Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اطلاعات مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه، ناوگان دریای سیاه این کشور کلیه اقدامات کشتی نیروی دریایی انگلیس و ناو موشک انداز حمل و نقل آمریکایی که روز چهارشنبه، وارد آب‌های دریای سیاه شدند را با دقت زیر نظر خواهد داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، مرکز مدیریت دفاع ملی فدراسیون روسیه که زیر نظر وزارت دفاع این کشور فعالیت دارد، اعلام کرد که نیروها و تجهیزات ناوگان دریای سیاه روسیه، فعالیت و اقدامات کشتی شناسایی هیدروگرافیکی "Enterprise" متعلق به نیروی دریایی انگلیس و ناو سریع‌السیر ویژه حمل و نقل "Yuma" متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده که روز چهارشنبه، 16 سپتامبر (26 شهریور ماه) وارد آب‌های دریای سیاه شدند را بطور دقیق زیر نظر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوایل روز چهارشنبه، ناوگان ششم نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد که کشتی حمل و نقل سریع آمریکایی "یوما" برای انجام عملیات حمایت از متحدین این کشور در منطقه، به دریای سیاه وارد شده است.

بر اساس این اطلاعات، ناوشکن آمریکایی "روزولت" که قادر به حمل سلاح‌های موشکی هدایت شونده است نیز روز سه شنبه برای انجام یک عملیات امنیتی به سمت دریای سیاه حرکت کرده است.

مرکز بین‌المللی ردیابی کشتی‌ها نیز اعلام کرد که کشتی شناسایی HMS Enterpriseنیروی دریایی سلطنتی انگلیس روز چهارشنبه، وارد آب‌های دریای سیاه شد.

پیش از این، نیز ناوشکن "راس" دارای تجهیزات دفاع ضد موشکی و موشک‌های هدایت شونده، متعلق به نیروی دریایی آمریکا، روز یکشنبه وارد آب‌های دریای بالتیک شد و نیروها و تجهیزات ناوگان دریای بالتیک روسیه، موظف شدند تا فعالیت‌ آن را زیر نظر بگیرند.

مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه همچنین گزاش داد که یک فروند جنگنده سوخو-27 ای کشور روز چهارشنبه برای رهگیری یک هواپیمای شناسایی نیروی هوایی انگلیس بر فراز دریای سیاه به پرواز درآمد.

طبق این اطلاعات، وجود هدف هوایی بیگانه بر فراز آب‌های بین المللی دریای سیاه با استفاده از سیستم کنترل حریم هوایی روسیه شناسایی شد و سپس یک جنگنده روسی برای شناسایی آن و جلوگیری از نقض مرزهای ملی کشور به هوا برخاست. خدمه جنگنده روس با فاصله ایمنی به هدف هوایی نزدیک شده و آن را یک فروند هواپیمای شناسایی راهبردی RC-135نیروی هوایی انگلیس شناسایی کردند.

در این حادثه حریم هوایی روسیه نقض نشد و جنگنده سوخو-27، پس از دور کردن هواپیمای خارجی، به سلامت به پایگاه خود بازگشت.

رهگیری 3 بمب افکن آمریکایی بر فراز دریای سیاه توسط جنگنده‌های روسیدو جنگنده‌ روسی یک بمب‌افکن آمریکایی را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردندادامه پرواز هواپیماهای کشورهای غربی در نزدیکی مرزهای روسیه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار انگلیس اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار انگلیس اخبار روسیه اخبار آمریکا وارد آب های دریای نیروی دریایی ناوگان دریای روز چهارشنبه دریای سیاه بر فراز زیر نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فیلیپین با خدمه‌های کشتی توقیفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد گفت: این اقدام با پیگیری سفارتخانه‌های مقیم در تهران و با درخواست اداره کنسولی وزارت خارجه انجام شده است.

وی ادامه داد: در این دیدار چندساعته محمد صدیق سرکنسول پاکستان در زاهدان، دینیس نافیکوک دبیر اول و روسلان ایلما متیوف رایزن بخش کنسولی سفارت روسیه و اسماعیل انصاری دبیر سوم سفارت فیلیپین با خدمه‌های خود دیدار و گفت‌وگو کردند.‌

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه بازگشت به وطن و تماس با خانواده مهم‌ترین خواسته‌های این خدمه‌ها است، گفت: حضور سفرا، رایزنان و نمایندگان این سفارتخانه‌ها بر روی کشتی یاد شده و دیدار و گفت‌وگو با خدمه‌های خود در راستای پایبندی جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی حقوق دریایی و تبعیت از کنوانسیون کار دریایی MLC) ) درحال انجام است.

روز دوشنبه هفته جاری سر کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفی MCS Aries در بندرعباس دیدار و گفت‌وگو کرد.

هفته گذشته نیز در راستای پایبندی جمهوری اسلامی ایران به منشور اخلاقی و انسانی و به منظور حمایت از بانوان دریانورد، یک بانوی دریانورد هندی این شناور توقیف شده پس از انجام فرآیند قانونی به کنسولگری هند تحویل شد.

لازم به ذکر است؛ کشتی کانتینری به نام MCS Aries با پرچم کشور پرتغال روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با انجام عملیات و تخلیه کارکنان روی عرشه کشتی توسط نیروهای دریایی سپاه توقیف شد.

کد خبر 6088436

دیگر خبرها

  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فیلیپین با خدمه‌های کشتی توقیفی
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • خداحافظی تلخ جیدن کاکس آمریکایی از دنیای کشتی + ویدئو