Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ  رامین پاشایی روز پنجشنبه با تاکید بر اینکه تبلیغات در فضای مجازی مبنی بر «ثبت نام و فروش واکسن آنفلوآنزا» و دریافت مبالغ مختلف از متقاضیان جرم محسوب میشود، اظهار داشت: پلیس فتا در رصدهای روزانه در صورت مواجهه با این گونه آگهیها با مجرمان برخورد قانونی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: واگذاری دارو به خصوص واکسن های آنفلوآنزا صرفا با نظارت وزارت بهداشت، در مراکز و داروخانه های مجاز صورت می گیرد و هرگونه تبلیغات در فضای مجازی مبنی بر فروش این اقلام دارویی ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا افزود: با توجه به تجزیه و تحلیل پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا با عنوان " تبلیغات و فروش دارو و واکسن تحت عناوین مختلف " به خصوص در ماه های اخیر که شیوع کرونا ویروس در کشور شتاب بیش تری پیدا کرده،  مشخص شده اکثر این اقدامات صرفا پوششی در جهت کلاهبرداری از متقاضیان است.

این مقام مسئول در خصوص شگرد کلاهبرداران گفت: این افراد با دریافت مبالغ مختلف در اکثر موارد، دارویی به متقاضیان تحویل نمی دهند و یا با واگذاری واکسن و داروهای تقلبی و در برخی موارد تاریخ مصرف گذشته، ضمن کلاهبرداری از هموطنان، سلامت جسمی آنان را نیز به مخاطره می اندازند.

سرهنگ " پاشایی" خبر داد: پلیس فتا در اقدامات پیش دستانه، به منظور برقراری امنیت در این فضا، ضمن رصد هر گونه تبلیغات و فروش دارو و اقلام مربوطه، با مجرمان این حوزه برخورد قانونی می کند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح عملیاتی به کلیه رده های انتظامی و شهرستان های پلیس فتا ابلاغ شده و خوشبختانه نتایج خوبی نیز در خصوص پاک سازی و دستگیری متهمان حوزه تبلیغ و فروش دارو و به خصوص واکسن های کرونا ویروس و آنفلوآنزا به دست آمده است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از هموطنان خواست به هیچ عنوان به تبلیغات افراد سودجو و کلاهبردار در این فضا توجه نکنند و کلیه نیازهای دارویی خود را صرفا از مراکز مجاز و داروخانه های سطح شهر تهیه کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک و تبلیغات در این خصوص، موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس WWW.cyberpolice.ir  اطلاع دهند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرهنگ معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از داوطلبان شرکت در کنکور به بهانه فروش سوالات و منابع و ... هشدار داد.

وی با بیان اینکه این نوع از کلاهبرداری نزدیک به زمان کنکور رخ می‌دهد، گفت: متاسفانه افراد زیادی هم درگیر این نوع از کلاهبرداری می‌شوند. عمدتا تبلیغات این افراد سودجو نیز در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود و در نهایت نیز یا داوطلبان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکیشان را خالی می‌کنند، یا اینکه سوالات جعلی را به فروش رسانده و در نهایت سبب می‌شوند که داوطلبان به این امید واهی که سوالات را در اختیار دارند، نتایج بدی در کنکور اخذ کرده و هم کنکور را از دست بدهند و هم مبلغ زیادی را پرداخت کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مجرمان سایبری پا را فراتر گذاشته و در ماه‌های اخیر شاهد پیش فروش سوالات کنکور در فضای مجازی بودیم، گفت: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند. همچنین در مواردی اقدام به جعل لوگوی سازمان سنجش می‌کنند تا افراد بیشتری را وسوسه کرده و مورد اغفال قرار دهند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه انتشار چنین آگهی‌هایی در فضای مجازی جرم است، گفت: همچنین هرگونه خرید و فروش تحت عنوان فروش سوالات کنکور و آزمون‌ها و... در فضای مجازی جرم است. از این رو لازم است که مردم به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند. هچنین هرگونه اخبار در مورد کنکور و آزمون‌های جامع را از رسانه‌های رسمی و سایت رسمی سازمان سنجش پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقام از بلاگر معروف به خاطر اختلاف بر سر تبلیغات
  • بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • مهمترین اخبار سوم اردیبهشت/فروش نخی سیگار،ممنوع
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور
  • فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورید
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها
  • جنجال حراج کتاب‌های کتابخانه تربیت تبریز در فضای مجازی
  • داوطلبان فریب فروش سوالات کنکور را در فضای مجازی نخورند