Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-24@18:57:32 GMT

محدودیت‌ها به تهران باز می گردد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۲۶۳۱۲

محدودیت‌ها به تهران باز می گردد

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از شکل گیری موج سوم بیماری کرونا در تهران خبر داد و تاکید کرد برای کنترل رشد فزاینده بیماری نیازمند انجام مداخلات جدی تر در تهران هستیم. به گزارش پول نیوز، دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های تهران بستری شدند که ۱۴۷ نفر آنان در بخش‌های مراقبت وِیژه تحت مراقبت قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته دکتر زالی در شبانه روز گذشته  ۹,۶ درصد مراجعان به بخش های سرپایی نیاز به بستری در مراکز درمانی داشتند که ۲۰ درصد آنان بدحال بوده و در بخش‌های ویژه بستری شدند. درحالی که ۴۲۰ بیمار در این بازه زمانی از بیمارستان‌های تهران ترخیص شدند.

وی با ذکر این مطلب که در سه هفته اخیر برای اولین بار تعداد موارد جدید بستری از مرز ۷۰۰ نفر گذشته است، گفت: تحلیل آمار و وضعیت بیماری کرونا در تهران حاکی از این است که موج سوم در تهران شکل گرفته است. با توجه تهران یکی از اپی سنترهای مهم اپیدمیولوژیک این بیماری در کشور است نیازمند به انجام مداخلات جدی‌تر در سطح شهر واستان تهران اعمال شود تا این رشد فزاینده بیماری کنترل شود.
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت برای مقابله با رشد شتابان بیماری در تهران، تمدید و تکرار محدودیت‌های اعمال شده را در هفته آینده ضروری برشمرد.
دکتر زالی به حجم بالای سفرهای درون شهری و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران اشاره کرد و افزود: بطور متوسط روزانه ۹۵۰ هزارنفر از مترو و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از ناوگان اتوبوسرانی تهران استفاده می‌کنند.
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران کاهش دلایل سفرهای درون شهری را یکی از تمهیدات مهم پیشگیرانه عنوان کرد و بازگشایی مدارس، بازگشایی برخی مشاغل آموزشی و تعلیق حضور یک سوم کارکنان را از جمله دلایل افزایش حجم این سفرهای درون شهری در پایتخت برشمرد که باید مورد توجه قرار گیرد.
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: گرچه استفاده از ماسک شرط لازم برای جلوگیری از انتشار بیماری است اما شرط کافی نیست و فاصله گذاری اجتماعی کماکان عامل اصلی عدم ابتلا و پایین آمدن شانس میزان سرایت است و باید حضور افراد در سطح شهر کاهش یابد.
دکتر زالی تاکید کرد: باید مصادیق حضور افراد در سطح شهر کاهش یابد و در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که تمام دستگاههای دولتی و غیر دولتی خدمات خود را به صورت الکترونیک ارایه دهند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بستری پایتخت کرونا بیماری مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۶۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد مقطعی محور سوادکوه در مازندران

سرهنگ یدالله جهان تاب رئیس پلیس راه مازندران گفت: به منظور اجرای عملیات تعمیرات اساسی و بهسازی تونل چپ دره در محور سوادکوه، محور فوق از یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدت ۵ روز، در زمان اجرای عملیات مسدود است.

او با بیان این که این محدودیت به صورت شبانه روزی خواهد بود، افزود: تردد در این مسیر در زمان اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط از مسیر کناری تونل چپ دره امکان پذیر خواهد بود.

سرپرست پلیس راه مازندران، در خاتمه از رانندگان، خواست: ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه استان با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هشدار محدودیت تردد در محور کرج چالوس
  • محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • انسداد مقطعی محور سوادکوه مازندران
  • انسداد مقطعی محور سوادکوه در مازندران
  • شهید قرنی نخستین شهید ارتش بعد از انقلاب اسلامی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