Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@15:35:04 GMT

نرخ ۲۵ ارز رسمی کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۵۶۱۷

به گزارش اکوفارس، براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (پنج‌شنبه بیست و هفتم شهریور ماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با افزایش ۳۲ ریالی به قیمت ۵۴ هزار و ۲۲۴ ریال و هر یورو نیز با ۴۰۱ ریال کاهش ۴۹ هزار و ۳۵۱ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۵ هزار و ۹۸۴ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۴۳ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۶۰۹ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۳۴ ریال، روپیه هند ۵۷۱ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۴۲۶ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۵ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۹۷۸ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۲۰ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۲ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۷۳۸ ریال قیمت خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۸ هزار و ۸۰ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۵۶۰ ریال، لیر ترکیه ۵ هزار و ۶۰۲ ریال، روبل روسیه ۵۶۰ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۰۱ ریال، لیر سوریه ۸۳ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۵۱۹ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۸۳۳ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۲۲۷ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۲۷۱ ریال، کیات میانمار ۳۲ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۴۶۹ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۲۱ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۵۴۸ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۹۸ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۴ هزار ۴۸۵ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۲۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۶۸۲ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ یال، یکصد تنگه قزاقستان ۹هزار و ۸۹۷ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۲۷۲ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۸۲۶  ریال، افغانی ۵۴۷  ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار ۲۲۰ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۶ هزار و ۵۸۴ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار  و ۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۶۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ۱۱ هزار ۴ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت دلار متوقف شد

در حالی که در روز‌های ابتدایی هفته جاری نرخ ارز پس از رشدی چشمگیر، در یک روند کاهشی قرار گرفته بود، این روند کاهشی در بازار، روز گذشته متوقف شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، بازار ارز تهران به روند کاهشی خود ادامه نداد. در حالی که در روز‌های ابتدایی هفته جاری نرخ ارز پس از رشدی چشمگیر، در یک روند کاهشی قرار گرفته بود، این روند کاهشی در بازار روز گذشته متوقف شد. برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند که با توجه به رشد قیمت هیجانی شاخص‌های ارزی، احتمال افت نرخ‌های بیشتر نیز وجود دارد، اما بررسی‌های به‌عمل آمده از بازار گویای آن است که فعلا کف نرخ دلار حوالی بازه ۶۵‌هزار و ۲۰۰ تا ۶۵‌هزار و ۳۰۰ تومان است.

در این میان عده‌ای از کارشناسان ارزی نیز معتقدند که با توجه به ناهماهنگی بازدهی ارز و شاخص تورم در ماه‌های پایانی سال گذشته، تعدیل نرخ ارز و تغییر بازه نوسان آن می‌تواند محتمل باشد. اما همچنان می‌توان امید داشت که درصورت انتشار سیگنال‌های سیاسی مثبت نرخ ارز چند پله دیگر نیز افت کند.

یک روز سبز برای بازار ارز

دیروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه روند نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات غیررسمی بازار ارز تهران افزایشی بود. قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز سه‌شنبه در نیمه نخست کانال ۶۵ معامله می‌شد طی بازار دیروز حدود ۳۵۰ تومان رشد کرد و در رقم ۶۵‌هزار و ۶۵۰ تومان به فعالیت روزانه خود پایان بخشید. یورو و پوند نیز به عنوان دو ارز شاخص دیگر بازار تهران با رشد قیمت‌های یکسان ۱۵۰ تومانی به ترتیب در ارقام ۷۰‌هزار و ۶۰۰ تومان و ۸۲‌هزار و ۷۰۰ تومان معامله شدند.

این در حالی است که برخلاف نوسانات بازار غیررسمی، نرخ اسکناس و حواله پول‌های خارجی در سامانه دولتی مرکز مبادله ارز و طلای کشور در روز‌های اخیر نوسان چشمگیری نداشته است. اسکناس دلار رسمی مانند روز‌های پیشین روز گذشته نیز در رقم ۴۳‌هزار و ۵۶۷ تومان ثبت شد. حواله دلار نیز در این سامانه روی نرخ ۴۰‌هزار و ۶۴۸ تومان به فعالیت خود ادامه داد. شنیده‌ها از هسته مرکزی بازار ارز گویای آن است که فرآیند تخصیص سهمیه ارز ۲‌هزار یورویی سالانه در سال جدید آغاز نشده و متقاضیان منتظر آغاز فرآیند نوبت‌دهی هستند.

به عقیده برخی از تحلیلگران اعطای سهمیه ارز رسمی با شکاف کنونی نرخ‌های بازار رسمی و غیررسمی توجیه اقتصادی نداشته و رانت زیادی را در بازار به وجود می‌آورد. حال باید دید بانک مرکزی در هفته‌های آتی چه سیاستی را در راستای تخصیص ارز رسمی اتخاذ خواهد کرد.

سکه در جست‌وجوی محدوده امن

همزمان با نوسانی شدن دو بازار ارز غیررسمی و طلای جهانی، سکه طلا نیز در دو هفته گذشته فعالیت پرنوسانی را در پیش گرفته است. بازه نوسان این فلز گرانبها در این بازه زمانی بزرگ‌تر از سابق شده به‌صورتی که در برخی روز‌ها قیمت هر قطعه سکه طلا طرح جدید تا ۲ میلیون تومان نیز نوسان کرد. در بازار روز گذشته هر قطعه سکه طلا طرح جدید با نوسان اندک ۲۰‌هزار تومانی خود در رقم ۴۴ میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان فروخته شد. اما نیم و ربع‌سکه با افت قیمت یکسان ۳۰۰‌هزار تومانی در ارقام ۲۵ میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان معامله شدند.

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • نرخ ارز امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • قیمت دینار عراق امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • نرخ ارز امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جزئیات
  • ادامه کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی | قیمت هر دلار چند شد؟
  • دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
  • تنش منطقه‌ای، عامل تحریک نرخ ارز در بازار غیر رسمی
  • نرخ ارز امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ +جزئیات