Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵ تهران، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در نشست پایش عملکرد شهرداری منطقه ۵ تهران، مهم‌ترین چالش منطقه ۵ تهران را وجود انبار نفت در محله شهران دانست و اظهار کرد: جلسه‌ای برگزار و مقرر شده در کوتاه‌مدت راهی ساخته شود تا تانکرهای حامل سوخت از داخل محله شهران شمالی و جنوبی تردد نکنند بلکه مسیر آنها مستقیم از بالای اتوبان باکری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بلندمدت هم طبق وعده وزارت نفت و مصوبه شورای تامین و سازمان مدیریت بحران با انتقال این انبارها به بیرون از منطقه و حل ریشه‌ای این مساله، چالش تاب‌آوری منطقه ۵ از بین برود.

فراهانی با بیان اینکه منطقه ۵ تهران از حیث‌ مقاوم بودن واحدهای مسکونی، در رتبه بسیار خوبی قرار دارد؛ گفت: ۹۲ درصد واحدهای مسکونی این منطقه سیستم بتون آرمه و یا فلزی هستند و به گونه‌ای منطقه ۵، رتبه اول مناطق تهران را دارد. البته همچنان ۲ درصد واحدهای این منطقه قدیمی‌ساز هستند و عمر بالای ۴۰ سال دارند و ۲۶ درصد هم عمر حدود ۵ سال دارند؛ اما به هر حال منطقه ۵ تهران از این حیث رتبه خوبی دارد.

وی با بیان این که ۱۰ درصد جمعیت شهر تهران در منطقه ۵ زندگی می‌کنند، گفت: این منطقه، جاذب سفر است؛ اگرچه حدود ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد اما بیش از ۱.۵ میلیون نفر به منطقه سفر می‌کنند. منطقه ۵ در مسیر شریان‌های اصلی شهر تهران قرار دارد و ترافیک ناشی از این شریان‌ها با توجه به وضعیت خاص منطقه یکی از مشکلات اصلی منطقه است.

عضو شورای شهر تهران از عدم توازن محلات در توسعه و تبعیض در دسترسی به زیرساخت‌ها به عنوان دیگر چالش منطقه ۵ شهر تهران نام برد و تصریح کرد: هر چند منطقه ۵ از حیث توسعه‌یافتگی در شمار مناطق برخوردار و توسعه‌یافته شهر تهران قلمداد می‌شود اما در سطح محلات منطقه، عدم توازن و یکپارچگی در دسترسی به زیرساخت‌ها و امکانات شهری وجود دارد. این درحالیست که باید دسترسی عادلانه به امکانات شهری در سطح منطقه اتفاق بیفتد.

فراهانی در این باره افزود: بندی را در تبصره بودجه قرار داده شده و در ماده ۳۳ برنامه سوم توسعه شهر تهران تاکید شده که شهرداری موظف است در توزیع منابع عمومی به نحوی عمل کند که فاصله شاخص برخورداری مناطق کمتر توسعه‌یافته از مناطق توسعه‌یافته سالانه ۱۰ درصد کم شود. یعنی سالانه ۱۰ درصد به سمت عدالت حرکت کنیم و فاصله مناطق کمتر توسعه‌یافته، مناطق محروم با مناطق برخوردار کم شود. این مهم‌ لازم است در محلات نیز انجام شود تا شاهد توازن و دسترسی یکپارچه به امکانات در سطح همه محلات باشیم.

وی درباره افزایش بودجه منطقه ۵ تهران در سال ۹۹ نیز اظهار داشت: در حوزه بودجه اقداماتی اتفاق افتاده است. در سال ۹۶ سرانه هر نفر شهروند منطقه ۵ از بودجه شهرداری تهران برابر با ۱۶۵ هزار تومان بوده است که این سرانه در بودجه سال ۹۹ به ۵۲۱ هزار تومان رسیده است. بودجه مصوب منطقه در سال ۹۹، ۴۴۷ میلیارد تومان است که ۱۱۹ میلیارد تومان آن اعتبارات عمرانی و ۳۲۷ میلیارد تومان آن اعتبارات هزینه‌ای است که این رقم در مقایسه با بودجه سال قبل حدود ۴۹ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 550004 برچسب‌ها منطقه ۵ شهرداری شورای شهر تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۵ شهرداری شورای شهر تهران منطقه ۵ تهران توسعه یافته شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۵۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت سطح آب‌های زیرزمینی در لرستان

داریوش حسن‌نژاد اظهار داشت: در پی بارش نزولات جوی، هم اکنون ۴۳ درصد از مخازن سدهای لرستان پر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مخازن سدهای لرستان، بیان داشت: حجم کل مخزن سدهای «مروک»، «ایوشان»، «تنگ هاله»، «خان‌آباد»، «کزنار» و «حوضیان» ۲۰۸.۷۱ میلیون مترمکعب است که در این مقایسه سد «ایوشان» با ۹۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، بالاترین درصد افزایش حجم آب را داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۳ درصد از مخازن سدهای لرستان پر است، ادامه داد: حجم آب موجود در پشت سدهای استان ۹۰.۱۴ میلیون مترمکعب گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حسن‌نژاد، افزود: در حال حاضر مجموع آب ورودی شش سد استان ۷.۷۴ مترمکعب بر ثانیه و آب خروجی ۰.۴۵ مترمکعب بر ثانیه است.

وی تصریح کرد: ۸۸ میلیون مترمکعب، حجم آب مخزن شش سد در حال ساخت لرستان بوده که این میزان نسبت به سال گذشته از افزایش شش‌درصدی برخوردار است.

حسن‌نژاد در خصوص منابع آب سطحی، بیان داشت: بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از ایستگاه‌های اندازه‌گیری رودخانه‌های دز و کرخه حدود ۱۲.۵ میلیارد مترمکعب خروجی آب استان بوده که ۱۲ درصد رواناب‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: ذخیره آب تجدیدپذیر آبرفت‌های لرستان در دشت‌های استان حدود ۳۲۰۰ کیلومترمربع و ذخیره آب تجدیدپذیر سازنده‌های سخت زاگرس در گستره استان حدود ۸۵۰ میلیون مترمکعب بوده است که از این میزان معادل ۵۹ درصد مربوط به حوزه کرخه و ۳۴۹ میلیون مترمکعب معادل ۴۱ درصد مربوط به حوزه کارون است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به افت سطح آب‌های زیر زمینی لرستان، بیان داشت: متوسط افت کسری مخازن این استان در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ شش متر و ۴۰ سانتی‌متر بوده که معادل افت سالانه ۲۳ سانتی‌متر است و بیشترین افت سطح آب زیرزمینی لرستان در بلندمدت مربوط به کوهدشت، ازنا و الیگودرز بوده که این میزان به ترتیب معادل ۲۱ متر، ۵۰ سانتی‌متر و ۹ متر و ۴۰ سانتیمتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید جهاد کشاورزی استان بوشهر معرفی شد+عکس
  • افزایش ۵۱ درصدی بودجه منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • ثبت مراسم آبگیری آب انبار‌های سرایان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور
  • ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان ایلام از گاز طبیعی برخوردار هستند
  • ثبت مراسم آبگیری آب‌ انبار‌های سرایان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور
  • افت سطح آب‌های زیرزمینی در لرستان
  • ۱۰ اقدام بزرگ دولت سیزدهم برای توسعه حمل و نقل عمومی
  • واکنش روسیه به عملیات وعده صادق سپاه پاسداران
  • پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است
  • افزایش بودجه دستگاه‌ها در ۱۴۰۳ + جزئیات