Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@10:03:26 GMT

خطر در کمین مراجعه‌کنندگان به آرامستان زنجان

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۶۱۵۶

خطر در کمین مراجعه‌کنندگان به آرامستان زنجان

شهردار زنجان گفت: تجمعات مردم در آرامستان جدید شهر در شرایط کرونایی نگران کننده است و عادی انگاری وضعیت این مهم را موجب شده این در حالی است که برای جلوگیری از افزایش پیک بیماری، شهروندان باید به رعایت مسائل پیشگیرانه مقید باشند.

به گزارش ایمنا، حبیب مولایی یگانه اظهار کرد: سازمان آرامستان شهرداری در حد توان به اجرای اقدامات پیشگیرانه کرونایی در آرامستان جدید اقدام کرده است، اما شهروندان موارد مسائل اعلام شده را رعایت نمی‌کنند و باید در این خصوص تذکرات داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در سال جاری آرامستان جدید زنجان یک میلیارد تومان اعتبار مصوب داشت و با توجه به انتقال آرامستان‌ها درخواست افزایش اعتبار سه میلیارد تومانی داده شده که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد.

شهردار زنجان ادامه داد: تلاش می‌کنیم با تحقق این میزان اعتبار، پارکینگ آرامستان جدید و طبق بازدیدهای کارشناسان از آرامستان‌های شهرهای دیگر فضایی آرامش بخش برای ناراحتی‌های روحی افراد احداث و ایجاد خواهد شد که این مهم مستلزم هزینه کرد است.

یگانه گفت: در طرح جامع آرامستان جدید شهر زنجان بخش‌های مختلفی در نظر گرفته شده که تحقق این کارها منوط به تزریق اعتبارات مالی لازم است و برای ورود و خروج ایمن از این مکان نظارت و بهسازی جاده از سوی ارگان‌های متولی ضروری است.

وی افزود: آرامستان‌های داخل شهر زنجان، به لحاظ بهداشتی و ترافیکی به ویژه آخر هفته‌ها در وضعیت مناسبی قرار نداشت و اقدامات انجام شده برای انتقال آن به خارج از شهر نتیجه بخش نبود.

شهردار زنجان اضافه کرد: با گذشت بیش از شش ماه از انتقال آرامستان به خارج از شهر سند این محل همچنان مشکل آفرین شده است که در قرارداد ۳۰ هکتار و سند زمین ۵۰ هکتار است که در این میان بخشی از زمین که متعلق به دولت بوده معارض دارد و در مکاتبات نیز حل و فصل این مساله را شهرداری متقبل شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 444757

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند شهرداری زنجان حقوق شهروندی مشارکت شهروندان مدیریت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آرامستان جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۶۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی

آمارها نشان می‌دهد که خطرفقر روزافزون در کمین بسیاری از شهروندان آلمانی بوده و در عین حال شکاف بین فقیر و غنی در این کشور افزایش داشته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه "فوکوس" در مطلبی نوشت: بر اساس آمارها در آلمان، 21.2 درصد از جمعیت آلمان در معرض خطر فقر یا محرومیت اجتماعی هستند. این آمار شامل حدود 17.7 میلیون نفر است. آندریاس هرتوکس،محقق اجتماعی ارقام فعلی اداره آمار فدرال را تجزیه و تحلیل کرده و نقش دولت رفاه آلمان را زیر سوال می برد.

بر اساس آخرین داده های اداره آمار فدرال آلمان 21.2 درصد از جمعیت آلمان در معرض خطر فقر یا محرومیت اجتماعی هستند. این ارقام از نظرسنجی درآمد و شرایط زندگی در سال 2023 (EU-SILC) بدست می‌آید که در آن هر ساله حدود 40000 خانوار در قالب سرشماری خرد مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در این میان افراد با سطح تحصیلات پایین، والدین مجرد و فرزندان آنها، افراد بی خانمان، افراد دارای سابقه مهاجرت، سالمندان، بیماران و افراد دارای معلولیت بیشتر در معرض خطر فقر هستند.

