکپارچه و به دور از توهم صلح باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین زیاد نخاله عادی سازی روابط با اسرائیل دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گروه های فلسطینی کرانه باختری گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه فلسطین الیوم تاکید کرد که نظامیان صهیونیست بامداد امروز به شهر اریحا در کرانه باختری حمله ور شدند.

این عناصر متجاوز در جریان یورش به اریحا به سمت شهروندان فلسطینی تیراندازی کردند. رسانه‌های عربی در ابتدا از زخمی شدن یک جوان فلسطینی در اردوگاه عقبه جبر در اریحا خبر دادند اما بعد از گذشت چند ساعت این جوان فلسطینی به شهادت رسید.

نظامیان صهیونیست به خانه‌های فلسطینی‌ها در اردوگاه‌های عقبه جبر و عین السلطان نیز یورش بردند.

این عناصر اشغالگر به منطقه‌های بلغین و خربثا واقع در غرب رام الله نیز حمله کردند. منطقه قدیمی شهر نابلس نیز شاهد یورش بامدادی عناصر صهیونیست بود.

عبدالحکیم حنینی از رهبران جنبش حماس روز گذشته با اشاره به تداوم عملیات‌های ضدصهیونیستی علیه اشغالگران اعلام کرد: عملیات ضدصهیونیستی در قدس اشغالی تاکید جدیدی بر عزم مقاومت و ماندن بر سرعهد و پیمان است.

وی تاکید کرد: تحولات اخیر در کرانه باختری و قدس و عملیات‌های ضدصهیونیستی گواهی بر میزان خشم و انتفاضه نهفته نزد ملت ما است.

حنینی افزود: از فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری و قدس می‌خواهیم که علیه اشغالگران به پا خیزند.

کد خبر 6086032

دیگر خبرها

  • شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل
  • حمله‌های بامدادی اشغالگران صهیونیست به کرانه باختری
  • چرا اردنِ «هاشمی» مخالف تسلیح کرانه باختری است؟
  • شهادت یک فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • خیزش مقاومت در کرانه باختری
  • حماس: کرانه باختری و قدس اشغالی علیه اشغالگران به پا خیزند
  • بازداشت ۸۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر گذشته
  • نبرد مسلحانه نیروهای فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • حمله به کرانه باختری با هدف خاموش کردن شعله مقاومت