Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام شکریان‌امیری با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از اندیشه متعالی قیام خونین حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش است و امروز انقلاب اسلامی به برکت این فرهنگ در جهان چشم‌نوازی می‌کند.

حجت‌الاسلام «ناصر شکریان‌امیری» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در شهرستان ساری، با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان به ویژه شهیدان هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان، جانبازان و ایثارگران و با تاکید بر برنامه‌ریزی دقیق در راستای گرامیداشت این ایام با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، شبکه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌ها و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اظهار کرد: اصول و مبانی انقلاب اسلامی تحت تاثیر فرهنگ سیاسی شیعه و به ویژه نهضت عاشورایی حضرت سیدالشهداء (ع) است و گفتمان دفاع مقدس هم برگرفته از نهضت آرمانی و عاشورایی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اهمیت گرامیداشت تاریخ هشت ساله دفاع مقدس حتی در این شرایط امروز جامعه، افزود: شهادت طلبی در راه ایمان و عقیده مهم‌ترین عنصر اساسی در قیام خونین حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش است و این عنصر متعالی در جنگ هشت ساله دفاع مقدس عامل پیروزی جمهوری اسلامی در برابر تمامی قدرت‌های پوشالی جهان شد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به ایثارگرهای و شهادت طلبی‌های رزمندگان انقلاب اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: دفاع هشت ساله و مقدس رزمندگان جان برکف ایران اسلامی تجلی درس پذیری و الگوگیری از قیام خونین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است و این فرهنگ امروز هم به برکت مجاهدت‌ها و خون شهداء به ویژه شهیدان سرافراز و نامی چون شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همه شهدای مدافع حرم و وطن در جهان چشم نوازی می کند.

 

حجت‌الاسلام شکریان امیری در ادامه سخنان خود با تاکید بر تبیین دستاوردهای جنگ هشت ساله و گفتمان مقاومت و پایداری، خاطرنشان کرد: ایثار و شهادت هنر گفتمان مقاومت است و این مفاهیم، مهم‌ترین مؤلفه تاثیرگذار در پیروزی رزمندگان انقلاب اسلامی در جنگ هشت ساله بود و دفاع مقدس یک هویت ملی و تاریخ ساز انقلاب اسلامی است.

 

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تاثیر آن در پویایی جامعه اسلامی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی با تأسی از این فرهنگ در مقابل بزرگ‌ترین اجماع قدرت‌های پوشالی جهان ایستاد و در مقابل آنان پیروز شد و امروز هم با همین فرهنگ جمهوری اسلامی امن‌ترین و مقتدرترین کشور منطقه و حتی جهان است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان با اشاره به اهمیت فعالیت‌های پژوهشی در حوزه دفاع مقدس و آموزه‌های آن، گفت: هنر جمهوری اسلامی، هنر مقاومت است و امروز جمهوری اسلامی توانسته است با همین گفتمان در بین کشورهای منطقه و جهان محبوبیت کسب کند و بسیاری از کشورهای مسلمان در  منطقه امروز به جبهه مقاومت پیوسته‌اند و در مقابل قدرت‌های پوشالی جهان و دخالت‌های آنان در منطقه ایستادگی و مبارزه می‌کنند.

 

پایان پیام/708

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی هفته دفاع مقدس مازندران حضرت سیدالشهداء انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی هشت ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام
  • صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است