همچنین تجربه نشان داده است که فقر عواقب عظیمی برای مردم آسیب دیده دارد. بار مالی معمولاً منجر به "استرس روانی و شاید جسمی" می شود. هم وضعیت تغذیه و هم وضعیت بهداشتی به طور کلی در این افراد بدتر از گروه های با درآمد بالاتر است و احساس طرد شدن و شرمندگی در بین این قشر رایج است. مشارکت در امور اغلب صرفاً به دلیل درآمد امکان پذیر نیست.

افزایش شکاف بین فقیر و غنی در آلمان

روزنامه ویرتشافتز ووخه آلمان هم در مطلبی به شکاف روزافزون بین فقیر و غنی در آلمان پرداخته ونوشت: بوندس بانک از سال 2009 داده هایی را در مورد ثروت خانوارها و چگونگی توسعه آن جمع آوری کرده است. با ترازنامه مبتنی بر توزیع در آلمان، مجموعه داده جدیدی وجود دارد که امکان بررسی ثروت تک تک خانوارها را به صورت فصلی فراهم می کند.

نتایج این ترازنامه نشان می دهد که چگونه پس اندازهای مختلف آلمانی ها تشکیل شده است. بر این اساس در حالی که خانوارهای فقیرتر عمدتاً به اشکال کم خطر سرمایه گذاری مانند سپرده ها و مطالبات بیمه متکی هستند، از طرف دیگر آلمانی های ثروتمندتر عمدتاً در دارایی های ابزارهای بازار سرمایه مانند سهام، املاک و مستغلات یا دارایی های تجاری سرمایه گذاری می کنند.

به گفته کارشناسان این بررسی در چند سال گذشته شاهد کاهش نابرابری ثروت در آلمان بوده‌ایم.

درست است که خالص دارایی ها در طول این بررسی تقریبا دو برابر شده است. با این حال، از پایان سال 2021، کارشناسان همچنین مشاهده کرده‌اند که نرخ رشد در همه گروه‌های ثروت - به ویژه در میان نیمی از جمعیت فقیر- به شدت کاهش یافته است. بوندس‌بانک این را از جمله به این واقعیت نسبت می‌دهد که خسارت‌های بیمه به دلیل تغییرات ارزش‌گذاری به شدت کاهش یافته است.

این بدان معناست که از پایان سال 2022، سهم خانوارهای فقیر از کل دارایی‌های خالص دوباره اندکی کاهش یافته است - و بنابراین نابرابری دوباره افزایش یافته است. بر اساس اطلاعات بوندس‌بانک، این افزایش نابرابری را باید به نرخ‌های تورم بالای اخیر، تشدید سیاست‌های پولی و رشد اقتصادی ضعیف نسبت داد. ده درصد آلمانی ها در حال حاضر حدود 61 درصد از کل دارایی خالص را در اختیار دارند. کمتر از نصف هنوز حدود 2.3 درصد را در اختیار دارند.

میزان توزیع یکنواخت ثروت را می توان با استفاده از ضریب جینی، یک معیار آماری، مشاهده کرد. اگر بخواهیم آن را در نظر بگیریم: یک ارزش جینی 0 درصد به این معنی است که همه افراد دارای درآمد یکسانی هستند و 100 درصد هم خلاف آن را نشان می دهد. و آلمان در حال حاضر از نظر شکاف درآمدی در صدر است.

بر اساس گزارش Bundesbank، ضرایب جینی کشورهای عضو اروپایی بین 56 تا 77 درصد است. آلمان با 77 درصد در رتبه اول قرار دارد و پس از آن لتونی و فنلاند قرار دارند. میانگین در منطقه یورو 71.5 درصد است. بر اساس محاسبات، دارایی ها به ویژه در اسلواکی، مالت و قبرس به طور مساوی توزیع می شوند.

صادرات 100 میلیون یورویی آلمان به ایران در 1 ماهآشکار شدن وابستگی بالای آلمان به چین در سفر شولتز به پکن

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان
  • خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی
  • سیل در کمین ۱۲۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان
  • تراکتور در کمین ستاره ملی‌پوش پرسپولیس/ وقت‌کشی ممنوع!
  • مجرمان سایبری در کمین بازنشستگان
  • میکرو بلاگر‌های اقتصادی در کمین جیب مردم
  • مرگ در کمین مصرف‌کنندگان داروهای تقلبی و قاچاق
  • انجام بیش از ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مراکز ملکی و غیر ملکی
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • افزایش ۱۲ درصدی مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی زنجان