Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:12:28 GMT

علایم افسردگی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۵۸۲۷

علایم افسردگی چیست؟

زینب صانعی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه معمولاً افراد متوجه نمی شوند که چگونه دچار افسردگی شده اند زیرا به تدریج این حالت در فرد ایجاد می ‌شود،‌ اظهار داشت: احساس ناراحتی و افسردگی در بیشتر اوقات و یا در هنگام غروب کمی بهتر خود را نشان می دهد و فردی که به این بیماری دچار شده به مرور کم اشتها می شود و وزن کم می کند و در برخی مواقع برعکس فرد افسرده پر اشتها و چاق می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بی خوابی، ‌عدم اعتماد به نفس، بدخلقی، ناامیدب و پریشانی از دیگر علایم بارز فرد افسرده است و در صورت شدت بیماری اقدام به خودکشی از تصمیماتی است که می تواند در این فرد مشاهده کرد.

این روانپزشک افزود: برخی مواقع فرد افسرده با توجه به این نشانه ها تصمیم به کنترل و مدیریت بیماری خود می گیرد و می خواهد با آن مقابله کند در این هنگام لازم است از دیگران برای متقاعد کردن و نشان دادن نقاظ ضعف خود،‌ کمک بگیرد زیرا برای غلبه بر افسردگی باید به شدت کار و فعالیت کرد.

صانعی با بیان اینکه افسردگی بر وضعیت سلامت روان تاثیر دارد و بسیاری از افراد در حد کم یا زیاد با آن مواجه هستند، افزود: افراد اغلب به دردهای فیزیکی، سردردهای مداوم یا بی ‌خوابی توجه نمی ‌کنند، گاهی اوقات این نشانه‌ها می ‌تواند علایم اولیه افسردگی باشد و از آنجا که تشخیص درجه افسردگی دشوار است، بهتر است به پزشک یا متخصص مراجعه کرد.

وی تصریح کرد: برای فرد افسرده داشتن یک فضای امن جهت دستیابی به احساسات و حتی داشتن یک هم صحبت مطمئن که واقعیت‌ها را نشان ‌دهد بسیار مهم است، از این رو مراجعه به متخصص مشاوره و رواندرمانگر می تواند تا حدود بسیاری این بیماری را درمان کاهش دهد. 
این رواندرمانگر گفت: چنانچه به دلایلی این گزینه برای فرد افسرده میسر نشد می توان برای کنترل و بهبودی افسردگی و از طرفی کاهش آزردگی، همه چیزهایی که را آزار دهنده است و موجب نگرانی می‌شود را در یک دفتر یادداشت نوشت، زیرا نوشتن افکار باعث عینیت و شفافیت می شود.
وی صحبت کردن با دوست قابل اعتماد و آرامش دهنده، شوخ‌طبعی، پیاده ‌روی، برنامه ریزی صحیح خواب و بیداری و ورزش کردن در روزهای آفتابی را از جمله راهکارهای تقویت روحیه در برابر افسردگی عنوان کرد.

برچسب‌ها اختلالات اضطرابی اختصاصی ایرنا سلامت روان افسردگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختلالات اضطرابی اختصاصی ایرنا سلامت روان افسردگی اختلالات اضطرابی اختصاصی ایرنا سلامت روان افسردگی اخبار کنکور فرد افسرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۵۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک: شایع ترین بیماری‌های گوارشی در کشور

اینفوگرافیک: شایع ترین بیماری‌های گوارشی در کشور

دیگر خبرها

  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • قند خون بالا و چربی خون با افزایش خطر اضطراب و افسردگی مرتبط است
  • افرادی که این اختلالات را دارند بیشتر افسرده می شوند
  • از صفر تا صد جراحی‌های چاقی
  • گیاهی که در قرون وسطی از آن شربت جوانی می‌ساختند
  • اینفوگرافیک: شایع ترین بیماری‌های گوارشی در کشور
  • شگرد روانشناس قلابی برای کشاندن زنان افسرده به خلوتگاه ترسناک