Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@21:12:33 GMT

◄ ساخت انواع شناور در داخل کشور؟

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۵۹۵۹

◄ ساخت انواع شناور در داخل کشور؟

تین نیوز

سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که تولیدکننده داخلی از محل وجوه اداره شده تسهیلات ارزان قیمت خرید شناور، 83 فروند شناور برای کاربری های مختلف سازمان بنادر می سازد.

به گزارش تین نیوز، این پروژه 240 میلیون یورو ارز‌بری دارد و 55 هزار و 75 میلیارد ریال منابع ریالی دارد که صرف آن می‌شود؛ ضمن اینکه به گفته مدیرعامل سازمان بادر و دریانوردی در ساخت شناورها برخی قطعات و تجهیزات، وارداتی است که سهم ارزی آن 240 میلیون یورو و سهم ریالی آن 55 هزار و 75 میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد راستاد دراینباره گفت: قرار است بکارگیری شناورها در بخش‌هایی نظیر نجات دریایی و بازرسی فنی و ایمنی کشتی‌ها باشد. همچنین شناور یدک‌کش برای پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها به اسکله‌ها، شناورهای اطفاء حریق (آتش‌خوار) که در بنادر به کار گرفته می‌شوند و شناورهای یگان حفاظت، بخشی دیگر از این شناورهای در حال ساخت است.

گفتنی است که در زمینه حمایت از بخش‌ خصوصی برای ساخت شناورهای مورد نیاز آنها، با استفاده از صنایع دریایی داخلی، تسهیلات وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی به همراه مشوق‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی ارائه خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

 ساخت شناور در داخل؛ از رویا تا واقعیت

 

تعطیلی تنها برند دانش‌بنیان ساخت شناورهای سبک

 

در کنار این اقدامات، صندوق توسعه دریایی کشور نیز با هدف تحقق توسعه پایدار در بخش صنایع دریایی کشور، سرمایه گذاری در ساخت انواع شناور بویژه شناورهای صیادی را آغاز کرده است.

به گزارش تین نیوز، این صندوق رابطی است بین حاکمیت و بخش خصوصی تا بتواند در شرایطی که بسیاری از ناوگان دریایی در زمینه حمل بار مستهلک شده اند، با انجام مطالعات توسعه ای، سرمایه گذاری و اعمال انواع حمایت هدفدار، موجبات توسعه‌ روز افزون این صنایع در کشور را فراهم آورد.

اخیرا گروه صنایع شهید توحیدی به عنوان یک ارگان نظامی کشور با همکاری یکی از کارخانجات وابسته به سازمان صنایع دریایی با سرمایه گذاری صندوق توسعه دریایی و گروه صنایع شهید توحیدی در زمینه طراحی و ساخت انواع شناورهای آلومینیومی و کامپوزیتی و همچنین ارتقای سطح کیفی و کمی شناورهای سبک فعال شده است.

این در حالی است که در حال حاضر تفاوت خاصی بین قایق های صیادی، مسافربری و دیگر قایق های 23 فوتی زیر 12 متر وجود ندارد و همین مساله موجب شد تا در زمینه ساخت انواع ناوگان دریایی اقدامات لازم صورت گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: صندوق توسعه دریایی شناور باری محمد راستاد شناور صیادی ساخت شناور داخلی سرمایه گذاری ساخت انواع ساخت شناور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است

دنیای اقتصاد-تبریز: علی نوید در سومین جلسه ستاد جهش تولید با حضور ۲ خوشه‌ صنایع فلزی و صنایع خودرویی منطقه با اشاره به اینکه در خوشه‌های صنایع فلزی، خودرو و قطعات وابسته، ۳۳ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری فعال است ، اظهار امیدواری کرد: واحدهای تولیدی در حال احداث در سال ۱۴۰۳ وارد چرخه تولید شوند.

وی خاطرنشان کرد: خوشه صنایع فلزی منطقه آزاد ارس با تولید ۱۱۵ هزار تن در سال،‌ ۵۶ درصد وزنی تولیدات منطقه را با ارزش ۲۳ هزار میلیارد ریال به خود اختصاص داده و منجر به اشتغال ۶۸۰ نفر شده است.

وی یادآور شد: ارزش ریالی تولیدات خوشه صنعتی خودرو و قطعات وابسته، ۸۱ هزار میلیارد ریال است که ۵۳ درصد ارزش ریالی کل تولیدات منطقه را به خود اختصاص داده و اشتغال‌ زایی برای ۱۴۵۰ نفر را به‌همراه داشته است.

بر اساس این گزارش، جلسات جهش تولید منطقه آزاد ارس با هدف شناسایی نارسایی‌ها و مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب در راستای افزایش تولید برگزار می شود.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب کشورمان و در مجاورت جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است و با وسعت ۵۱ هزار هکتار ۱۳۷ کیلومتر با تبریز فاصله دارد.

در ۲ زون (بخش) صنعتی این منطقه بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی فعالیت می کنند و بزرگترین واحد تولیدات گلخانه ای کشور در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس فعال است.

 

دیگر خبرها

  • ۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است
  • جزییات نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • ربات جابجایی اجسام سنگین وارد صنایع می‌شود
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • بیشترین شعاع انفجار متعلق به کدام بمب است؟! شعاع انفجار انواع بمب‌های معروف دنیا را ببینید + ویدئو
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود