Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@05:11:56 GMT

ایثار و شهادت هنر گفتمان انقلاب است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۵۵۹۱

ایثار و شهادت هنر گفتمان انقلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر شکریان امیری صبح پنجشنبه در حاشیه نشت هم اندیشی جبهه فرهنگی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، گفت؛ فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از اندیشه متعالی قیام خونین حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش است و امروز انقلاب اسلامی به برکت این فرهنگ در جهان چشم نوازی می‌کند.

وی ضمن فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان به ویژه شهیدان هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران و با تاکید بر برنامه ریزی دقیق در راستای گرامیداشت این ایام با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، شبکه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌ها و…اظهار داشت: اصول و مبانی انقلاب اسلامی تحت تأثیر فرهنگ سیاسی شیعه و بویژه نهضت عاشورایی حضرت سیدالشهداء (ع) است و گفتمان دفاع مقدس هم برگرفته از نهضت آرمانی و عاشورایی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اهمیت گرامیداشت تاریخ هشت ساله دفاع مقدس حتی در این شرایط امروز جامعه، افزود: شهادت طلبی در راه ایمان و عقیده مهم‌ترین عنصر اساسی در قیام خونین حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش است و این عنصر متعالی در جنگ هشت ساله دفاع مقدس عامل پیروزی جمهوری اسلامی در برابر تمامی قدرت‌های پوشالی جهان شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به ایثارگرهای و شهادت طلبی‌های رزمندگان انقلاب اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: دفاع هشت ساله و مقدس رزمندگان جان برکف ایران اسلامی تجلی درس پذیری و الگو گیری از قیام خونین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است و این فرهنگ امروز هم به برکت مجاهدت‌ها و خون شهدا به ویژه شهیدان سرافراز و نامی چون شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همه شهدای مدافع حرم و وطن در جهان چشم نوازی می‌کند.

حجت الاسلام ناصر شکریان امیری در ادامه سخنان خود با تاکید بر تبیین دستاوردهای جنگ هشت ساله و گفتمان مقاومت و پایداری، خاطر نشان کرد: ایثار و شهادت هنر گفتمان مقاومت است و این مفاهیم، مهم‌ترین مؤلفه تأثیرگذار در پیروزی رزمندگان انقلاب اسلامی در جنگ هشت ساله بود و دفاع مقدس یک هویت ملی و تاریخ ساز انقلاب اسلامی است.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه‌های مازندران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تأثیر آن در پویایی جامعه اسلامی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی با تاسی از این فرهنگ در مقابل بزرگترین اجماع قدرت‌های پوشالی جهان ایستاد و در مقابل آنان پیروز شد و امروز هم با همین فرهنگ جمهوری اسلامی امن ترین و مقتدرترین کشور منطقه و حتی جهان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان با اشاره به اهمیت فعالیت‌های پژوهشی در حوزه دفاع مقدس و آموزه‌های آن، اظهار داشت: هنر جمهوری اسلامی، هنر مقاومت است و امروز جمهوری اسلامی توانسته است با همین گفتمان در بین کشورهای منطقه و جهان محبوبیت کسب کند و بسیاری از کشورهای مسلمان در منطقه امروز به جبهه مقاومت پیوسته اند و در مقابل قدرت‌های پوشالی جهان و دخالت‌های آنان در منطقه ایستادگی و مبارزه می‌کنند.

کد خبر 5026157

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی مازندران هفته دفاع مقدس ویروس کرونا شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا بازگشایی مدارس هفته دفاع مقدس شیوع کرونا توهین به پیامبر گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم کرمانشاه محرم 99 انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی دفاع مقدس هشت ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۵۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سعید خیرالهی با بیان این که هنر مردمی و انقلابی بر اساس زیست بوم، محور برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی در ایلام است، اظهار کرد: در آیبن گرامی داشت هفته هنر انقلاب اسلامی از ۷۰ هنرمند استان تجلیل شد.
وی با اشاره به اجرای عملیات وعده صادق با هدف پاسخ قاطع و مشروع ایران اسلامی به جنایت رژیم کودک‌کش صهیونیستی در حمله به سفارت ایران در سوریه، شهادت سردار زاهدی و جمعی از مستشاران، اذعان کرد: ریشه این کودک کشی و نگاه ظالمانه به بشریت که مصداق آن رژیم صهیونیستی است باید از بین برود.
سعید خیرالهی با بیان این که هنر انقلاب اسلامی با حلاوت نام شهید سید مرتضی آوینی در سطح استان برگزار می‌شود، ابراز کرد: شهید آوینی تلاش کرد که با هنر و کلامش، اندیشه و فلسفه وجودی دین، انسان و هنر را نشان بدهد و حرکتی انقلابی را در دنیای هنر امضاء کرد و به یادگار گذاشت.
مدیر حوزه هنری استان ایلام با اشاره به این که تلاش شده است ناشناخته‌ها و نقاط قوت هنر انقلاب اسلامی در استان شناسایی شود، تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود، سهم استان از زیرساخت‌های هنری از جمله سینما، گالری‌ها و سالن‌های نمایش است و باید با نگاه ویژه‌ای به مقوله زیرساخت‌های هنری در استان انجام شود، تأکید کرد: توجه و گسترش زیرساخت‌های هنری در استان باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی با بیان این که تقویت نیروی هنری متخصص و جریان ساز در ساختار حوزه هنری انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های این نهاد در استان است، ابراز کرد: بُرج هنر یکی از نیاز‌های زیرساختی در حوزه هنر استان به شمار می‌رود که لازم است که این طرح با نگاه مسئولان ارشد استان و کشور به سرانجام برسد و مکانی برای حضور هنرمندان باشد.
واحد‌های تجسمی، شعر، عکس، موسیقی، آموزش، پژوهش، هنر‌های تصویری، نمایش، آفرینش‌های هنری و ادبیات پایداری در حوزه هنری انقلاب اسلامی فعال است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران
  • فرهنگ ایثار و شهادت داشته اصلی نیروهای مسلح ایران است
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی
  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس
  • جانبازان، سند زنده عزت و ایستادگی در دفاع از امنیت جامعه
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران